חאן בארותיים: הרוח נושבת קרירה, נוסיף עוד קפה למדורה

במערב הר הנגב, סמוך לעזוז, אולי היישוב הכי מבודד בישראל, בצל שיטה עתיק, ממוקם חאן מדברי שהוא המקום המושלם להתנתק מהעולם.
7 צפייה בגלריה
חאן בארותיים
חאן בארותיים
ברוכים הבאים לחאן בארותיים
(צילום: גלי הרטוב)
עופר וגלי הרטוב שבנו את המקום בארבע ידיים הגיעו לכאן מתוך אהבה למדבר. החאן צמח למעשה סביב עץ שיטה גדול שבתחתיתו קבר עופר ארגז תחמושת עם כוסות, סוכר, קפה ותה שיהיה לו כשהוא מטייל על החמור שלו באזור. "הקומקומים היו תלויים על עץ השיטה, ויש חוק שמה שתלוי על העץ במדבר – אף אחד לא נוגע. ובאחד הטיולים הגענו לקראת שקיעה והחבר'ה אמרו, 'למה לא ישנים פה?' ובאותו רגע נזרע הזרע הראשון של החאן שקם מסביב לעץ השיטה", מספר עופר.
האוהל שהקים הפך לסוכה, הסוכה הפכה לבקתות בוץ ואנשים שחיפשו את השקט המדברי החלו להגיע. "לא רציתי לא ג'קוזי, לא צימרים, לא בריכה ולא רקדניות באוויר. מי שרוצה לבוא בא למדבר וכך זה נשאר עד היום", אומר עופר, "אנחנו נהנים מהדרך ולא מהמטרה, וזה משהו שהמדבר מלמד אותך. המקום זה היצירה שלי, ולראות את האנשים שנכנסים לחאן והלב נפתח – זה מרגש אותי. לראות את הילדים כאן בלי קליטה לוויי-פיי ובלי מסכים, ואני שומר בקנאות שלא תהיה פה קליטה, ופתאום אנשים מגלים את המשפחתיות וזה היופי של המקום".
אף על פי שהמקום אינו חדש, הוא מצליח לשמור על אופיו לאורך השנים ועל רמת מחירים אחידה לאורך כל ימות השנה. גם מי שלא חובב גדול של קמפינג יכול להפתיע את עצמו ולשנות את דעתו. הפשטות, העיצוב ההרמוני שמשתלב עם הסביבה הטבעית וחוויית הישיבה סביב המדורה על מחצלות – כל אלו מייצרים אווירה של ניתוק מהיומיום וחיבור לשקט המדברי.

אפשרויות הלינה מגוונות ומתאימות ליחידים, לזוגות ולמשפחות. ניתן להגיע עם אוהלים מהבית וללון במתחם הקמפינג, לשכור כאן ציוד לינה, ללון על מחצלות בתוך בקתה משותפת או לבחור בבקתה זוגית מבודדת יותר במתחם. לכל החדרים מקלחות ושירותים במתחמים משותפים, אך כאלה שמעוצבים ברמה גבוהה, ומעניקים פרטיות גבוהה יחסית.
האירוח כולל קפה ותה סביב המדורה, לאורך כל שעות היום. מומלץ להגיע כשהשמש יורדת והסלעים מרהיבים ביופיים.
המחיר: מ-460 שקל ללילה למבוגר (כולל ארוחת בוקר וערב). חאן בארותיים, עזוז 08-6555788

חולות מקמן: לילה בחיק הדיונות

בלב הנגב, שם הדיונות מתגלגלות עד האופק, שוכן כפר הנופש האקולוגי חולות מקמן. כ-20 דקות דרומית לבאר-שבע, בשולי שמורת חולות משאבים, נמצא מפלט מדברי המשלב בין מסורת לחדשנות סביבתית. מקום שבו המדבר אינו רק נוף, אלא שותף מלא לחוויה. חמש בקתות בוץ, פרי עמל כפיים, מפוזרות על פני 24 דונם של נוף בראשיתי. כל בקתה מציעה חלון אל המדבר החי.

