רשת ריץ קרלטון מקבוצת מריוט, היא בעלת מורשת ארוכת שנים של תיירות יוקרה לאלפיון העליון. לכן שמחתי על ההזמנה לבקר באונייה של הרשת המדוברת, ולהתנסות ולו לרגע קצר בחווייה השמורה בדרך כלל לאנשים עשירים, נטולי דאגות כלכליות.
בהזמנה הרשמית לביקור הקצר באוניית היוקרה Evrima נכתב במפורש שיש להגיע בקוד לבוש קשוח ואף לא מאוד הגיוני עבור המזג הישראלי. וזה עוד לפני שדיברנו על מזג האוויר החם והלח שגורם לגוף לייצר כמויות זיעה אדירות, שלא הולכות יד ביד עם שכבות בד ונעליים סגורות.
ומהן אותן הנחיות לבוש קפדניות? אתם בוודאי תוהים, אז בבקשה: חולצת קז'ואל: מה מותר? חולצה עם צווארון או חולצת פולו. מה אסור? חולצת טריקו או חולצה עם סיסמאות או גרפיקה או גופייה. מכנסיים: מה מותר? מכנסי בד או מכנסי ג'ינס ללא קרעים. מה אסור? מכנסיים קצרים או מכנסיים מתחת לקו המותן. נעליים: מותר - נעלי שרוכים או נעלי התעמלות. אסור להגיע עם כפכפים (!).
ובכן, לאחר שעליתי על מדי האלף שלי עם חולצה מגוהצת, מכנסיים ארוכים ונעליים סגורות, היה לא פשוט - בלשון המעטה - להמתין כשעה בחום הישראלי עם השמש הקופחת בנמל אשדוד. לרגע היה נראה שכל החוויה היוקרתית מוטלת בספק על רקע החוויה הפיזית הסמיכה והמיוזעת שפתחה את האירוע בזמן ההמתנה בתור לאונייה.
יאכטת היוקרה Evrima ריץ קרלטון, שפירושה ביוונית "גילוי", יצאה להפלגה הראשונה בשנת 2021 והיא הראשונה מבין שלוש היאכטות שנבנו בהתאמה אישית וכזאת היא מהווה פריצת דרך בתעשיית השיט.
היאכטה, באורך 190 המטרים, כוללת 149 סוויטות מפוארות ומאובזרות בצורה מושלמת, כל אחת עם מרפסת פרטית ונוף לים. הסוויטות המרווחות והמעוצבות שומרות על עיצוב מוקפד ובהתאם לסטנדרט של מלונות ריץ קרלטון ברחבי העולם.
אפשר למצוא כאן מגוון סוגי חדרים, סליחה, סוויטות. בהן סוויטות דו-קומתיות הכוללות כניסה בשני המפלסים, מיטת קינג סייז, חלון תצפית אל האוקיינוס ואזור מגורים הנמצא במפלס העליון. בהתאם לסטדנרט השירות הגבוה של רשת ריץ קרלטון, אורחי היאכטה נהנים משירות קונסיירז' (איש שירות) אישי לכל חדר.
ואחרי שעבדו כל כך קשה לעלות ולרדת בין מפלסי הסוויטה או בין הסיפונים, מחכה לאורחי היאכטה ספא עם תפריט מגוון מאוד של טיפולים. מה יש בספא? מתחם ביוטי לנשים וסלון טיפוח לגברים, סאונה, חדר אדים ואזור הירגעות המאפשר למבקרים להתנתק מסביבתם ולהתחבר לעצמם, חדר כושר מקצועי וסטודיו לשיעורים מודרכים. כאשר מכל חמשת חדרי הטיפולים נשקף נוף הים.
ומה עושים כדי להתבדר באוניית הפאר? לפי אנשי הרשת, בערבים יש הופעות מוזיקה חיה לאורך כל ההפלגה, מגוון חוויות תרבותיות על הסיפון ועל החוף, שיתופי פעולה עם קהילות מקומיות בתחום האמנויות והמוזיקה וערבי העשרה בהנחיית מומחים ומרצים בעלי שם.
עוד מספרים כאן כי "היאכטות האינטימיות של The Ritz-Carlton Yacht Collection תוכננו במטרה לחקור את הערים המפורסמות בעולם ואת מקומות המסתור באיים שאליהם אין נגישות לספינות גדולות. בזמן העגינה בחוף, אורחי היאכטה יכולים לסייר בקבוצות או באופן אישי, ולתכנן את השהייה ביעד בהתאם להעדפותיהם".
