קרני השמש הלוהטות של אוגוסט מאירות את הבריכה המרווחת של מלון מצודת דוד. הן מרקדות להן על הקרקעית, מתכתבות עם הצבע הזהבהב של אבני הבנייה הירושלמיות. מדי פעם עובר פה משב רוח עמוס בהיסטוריה ארוכת השנים של העיר, שמצנן מעט את החום. משפחה שמחה וצוהלת, שמורכבת מזוג בשנות ה-50 לחייו, סבתא, סבא ושלושה ילדים שלא מפסיקים לצחוק, רוחצת במי הבריכה. את הדקות האחרונות הם העבירו בניסיונות חוזרים ונשנים לצלם את הסלפי המושלם. אחרי חמישה ניסיונות, כבר איבדתי ספירה. יכול להיות שהם הולכים על "בוק" שלם, ואני לא מאשימה אותם. הנוף כאן לגמרי שווה תמונה.
השהייה בבריכה של מלון מצודת דוד מרגישה לי כמו נווה מדבר של שפיות, נחת ורוגע, בעיצומה של אחת התקופות הכי מטורללות שעברו על העם הזה. תותחי המלחמה בלמו את תיירות החוץ, ושקט כאן, מאוד. חומות אבן זהובות מקיפות את קו הרקיע, ומבט אל האופק חושף את מגדל דוד, שמתנשא לו בקו אווירי מהמלון, גאה ואיתן כמו שומר נצחי של העיר העתיקה שמשתרעת מאחוריו.
10 צפייה בגלריה
מלון מצודת דוד
מלון מצודת דוד
קצת שפיות. הבריכה במלון מצודת דוד
(צילום: באדיבות מלון מצודת דוד)
אני מבקרת במלון מצודת דוד, מהוותיקים והיוקרתיים בירושלים, בערב ט' באב, אחרי שבועיים של חרדה קולקטיבית מחשש לתגובה איראנית. לא סתם המשפחה שבבריכה מתמקדת בצילומי סלפי. כולנו זקוקים וזקוקות למנה הגונה של שפיות אחרי כל התוהו ובוהו הזה, ולמרבה ההפתעה אני מוצאת את האתנחתא הזאת דווקא בירושלים. מי חשבה שבתקופה כל כך סוערת, תהיה זו ירושלים שתספק עבורי יומיים נהדרים כל כך של רוגע? לא אני בכל אופן, אבל עובדה, נעים פה בבריכה של מצודת דוד, ואני חושבת לעצמי שאולי דווקא בתקופת אי-הוודאות הרועשת שבה אנחנו חיים, כשחברות תעופה זרות מבטלות טיסות אחת אחרי השנייה, גם חופשה בירושלים היא סוג של חו"ל.
10 צפייה בגלריה
ירושלים
ירושלים
כמו חו"ל, רק בלי טיסה. ירושלים
(צילום: לורי שטטמאור)
מלון מצודת דוד דורג בשנים 2010, 2011 ו-2014 כאחד מעשרת המלונות הטובים ביותר במזרח התיכון, מטעם "קונדה נאסט טראבלר", ובא לי להגיד שגם ב-2024 יש סיכוי לא רע שהוא עדיין כזה. לא בכדי לאורך השנים התארחו בו שלל ידוענים, מפוליטיקאים מפורסמים כמו ביל קלינטון וננסי פלוסי, ועד לסלבריטאי פופ ענקיים כמו קים קרדשיאן, קוונטין טרנטינו ומריה קארי. הוא ממוקם באחד מרחובותיה המרכזיים ביותר של העיר, רחוב המלך דוד, מרחק של מעבר חצייה מאלרוב שדרות ממילא, רחוב שופינג איכותי ביותר, עמוס במותגים, שלא מבייש רחובות קניות נחשבים באירופה.