הימים בחולות מקמן מתחילים בזריחות מרהיבות ומסתיימים בלילות זרועי כוכבים, כשהמדורה מפיצה אור רך על החולות. פה הזמן נע בקצב אחר. הקולינריה המקומית משקפת את רוח המקום. במטבח העץ העגול של אביגל מוגשות ארוחות בוקר המשלבות לחמים טריים עם תוצרת מקומית. ניתן להזמין תבשילי פויקה לקבוצות, או ממטעמי המטבח של אורנה צרפתי. בעידן של תיירות המונית, המקום מציע אלטרנטיבה שקטה ואקולוגית.
מחיר בקתה: בין 500 ל-700 שקל ללילה. חולות מקמן. 054-6358582

הבית על העץ: רק אני והיער

חלמתי יוון ובסוף קיבלתי בית על עץ בלב חורש ים תיכוני במושב אביאל, וזה היה הכי חו”ל שיכולתי לבקש. מודה שבהתחלה הרמתי גבה, בית על עץ? זה צימר? זה בקתה? אבל החלטנו לנסות את הבית של דרור, חקלאי שבנה במו ידיו בית עץ קטן, רומנטי ומתוק, עם דלת וינטג’ טורקיז וארונית קטנה מארגז תחמושת. הבקתה אמנם בסיסית, אבל ניתן לראות את הבחוץ מבעד לקורות העץ. היא מאובזרת היטב במזגן, קמין, מגבות, מטבח קטן עם מיני בר, קומקום, טוסטר אובן, פלטה לבישול, ארונית (ארגז התחמושת) עם מעט כלים, מדף תבלינים וקפה. כך שאם אתם בונים על לבשל, לגמרי אפשרי.
7 צפייה בגלריה
בית על העץ
בית על העץ
הבית על העץ
(צילום: יארא שקד ארליך)
ניכר שהושקעה הרבה מחשבה בעיצוב ובפרטים הקטנים. למשל, במרפסת היו אדניות צמחי תבלין ובקצה הקורה תלויים זוג מספריים למקרה שתרצו לקטוף מעט זותה לתה. הכבל של המזגן היה מלופף ביוטה חומה, כדי שלא יבלוט וישתלב עם צבע העץ. אבל הקסם האמיתי הוא להיות בגובה, מוקפים בכל כך הרבה ירוק של צמרות העצים.
אור רך של צהריים נכנס כציור מבעד לחלונות הבקתה ולכל חלון מסגרת וצורה אחרת, אבל לכולם מכנה משותף, מבעדם רואים רק ירוק – והרבה ממנו. לאורך כל השהות שלנו שם, העץ דיבר. רקד בקלילות עם הרוח, חרק והתנענע. לוקח זמן להתרגל לזה, לקולות העץ, במיוחד בלילה שהכל שקט, תנועת הבית על העץ מורגשת ונשמעת יותר. ביום המחרת התקלחתי במקלחת החוץ מתחת לעץ. היינו שם רק אני והיער, הדוש גדול ומפנק והמים היו חמים ונעימים. (יארא שקד ארליך)
מחיר: 700 שקל ללילה לזוג (1,300 לשני לילות). הבית על העץ, מושב אביאל. דרור 052-6504908
7 צפייה בגלריה
בית על העץ
בית על העץ
(צילום: יארא שקד ארליך)

