חורף לבן: אתר הסקי הישראלי רושם שיא, מזה שבע שנים, במספר ימי הגלישה בחרמון. השיא נשבר היום (ג') שהוא היום ה-58 מאז נוצרו תנאי הגלישה ב-11 בינואר. במקביל, נמסר מאתר החרמון כי חל גידול של 11% במספר הגולשים, וכי השנה ביקרו באתר עד כה כרבע מיליון איש.
באתר אמרו כי כבר בשלבים מוקדמים בתחילת העונה ההר התכסה בשכבת שלג עבה - 1.5 מטרים במפלס העליון וכ-1.2 מטרים במפלס התחתון.
מאז התחדשה שכבת השלג כמעט מדי שבוע, כאשר השלג הטרי, ה"פאודר", הוא האהוב ביותר על הגולשים המקצועיים. רק בסוף השבוע האחרון נוספו עוד 20 ס"מ שלג טרי. באתר אומרים כי במהלך השבוע הקרוב יש תחזית לשלג נוסף, אולם גם אם לא ירד עוד שלג, מאפשרים התנאים הנוכחיים עוד עשרה ימי גלישה.
"סופה משמעותית הביאה כמות שלג מכובדת"
יו"ר האתר, מנחם ברוך, ציין כי השנה השלג מאופיין בכמות מכובדת ובאיכות נדירה שמאפשרת סקי משובח.
"השנה קיבלנו מספר סופות שהורידו כמות שלג מכובדת", אמר ברוך. "אבל הייתה סופה אחת בת ארבעה ימים שהוסיפה כמות משמעותית שלא זכורה לנו בעשור האחרון. כ-1.2 מטרים במכה אחת זה המון שלג".
הוא הוסיף ואמר: "להערכתי נמשיך לפחות עוד שבוע לגלוש באיכות טובה. בשנת 2012 היו לנו 72 יום של סקי. ובשנת 2015 60 יום. שנה שעברה היו רק 13 ימי סקי. השנה החל השלג מוקדם מהרגיל ועד פסח סביר להניח שיהיה שלג למבקרים".
"עונת 2019, תירשם כעונת שיא", אמר מנכ"ל האתר, אלון פרידמן. "לפי נתונים שקיימים באתר, מדובר בעונה הטובה ביותר מאז 2012, אני כולי תקווה שאנו בתחילתן של שבע השנים הטובות".
מבחינת ימי סקי חורף 2017 נחשב גם כעונה טובה, למרות שמדובר היה רק בארבעה אירועי שלג, שהניבו 50 ס"מ. עם זאת, טמפרטורות נמוכות במיוחד, אפשרו 54 ימי סקי. בחורף 2018 לעומת זאת, היו 13 ימי סקי בלבד.
השנה, כאמור, גם חל גידול במספר הגולשים, 11% לעומת 2017. באתר מייחסים את הגידול הן לאיכות השלג הטרי, והן לפתיחת הסנואו פארק, פארק המיועד לגולשים מתקדמים, המיומנים בקפיצות וכולל מתקנים כמו קיקרים, רולרג'אמפ ובוקסים. כמו כן התקיימו אירועים מיוחדים, כמו מסיבת גולשים שנערכה באתר בסוף השבוע שעבר, בהשתתפות של יותר מאלף גולשים.
עם הפנים לקיץ: רכבל קרוניות חדש
היום הודיעה הנהלת האתר כי בסוף החודש יחל פירוק רכבל המבקרים באתר, ויוקם רכבל מבקרים חדש, שיהיה רכבל קרוניות. הרכבל נרכש בספרד בעלות של 15 מיליון שקל. הרכבל החדש יאפשר להעלות כ-2,400 איש בשעה, לעומת 700 בלבד ברכבל הישן.
במערכת 42 קרוניות בהן מקום ל-8 אנשים. זמן העלייה יהיה 5 דקות. באתר יוקמו 10 עמודים בגבהים שינועו בין 7 מטרים ל-21 מטרים, ומחסן בו יאוחסנו הקרוניות בזמן סופות או לצורך טיפול. הרכבל החדש עמיד יותר לרוחות ולמזג אוויר קיצוני מאשר הרכבל הפתוח ומאפשר העלאת ילדים, תינוקות ובעלי מוגבלויות. בנוסף לנוסעים בעמידה, ניתן להכניס לכל קרונית גם 2 כיסאות גלגלים.
"הרכבל החדש שיוקם במהלך הקיץ הקרוב באתר החרמון מהווה בשורה של פיתוח ושדרוג האתר", סיכם פרידמן. "מדובר במוצר מרכזי שישרת את אלפי המבקרים שפוקדים את האתר בכל ימות השנה, הרכבל יצמצם תורים והמתנות וישפר בעשרות מונים את חווית הביקור בפסגת החרמון".
פורסם לראשונה: 11:22, 19.03.19