המלון מעוצב כמו תיאטרון, המשקיף בקו ראשון לעבר חומות העיר העתיקה, מגדל דוד ושער יפו (כולם ממוקמים במרחק הליכה קצר). תמצאו בו 385 חדרים וסוויטות, בריכת שחייה חיצונית, שבצוות המלון טוענים כי היא מחוממת כל ימות השנה, חדר כושר, מרכז ספא מקבוצת Akasha (שלצערי לא הצלחתי לדגום מאחר שכל הטיפולים בו כבר נתפסו), טרקלין עסקי רחב ומפנק – שמותאם לכל אותם "וורקוהולים", שחייבים לעבוד גם בזמן החופשה שלהם, קומת כנסים ואירועים, שמתאימה מאוד לחתונות ולבריתות, ומועדון ילדים עצום ממדים, שמשתרע על פני 400 מ"ר. מועדון הילדים המפנק הזה עוצב על ידי המעצבת שרית שני-חי, המתמחה בעיצוב חדרים וגנים לילדים. שני-חי הכניסה שלל מוטיבים עיצוביים שקשורים לעיר ירושלים, כמו טחנת הקמח בימין משה ושוק מחנה יהודה השוקק. התוצאה עשירה, יפהפייה וחווייתית, לילדים ולמבוגרים כאחד.
10 צפייה בגלריה
מלון מצודת דוד
מלון מצודת דוד
חוויה גם למבוגרים. מועדון הילדים
(צילום: באדיבות מלון מצודת דוד)
זהו מלון ותיק ומפואר, שחרף יוקרתו הברורה, מצליח להימנע מליפול למחוזות הקיטש והנובורישיות המוגזמת. לא תמצאו פה עיטורי זהב מאוסים ושטיחי רצפה ישנים, כי אף שהוא נבנה בסוף שנות ה-90, מצודת דוד מצליח לשמור על מראה מעודכן, קלאסי ונעים - וזה המון. המלון נולד כחלק מפיתוח מתחם ממילא, ותוכנן על ידי האדריכל משה ספדיה כמבנה בסגנון נאו-אוריינטלי, המשלב אלמנטים ירושלמיים ומזרח תיכוניים עם אדריכלות מודרנית ומקורית. לספדיה היה חשוב להעניק למלון צורת פרסה, שמדמה מבנה של תיאטרון רומי. מרפסות הסוויטות העגולות, מעוצבות בצורה מדורגת, וכולן משקיפות אל מגדל דוד המוזיאון ואל חומות העיר העתיקה. אבל מה שהכי הרשים, לפחות אותי, הוא הארכיטקטורה המרהיבה שנשקפת ממסעדת הלובי, שבה אני אוכלת את ארוחת הצהריים שלי.
10 צפייה בגלריה
מלון מצודת דוד
מלון מצודת דוד
מצליח להימנע מקיטש. מלון מצודת דוד
(צילום: לורי שטטמאור)
המעצב האיטלקי הנחשב פיירו ליסוני, שעיצב גם את מלון ממילא הסמוך, אחראי על השיפוץ שנעשה במצודת דוד כעשור לאחר הקמתו, ובין היתר גם על המראה עוצר הנשימה של מסעדת הלובי, שמורכב מעשרות חלונות זכוכית קטנים, שממוקמים על הקירות בצורה שמזכירה לי סנפירים של דג. אור השמש הטבעי שעובר דרך החלונות הללו, נשפך פנימה ומייצר תחושה מוזיאונית כמעט.
10 צפייה בגלריה
מלון מצודת דוד
מלון מצודת דוד
היוקרה ברורה
(צילום: לורי שטטמאור)
10 צפייה בגלריה
מלון מצודת דוד
מלון מצודת דוד
תחושה מוזיאונית
(צילום: באדיבות מלון מצודת דוד)
אני מתרשמת לא רק מעיצוב הפנים, אלא גם מהקולינריה המצוינת שמוגשת במסעדה, שפתוחה משעות הצהריים ועד הלילה, וניתן לאכול בה גם ארוחות ערב חלביות או בשריות בהתאמה. אני אוכלת פה סלט יווני למנה ראשונה ופילה לברק לעיקרית, שניהם טריים ומטופלים היטב, ומרגישה כאילו שאני סועדת במסעדת שף נחשבת. בהמשך אגלה שגם מסעדת עונות, שבה מוגשת ארוחת הבוקר של המלון, יכולה בקלות להיכנס לכתבות רשימה בסגנון "עשר מסעדות הבראנצ'ים הטובות בישראל", כי הפרודוקטים בה טריים, מגוונים ועשירים.
