למה אנחנו מתנשקים בסילבסטר
(צילום: אבי חי)
מי שייצא לטיול בחו"ל בשבועות הקרובים לא יוכל להתעלם מאווירת סוף השנה ששוררת ברחובות. בערים הגדולות מתחילים לתלות נורות צבעיות עם צורות שונות ומשונות. החנויות, בעיקר ברחובות הראשיים, מתחרות על הקישוטים היפים והמעוצבים ביותר וכבר מזכירים לנו שהנה מגיע חג המולד ואחריו סוף השנה האזרחית שלרבים זו גם תחילה של חגיגת קניות.
משברים כלכליים כמו גם חשש מפיגועי טרור, בעיקר עקב איומים של ארגונים שונים לנקום את מותו של רב מחבלים זה או אחר, ככל הנראה לא יגרמו לאנשים להישאר בבית, ועל פי מה שמסתמן רבים יבלו את חופשת סוף השנה בחו"ל. תורמת לכך גם העובדה שהשנה חופשה זו חופפת את חג החנוכה שחל בין ה-22 ל-30 בדצמבר, וכיוון שהוא יתחיל ביום ראשון, נראה כי רבים יצאו לחו"ל כבר ביום שישי ה-21 בדצמבר.
אז איפה בדיוק נתנשק בלילה של סוף השנה, חוץ מהבריכה שנמצאת מול בית העירייה של תל אביב?
כותרת ביניים

8 צפייה בגלריה
זיקוקים ב חגיגות השנה החדשה ב סידני אוסטרליה 2019
זיקוקים ב חגיגות השנה החדשה ב סידני אוסטרליה 2019
זיקוקים בחגיגות 2019 בסידני
(צילום: EPA)
המקום הראשון שבו תהיה חגיגת ראש השנה הגדולה היא סידני אוסטרליה. סביר מאד שאתם לא תיסעו לשם וגם זו לא הנקודה הראשונה שמקבלת את ראש השנה, אבל מי שצופה בטלוויזיה יודע כי סידני דואגת לנו לחגיגה מתוקשרת שמשודרת בכל העולם. מעל מפרץ דארלינג ולאורך רצועת חוף של כ-60 ק"מ נערך מופע זיקוקים ענק.
כמה יעלה לנו להיות שם? מצאנו חבילה לזוג ב-4,740 דולר, כולל טיסה וארבעה לילות במלון בסידני. בהלוך מדובר ב-31 שעות עד שתגיעו ליעד ובחזור 42 שעות. החישוב כולל את ההמתנות בתחנות הביניים, סיוט לא קטן בשביל משהו שאפשר לראות בטלוויזיה.
כותרת ביניים

8 צפייה בגלריה
חגיגות שנה חדשה 2019 ברלין
חגיגות שנה חדשה 2019 ברלין
וכך זה נראה בחגיגות השנה החדשה האחרונות בברלין
(צילום: AFP)
בירת גרמניה עורכת מאז נפילת החומה חגיגות ראש שנה ענקיות. העיקרית שבהן נערכת באזור שער ברנדנבורג והרייכסטאג. על הפרק: שני קילומטרים של אזור בילוי עם במות בידור, בהן מופיעים אמנים מקומיים ובינלאומיים, דוכני בירה ומזון (בעיקר נקניקיות נוטפות שומן) ומופע זיקוקים מרהיב בחצות.
כמה יעלה? מצאנו טיסה ישירה ב-30 בדצמבר וארבעה לילות במלון מעולה קרוב לכיכר פוטסדאם ב-1,043 דולר לזוג.
כותרת ביניים

8 צפייה בגלריה
לונדון בריטניה חגיגות סילבסטר 2019 השנה החדשה שנה חדשה אירופה
לונדון בריטניה חגיגות סילבסטר 2019 השנה החדשה שנה חדשה אירופה
כשלונדון קיבלה את 2019
(צילום: Getty Images)
את נשיקת החצות תוכלו לעשות באזור כיכר פיקדילי או כיכר טרפלגר וגם על גדות התמזה בעת שתצפו במופע זיקוקים אדיר. למחרת היום תוכלו גם לצפות בתהלוכת ענק, הגדולה באירופה, שבה משתתפים כעשרת אלפים צועדים לתשואות קהל שנאמד בכמיליון צופים.
סוף שנה בלונדון היא גם חגיגה של כדורגל, אז כשתזמינו את חבילת הטיסה/מלון כדאי לבדוק איפה המשחקים השווים ביותר.
כמה יעלה? 1,896 דולרים עבור טיסה ישירה וארבעה לילות במלון לזוג.
כותרת ביניים

8 צפייה בגלריה
פריז צרפת חגיגות סילבסטר 2019 השנה החדשה שנה חדשה אירופה
פריז צרפת חגיגות סילבסטר 2019 השנה החדשה שנה חדשה אירופה
החגיגה הצרפתית, קווים לדמותה
(צילום: AP)
עיר האורות מקבלת בגדול את ראש השנה ומוקדי החגיגות הבולטים יהיו בשדרות האליזה וליד מגדל אייפל. אם המגדל לא ייסגר ברגע האחרון בשל התראות שונות, הרי שבני מזל שמזמינים זמן רב מראש יוכלו להתנשק בחצות כשהם צופים ממנו על עיר האורות ועל מופע הזיקוקים.
כמה יעלה? טיסה ישירה וארבעה לילות במלון הוצעה לנו במחיר 1,370 דולר לזוג.
כותרת ביניים

