שתף קטע נבחר

עולם הקרוזים: מה שצריך לדעת לפני שמתחילים

למי אמורים לתת טיפ על הסיפון, איך אפשר לנצל העברה לוגיסטית של ספינה לצד השני של העולם ולהפליג במחיר נמוך משמעותית ומי השחקנים הגדולים בשוק – מדריך למתחילים רגע לפני שמרימים עוגן

 

סיור בספינת Harmony of the Seas של רויאל קריביאן    (צילום: Royal Caribbean International)

סיור בספינת Harmony of the Seas של רויאל קריביאן    (צילום: Royal Caribbean International)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

טבילה בג'קוזי על הסיפון מול השקיעה, פעילות בלתי נגמרת לילדים, טיולים במקומות קסומים, אוכל גורמה, הצגות שמזכירות את ברודוויי ובילויים אל תוך הלילה. חופשות הקרוז המפנקות ממשיכות לצבור פופולריות ברחבי העולם, אך לפני שמזמינים מקום כדאי לדעת כמה דברים בסיסיים לגבי התחום.

 

המחיר: בסביבות 100 דולר ללילה לאדם, כולל זלילות, תלוי בסוג התא, אך לכך יש להוסיף גם את מחיר הטיסה ליעד שממנו מפליגים והמלונות לפני ואחרי. עלות נוספת היא הטיפים למלצרים ולחדרנים שנגבים בעת ההפלגה. כמו כן, יש תג מחיר לכל משקה או קוקטייל ולא נשכח כמובן את שתי המסחטות העיקריות - הקזינו והחנויות היקרות הממוקמות על גבי הספינה.

ספינת "קרניבל מג'יק" (צילום: שאטרסטוק) (צילום: שאטרסטוק)
ספינת "קרניבל מג'יק"(צילום: שאטרסטוק)
 

את עיקר העלויות גובות הספינות במחירי טיולי החוף המוצעים לנוסעים שלעיתים יכולים להסתכם עבור משפחה ביותר מעלות ההפלגה עצמה. ניתן להתגבר על הנושא על ידי שכירת רכב מקומי עם נהג דובר אנגלית על בסיס של שעות ולהגיע לכל אותם מקומות ביקור שמוצעים בטיולי הספינה במחירים מוגזמים.

 

מפת השחקנים בתחום

לא פחות מ-25 מיליון נוסעים נהנים מדי שנה מההפלגות ברחבי העולם. השחקנים הראשיים בתחום הם חברת "קרניבל" שנוסדה ב-1972 על ידי הישראלי לשעבר טד אריסון ומנוהלת כיום בידי בנו מיקי אריסון, אחיה של שרי אריסון.

הבריכה של "קרניבל פרדייז" (צילום: שאטרסטוק) (צילום: שאטרסטוק)
הבריכה של "קרניבל פרדייז"(צילום: שאטרסטוק)
 

הקבוצה השנייה נקראת בשם "רויאל קריביאן". גם בקבוצה זו ממלאים יהודים וישראלים תפקיד נכבד. סמי עופר המנוח החזיק כ-16.5% מחברת הענק ולמשפחת פריצקר משיקגו יש חלק נכבד יותר במניות החברה. לשתי קבוצות הענק הללו יש חברות שיט השייכות להם ונקראות בשמות אחרים. חברות כמו "סלברטי", או "הולנד אמריקה", "קונארד" או "פרינסס" ורבות אחרות שייכות לקונצרנים של שתי הענקיות, אך שומרות על אופיין הייחודי ומופעלות באופן עצמאי.

 

לכל קבוצה משתי הגדולות יש גם מותגים של ספינות יוקרתיות שמחיר ההפלגה בהן מרקיע שחקים. אלה הפלגות לעשירים שאינם רוצים להיטמע בהמון ותמורת פינוק של הפלגה בספינה קטנה ואינטימית מוכנים להוציא יותר מאלף דולר ללילה.