10 צפייה בגלריה
מלון מצודת דוד
מלון מצודת דוד
בוקר טוב. ארוחת הבוקר המשובחת
(צילום: לורי שטטמאור)
10 צפייה בגלריה
מלון מצודת דוד
מלון מצודת דוד
טרי ומגוון. ארוחת הבוקר
(צילום: לורי שטטמאור)
לא פעם נוטים לזלזל במזון כשר למהדרין, אבל במסעדות של מצודת דוד ובמסעדת Happy Fish של שף רן נחמה, הממוקמת במלון ממילא הסמוך ובה אני אוכלת את ארוחת הערב שלי, לתל אביבים כמוני צפויה הפתעה נעימה במיוחד: התחושה היא שהאוכל הטרי והמתובל היטב שמוגש כאן, עולה בקנה אחד עם המסעדות הכי טרנדיות בתל אביב. חברתי רות, שמתגוררת בירושלים ומצטרפת אליי לארוחת הערב ב-Happy Fish, שותפה לתחושת ההפתעה. "יש פה גורמה אמיתי, וזה דבר מפתיע ומרענן מאוד לגלות", היא אומרת לי, אחרי שצוות המסעדה מתעקש שנזמין גם את השווארמה דג, שמתבררת כאחת ממנות השווארמה הטובות שאכלתי בחיי.
10 צפייה בגלריה
מלון מצודת דוד
מלון מצודת דוד
גורמה אמיתי. מסעדת Happy Fish
(צילום: לורי שטטמאור)
"אנחנו רוצים שאנשים יחוו פה חוויה ייחודית. האווירה פה היא אווירה של תענוגות, של חוויה שנצרבת בזיכרון ואתה רוצה לחזור אליה עוד פעם", אומרת מיה, מנהלת השיווק של מלונות אלרוב. אחרי ארוחת הצהריים, מיה לוקחת אותי לסיור במלון, ומראה לי את החללים השונים. בשלב מסוים אנחנו מדברות, איך לא, על המלחמה הנוכחית, שצמצמה מאוד את מספר התיירים שבדרך כלל מגיעים למלון. מיה מספרת לי שבמהלך המלחמה נערכו במצודת דוד כמה וכמה פעילויות הומניטריות, כדי לעזור ולהקל במעט על החברה הישראלית ברגעיה הקשים. "אירחנו אצלנו משלחת של שורדי 'נובה' לכמה ימים של התאווררות, היו אצלנו גם נשות מילואימניקים, וערכנו אירוע גדול למטה החטופים. מאוד חשוב לנו לתת בחזרה לחברה בישראל".
את הביקור במצודת דוד אני מסיימת בסיור מושקע במוזיאון מגדל דוד הסמוך, כחלק מהחבילה המשפחתית שמציע מלון מצודת דוד. המדריכה של המוזיאון מספרת לי שרוב המבקרים ביטלו היום את הביקור מחשש לתגובה איראנית. "נראה לי שיהיה בסדר", אני אומרת לה, וזוקפת חלק גדול מאוד מהאופטימיות שלי ליומיים השלווים שהעברתי בירושלים. קצת בריכה, קצת קולינריה משגעת, ואפשר לשכוח במעט מהכאוס.
10 צפייה בגלריה
מלון מצודת דוד
מלון מצודת דוד
חוויה ייחודית. מצודת דוד
(צילום: באדיבות מלון מצודת דוד)

כמה זה יעלה לכם?

מלון מצודת דוד מציע מספר חבילות לקיץ הקרוב:
חבילה הוליסטית- החל מ-2500 שקלים לחדר סופירור זוגי, שכוללת ארוחת בוקר, שני טיפולי ספא (1 לכל אורח, לא כולל ילדים), בני 45 דקות וכוס יין הבית.
חבילה קולינרית – החל מ-2,600 שקלים לחדר סופירור זוגי על בסיס חצי פנסיון.
הכותבת הייתה אורחת המלון