8 צפייה בגלריה
סילבסטר וינה
סילבסטר וינה
סילבסטר בווינה
(צילום: shutterstock)
בירת אוסטריה עדיין נמצאת אי שם בתקופה של הקיסרות והחגיגות הגדולות הן נשפים מפוארים שהמפורסם שבהם הוא הקייזרבול וסביר שלא תשיגו כרטיסי כניסה. אבל אתם עדיין יכולים ליהנות מחגיגות שנערכות ליד ארמון שנברון, ארמון הופבורג ויליד הקתדרלה הגדולה.
כמה יעלה? טיסה ישירה ב-30 דצמבר וארבעה לילות במלון מצאנו ב-1,230 דולר לזוג.
כותרת ביניים

8 צפייה בגלריה
חגיגות השנה החדשה בטיימס סקוור
חגיגות השנה החדשה בטיימס סקוור
שנה חדשה בטיימס סקוור - אולי החגיגה המפורסמת מכולן
(צילום: רויטרס)
מי לא מכיר את החגיגה הגדולה שמתקיימת בכיכר הטיימס בניו יורק כאשר רבבות אנשים עומדים, לפעמים בקור עז, ומשתתפים בספירה לאחור בעת שהכדור הענק יורד במשך דקה ועוצר בדיוק כשהשעון מראה חצות ומתחילה השנה החדשה. אם עוד לא עשיתם הזמנה, ישנם כמה מלונות באזור שמחדריהם ניתן לצפות במחזה. אתם יכולים, כמובן, לצפות בו גם בטלוויזיה. אבל השמחה הגדולה היא בעצם להיות עם ההמון בתוך הכיכר, ובחצות לא לשכוח להתנשק.
כמה יעלה? טיסה ישירה ושישה לילות במלון במרכז העיר הוצעה לנו במחיר של 2,830 דולרים, לזוג.
כך קיבלו את 2018 בטיימס סקוור
(רויטרס)

כותרת ביניים

8 צפייה בגלריה
לאס וגאס זיקוקים סילבסטר
לאס וגאס זיקוקים סילבסטר
זיקוקים בחגיגות השנה החדשה בלאס וגאס
(צילום: shutterstock)
תנסו לדמיין לעצמכם שאתם מתחילים את השנה החדשה עם זכייה גדולה באחד מבתי הקזינו בבירת ההימורים העולמית. אבל זה הרי לא יקרה, הנה מה שכן מצפה לכם. לאורך כ-4.5 קילומטרים של ה"סטריפ" נערכת החגיגה הגדולה עם במות בידור, אמנים מפורסמים ומופע זיקוקים מרהיב כיאה לעיר שמתפרנסת מחגיגות. בנוסף, בכל המלונות יהיו מסיבות ענק וגם מופעים של מיטב האמנים.
כמה יעלה? יש טיסה ישירה לשם והיא, עם 7 לילות במלון, תעלה לכם כ-2,389 דולר לזוג. אם תרצו טיסה שאינה ישירה המחיר יצנח בכ-750 דולרים.
כותרת ביניים

8 צפייה בגלריה
חגיגות השנה החדשה קופקבנה ריו דה ז'ניירו ברזיל
חגיגות השנה החדשה קופקבנה ריו דה ז'ניירו ברזיל
חגיגות השנה החדשה בקופקבנה
(צילום: AP)
המסיבה הגדולה, שהיא הגדולה, אם לא אחת הגדולות בעולם, נערכת באזור קופקבנה. הערכות הן שכשני מיליון חוגגים משתתפים בחגיגה. זו כוללת מופע פירוטכני אדיר ומסיבה לאורך 4 ק"מ של החוף עם אמנים בולטים.
כמה יעלה? טיסה דרך אירופה וארבעה לילות במלון הוצעה לנו במחיר של 4,153 דולרים לזוג.

כמה הערות לסיום

כל המחירים נבדקו על תאריכים אקראיים. מחירי החבילות לאירופה חושבו לפי טיסות ישירות. מצאנו גם מחירים זולים יותר בטיסות שאינן ישירות, ומחירים זולים יותר בטיסות עם חניית ביניים ארוכה במיוחד. מצאנו גם מחירים זולים יותר במלונות שעל פי הביקורות אינם ממש ראויים ולכן העדפנו לבחור מלונות ברמה של 3 כוכבים ומעלה. ברור לנו שחיפוש ברשת עשוי להביא גם מחירים זולים יותר לחבילות, אבל כדאי לראות את כל המגבלות של החבילות השונות. זאת ועוד, בכל הטיסות לאירופה המחיר שנלקח הוא מחיר "לייט", כלומר עם טרולי בלבד.