חאן עין גדי: לישון בפולקסווגן

חאן עין גדי מציע מגוון אפשרויות לינה ייחודיות, המשלבות נוחות עם קסם המדבר. האוהלים המשפחתיים הממוזגים, בגודל 16 מ"ר, מספקים מקלט מרווח לעד שישה אנשים. הם מצוידים במזגן לחימום וקירור, נקודות חשמל, תאורה, ומזרנים נוחים עם שמיכות וכריות. מחוץ לכל אוהל ממתינה פינת ישיבה פרטית, מושלמת לצפייה בנוף המרהיב של ים המלח והרי ירדן.
חוויה מיוחדת מוצעת לזוגות בצורת לינה בוואנים מסוג WV. אלה מספקים אינטימיות וייחודיות שקשה למצוא במקומות אחרים. כל ואן מאובזר במיטה זוגית נוחה, מזגן, תאורה ונקודות חשמל. הפינוק האמיתי מחכה מחוץ לוואן - פינת ישיבה פרטית וערסל, המזמינים אתכם להירגע אל מול הנוף המדברי המרשים.
7 צפייה בגלריה
חאן עין גדי
חאן עין גדי
חאן עין גדי
(צילום: eingedicamplodge)
למטיילים המעדיפים חוויה קרובה יותר לטבע, החאן מציע מתחם קמפינג. למרות שהלינה היא באוהל שלכם (בעלת מוזלת של כמה עשרות שקלים לאדם), תוכלו ליהנות מכל מתקני החאן, כולל שירותים, מקלחות, ואזור בישול משותף עם מקררים. ניתן אף לשכור מזרונים במקום.
לבעלי קרוואנים, החאן מספק עמדות מסודרות עם חיבורי חשמל ומים, המאפשרות נוחות מרבית תוך שמירה על עצמאות. כמו כל אורחי החאן, גם הקרוואנים נהנים מהנוף המרהיב ומהגישה למתקנים המשותפים. האווירה ייחודית ומשלבת בין נוחות מודרנית לבין הקסם הפראי של המדבר.
מחיר לזוג: וואן - 600 שקל, קראוון vip מרווח - 1,000 שקל, אוהל משפחתי ממוזג: 600 שקל ל-3 אנשים ו-120 שקל לכל אדם נוסף. חאן עין גדי. 050-923-0555

חאן שקדי: באוטובוס, בבקתה או בצימר

חאן שקדי במושב נאות הכיכר ממוקם בין אזור ים המלח ובין הערבה, ומהווה נקודת יציאה נוחה לטיולים באזור. את המקום הקים גיל שקדי, לפני כ-20 שנה, לאחר שמאס בחיי המרכז. החאן ממוקם בקרבת מסלולי טיול פופולריים, ביניהם נחל פרצים, הר סדום, מכתש קטן ונחל תמר, ומתאים לאירוח קבוצות חברים, משפחות ובודדים.

הכוכבים האמיתיים כאן הם האוטובוסים, שאינם רק מקום לינה, אלא חוויה בפני עצמה. הם מדגימים כיצד חשיבה יצירתית יכולה להפוך כלי תחבורה ישן למרחב מגורים מפנק, תוך שמירה על רוח המדבר. ה-Suite Bus, מתאים לזוגות, ומציע חצר פרטית עם ערסל ונוף לגבעות החוואר. ה-Dream Bus, בעיצובו הצבעוני, מתאים גם למשפחות קטנות עם סלון ממוזג וספות נוחות. שניהם מצוידים במטבחונים, מקלחות פרטיות, ומרפסות שמזמינות לצפות בזריחות ובשקיעות מדבריות.
בחאן תמצאו גם שתי בקתות עץ אינטימיות, ארבעה לודג’ים מרווחים לקבוצות גדולות יותר, ושני אוהלים המספקים חוויה מדברית למי שמחפש קשר ישיר יותר עם הטבע. במרחק הליכה קצר יש שלוש בקתות נוספות למי שמחפש יותר פרטיות עם הזדמנות לחוות את המדבר בצורה בלתי אמצעית, אך נוחה.
מחיר לזוג: 800 שקל לאוטובוס, 500 לבקתה חאן שקדי. 052-2317371