ספינת Allure of the Seas של רויאל קריביאן (צילום: שאטרסטוק) (צילום: שאטרסטוק)
ספינת Allure of the Seas של רויאל קריביאן(צילום: שאטרסטוק)

ספינת Majesty Of The Sea של רויאל קריביאן (צילום: שאטרסטוק) (צילום: שאטרסטוק)
ספינת Majesty Of The Sea של רויאל קריביאן(צילום: שאטרסטוק)
 

ספינה כזו השייכת לקונצרן "קרניבל" למשל היא המותג היוקרתי "סייבורן". בהפלגה אחת שהזדמנתי אליה מפיראוס לוונציה היתה קשישה אמריקנית שצרחה לכל עבר בעוד הצוות כולו מכרכר סביבה. כאשר יצא לי לשוחח עם הקפטן של אותה ספינה הוא סיפר שמדובר בלקוחה הכי טובה של החברה שמפליגה כל שנה 75 ימים מסביב לעולם ומפזרת טיפים בגובה המשכורת של כל מלצר.

 

למתחרה "רויאל קריביאן" שנציגתה בישראל היא חברת "סנורמה" יש מותג דומה בשם "אזמרה" של ספינות בוטיק שהכל כלול בהם דהיינו גם המשקאות והיינות המוגשים לשולחן ואפילו סיורי החוף. יש מיליוני אמריקנים ואירופאים שממש מכורים להפלגות ומחפשים הזדמנויות של "דילים" מוזלים. אגב, ההפלגות הזולות ביותר נקראות "ריפוזישן" (שינוי מיקום), כאשר החברות מחזירות את הספינות שהפליגו בקיץ באירופה אל פלורידה לקראת עונת ההפלגות באיים הקאריביים ומקסיקו שפופולריים בעונת החורף.

גשר הפיקוד של ספינת תענוגות (צילום: יוסף ג'קסון (ג'קסי)) (צילום: יוסף ג'קסון (ג'קסי))
גשר הפיקוד של ספינת תענוגות(צילום: יוסף ג'קסון (ג'קסי))

מחירי ההפלגות הללו של העברת הספינות מנמלים אירופאים כמו רומא או ברצלונה הוא מצחיק ומגיע לעיתים לעלות של 65 דולר ללילה לאדם. יעדים פופולריים קיציים הם ההפלגות לאלסקה ולים הבלטי שבו פוקדות הספינות מלבד את מדינות סקנדינביה גם את שכיית החמדה של רוסיה- סנט פטרסבורג.

 

החברות מתחרות ביניהן בגודל הספינות ובהיצע הבידורי שמציעים לנוסעים, כיום הספינות הגדולות בעולם שייכות לחברת "רויאל קריביאן" ספינות כמו "אואזיס אוף דה סי" ו"אלור אוף דה סי" מגיעות למימדים של 220 אלף טונות, כפליים מנושאת המטוסים האמריקאית הגדולה ביותר והם מעמיסים על סיפונן 6,000 נוסעים וכמעט 3,000 אנשי צוות, ממש ערים צפות.

 

מבחינה טכנולוגית זה מדהים, אך הגודל מגביל את הספינות הללו למספר נמלים קטן בלבד שיכול לאפשר לנוסעים לרדת ישירות לחוף. ספינה כזו כאשר היא עוגנת באי קאריבי נראית כמו אימא אווזה ליד הספינות האחרות העוגנות לצידה. הגודל העצום מאלץ את המתכננים להשקיע מאמצים עצומים בבילויים בתוך הספינות עצמם.

ספינות קרוז סמוך לאי היווני סנטוריני (צילום: יוסף ג'קסון (ג'קסי)) (צילום: יוסף ג'קסון (ג'קסי))
ספינות קרוז סמוך לאי היווני סנטוריני(צילום: יוסף ג'קסון (ג'קסי))
  

לאחרונה נפגשנו עיתונאים ישראלים עם עם אנשי "מד קרוזס" שהם נציגי חברת "קרניבל" בישראל, שלטענתם החברה שלהם שולטת בשוק הקריבי. הם באו להציג לקהל הישראלי ספינת קרוזים מזן חדש, זו תכהן כאניית הדגל של החברה ותקרא בשם "קרניבל הורייזן". הספינה תשקול 134 אלף טון ותישא על סיפונה 4,500 נוסעים ו-1,450 אנשי צוות.

 

בין האטרקציות הייחודיות שיהיו על הספינה החדשה יהיה קולנוע תלת מימדי עם 180 מקומות ישיבה ופארק מים. אטרקציה נוספת היא מסלול פדלים של רכיבה בגובה 80 מטרים מעל גלי הים. בספינה זו יהיו לא מעט מסעדות ייחודיות והיא תכלול גם אתר מיוחד בשם "מתחם הוואנה" עם מגורים באווירה קובנית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאטרסטוק
חופשה על המים
צילום: שאטרסטוק
מומלצים