הדבר הראשון שבו הבחנתי במהלך סיור העיתונאים ב-Evrima הוא שמדובר באונייה חדשה ומאוד נקייה, אין טיפת אבק ובאופן מפתיע גם אין נוסעים, סוג של ספינת רפאים נוצצת, כך שלא ברור עבור מי החלפתי את הסנדלים שלי לטובת נעליים וגרביים. מדריך הסיור טען כי כל האורחים ורבים מאנשי הצוות ירדו לחוף לסיור תיירותי בירושלים עיר הקודש ולכן האוניה עומדת ריקה.
גולת הכותרת - הסוויטה היקרה ביאכטה
לפני ארוחת השף היוקרתית שהובטחה לנו, עצרנו בעמדת השליטה המרשימה של הקברניט והצצנו לסוויטה הכי יוקרתית באונייה העונה לשם The owner suite עם תג מחיר שערורייתי של 25 אלף דולר ללילה. ללא ספק מדובר במערכת חדרים סופר מפנקת בצורת מלבן עם נוף אינסופי לים.
כשהסוויטה עצמה כוללת: סלון גדול במיוחד, חדר שינה מעוצב וסיפון שיזוף פרטי עם ג'קוזי ובר משקאות מרשים. העיצוב והניקיון של החדר נותנים הרגשה של בית מלון סופר יוקרתי על היבשה ורק הנוף התעשייתי והמנופים של נמל אשדוד מחזירים אותי למציאות כי מדובר בסוויטה יוצאת דופן בתוך אונייה. האם התנאים האיכותיים נשמרים גם בזמן הפלגה רציפה על המים ובמהלך סערות עונתיות? זאת לא אוכל לנחש כיוון שהספינה עוגנת כעת בבטחה בנמל.
הרגע המאכזב בסיור - ארוחת הצהריים
מהסוויטה הנשיאותית של האונייה הסיור עבר להצצה בעולם הקולינריה המסקרן, שכן ניהול מטבח סופר יוקרתי בלב ים עם בעיות לוגיסטיקה ושימור והגשת מזון טרי הוא לב ליבה של תעשיית הספינות היוקרתיות.
בסיור נאמר לי כי "מבחר המסעדות ביאכטה עוצבו בקו יוקרתי, מודרני וחדשני. בין היתר, אורחי היאכטה יכולים ליהנות מחוויה בלתי נשכחת במסעדת S.E.A של השף סוון אלברפלד ממסעדת Aqua , המחזיקה בשלושה כוכבי מישלן".
באופן מצער גם מסעדת המישלן המדוברת הייתה סגורה ולא יכולנו להתרשם מאיכות המזון. לאחר שיטוט אינסופי במסעדות רפאים שונות וריקות מאדם אך ממוזגות ונקיות, המארחים ביקשו מאיתנו להתיישב לארוחת צהריים בשולחן סתמי על אחד הסיפונים העליונים בסמוך לבריכה קטנה עם נוף של מנוף ומכולות וללא מיזוג.
היה קשה להתרשם מהארוחה כששוב הזיעה חזרה להעיק על העור ועל רמת הרעב. בקצרה: סלט החסה היה משעמם, סלט קוקטייל הג'מבו שרימפס היה טעים אבל לא כלל ג'מבו שרימפס אלא שרימפס בגודל רגיל, פילה דג הלברק בתנור היה מצוין.
הקינוח היה מאכזב ברמה של שיפודיה בתחנת דלק. כיוון שהיה מאוד חם על הסיפון ידעתי שלא אתמודד עם כוס אספרסו מסורתית לסיום והברמן החביב והסופר מקצועי הכין לי קוקטייל אספרסו קפוא ומשובח שהחזיר את החיוך וסגר את הסיור הלא ממצה הזה -באופן חיובי.
וכעת לנושא הכי מעניין - המחירים!
למסלול הים תיכוני ב-2024 התעריף ההתחלתי להפלגה של שבעה לילות בסוויטה באוניית Evrima מתחיל מ-$6,400. התעריף הממוצע עבור סוויטה יוקרתית הוא 56,234.62 דולר. כאשר התעריף היקר ביותר להפלגה של שבעה לילות בים התיכון בסוויטה ב-Evrima הוא 70,600 דולר, כלומר כ-10,000 דולר ללילה.
ולא, עדיין לא מדובר בסוויטה אותה ביקרנו שמחירה כאמור הוא 25 אלף דולר ללילה.
חשוב לציין כי המחירים אינם כוללים כרטיסי טיסה, לינה במלון, העברות, טיפול במטען, טיולי חוף, ארוחות בחוף, ארוחות מיוחדות, שירותי סלון, טיפולי ספא, אינטרנט אלחוטי משודרג או רכישות אישיות מהבוטיק.