חוות נועם במדבר: לישון עם כוכבים

לא רחוק ממצפה רמון, בירידה מהכביש אל המדבר, אחרי נסיעה קצרה בשטח מתגלה סוד שמור: חוות בודדים קסומה מוקפת בכרמים ושיחי צבר, שהקימו לפני שנים בני ואיריס, ששירתו שנים בקבע בסיני וכשהשתחררו החליטו שהם רוצים להמשיך לגור במדבר, אבל לבד. הם קיבלו שטח לא רחוק ממצפה רמון ובשתי ידיים (או ארבע, תלוי איך סופרים) בנו חווה מהממת. שתלו גפנים ועצי פרי, הקימו בקתות אירוח מפנקים ומבודדים. ויש פה גם מעין אוהל קפה קטן שבו אפשר לשבת, לנגן, ולהכיר אורחים נוספים. לצד כל בקתה ואוהל ממוזג יש גם שכשוכית מים, שהיא כל מה שצריך ביום חם במדבר. אבל השיא פה הוא האוהלים השקופים. אוהלים מבודדים לזוגות, מול הנוף המדברי ושקופים אל השמיים זרועי הכוכבים. כאן זה רק אתם והכוכבים שממלאים את האוהל ומשרים אווירה רומנטית. לישון עם כוכבים בפינוק של חדר במלון.
המחיר לאוהל גלמפינג בין 1,500-1,000 שקל לזוג ללילה. ניתן לשכור אוהל משותף ל-12 עד 40 איש, בטווח מחירים של 3,000-1,325 שקל ללילה. המחירים לא כוללים ארוחות. חוות נועם במדבר. 054-244-0120
7 צפייה בגלריה
yk14106395
yk14106395
צילום באדיבות חוות נועם במדבר
(אסי חיים)

יאכטה להשכרה: לישון על המים

אם החלום שלכם הוא לגור בתוך יאכטה, ולפתוח את הבוקר עם ארומה של קפה, וריח של ים, תוכלו להתנסות בחוויה שאולי תשאיר לכם טעם של עוד. לא חייבים לקנות יאכטה בשביל לטעום את החלום. בשביל זה יש את מוטי הררי. הרעיון להפוך את היאכטה הפרטית לצימר על המים, נולד במקרה. הררי, בן 69, הוציא זוגות להפלגה רומנטית בשקיעה, והם ביקשו להישאר ללון בה. והוא, שהעביר את רוב נעוריו על הים, בחופי נתניה, החליט להיענות לבקשה.
הררי למד בגיל צעיר להשיט יאכטות והוציא רישיון כמעט לכל כלי ים אפשרי. לאחר שירותו הצבאי באילת, הוא אימץ את העיר והפך את הים לביתו. במשך השנים, הפליג למדינות רבות על היאכטה, ואף התגורר בה כמה שנים, כשעגן במרינה בהרצליה.
7 צפייה בגלריה
יאכטה עולה
יאכטה עולה
יאכטה עולה
(צילום באדיבות יאכטה עולה)
החוויה על היאכטה של הררי מתחילה בהפלגה לקראת השקיעה. בזמן ההפלגה האורחים יכולים לקפוץ ולשנרקל בין שוניות האלמוגים והדגים הצבעוניים של ים סוף. בסיום, אין צורך לחזור אל החוף או אל המלון, אלא פשוט להיכנס אל חדר הרחצה שבתוך היאכטה, ולסיים את היום עם בקבוק שמפניה ופיקניק זוגי על הים. ביאכטה יש מיטה זוגית, פינת אוכל ומטבח מאובזר.
המחיר ללילה: 1,300 עד 1,500 שקל (כולל הפלגה, כיבוד קל ושמפניה). יאכטה אולה. 054-4787100

חוות האנטילופות: בקתות בסגנון אפריקני

במושב צופר ישנו חאן הבנוי מסוכות סגורות וממוזגות, מחצלות ומזרונים. ניתן להקים אוהלים פרטיים או ללון במתחמי הלינה שבמקום. יש כאן מקלחות ושירותים משותפים, שולחנות פיקניק, פינות מנגל, מוקדי מדורות, מקררים, נקודות מים וחשמל. ישנה בריכת שכשוך במים מליחים, מדשאות וערסלים. למתפנקים שצריכים את המדבר שלהם עם חדר רחצה פרטי, מטבח מאובזר, טלוויזיה ומרפסת – יש 12 בקתות כפריות המעוצבות בסגנון אפריקאי.
המחיר לחדר זוגי נע בין 500 ל-750 שקל ללילה. המחיר לסוכה הוא בין 450 ל-600 שקל. עבור הסוכות הגדולות המכילות 20-9 איש, טווח המחירים הוא 2,000-900 שקל. הלינה במתחם הקמפינג (עם אוהל שלכם) היא 90 שקל לאדם. חוות האנטילופות. 052-3666041.
7 צפייה בגלריה
חוות האנטילופות
חוות האנטילופות
חוות האנטילופות
(צילום: ישראל יוסף)