בימים אלו של מגפת הקורונה מפחיד לנסוע לחו"ל, אבל פעם רבים מאיתנו לא ויתרו בחופשות גם על שילוב של איזו אטרקציה מפחידה במיוחד. רכבות הרים, מגלשות מים או צניחה ממגדל - ליקטנו עבורכם שמונה מהמתקנים המפחידים ביותר בפארקי השעשועים בעולם. רק אל תשכחו להדק חזק-חזק את חגורת הבטיחות.
12 צפייה בגלריה
שילוב של אש וערפל - המתקן האצטקי בפארק בגרמניה
שילוב של אש וערפל - המתקן האצטקי בפארק בגרמניה
שילוב של אש וערפל - המתקן האצטקי בפארק בגרמניה

1. יורקת אש: רכבת ההרים X2, קליפורניה

ה"סיקס פלאגס מג'יק מאונטיין" בקליפורניה שבארה"ב, הוא פארק שעשועים הנמצא בבעלות "סיקס פלאגס" - רשת פארקי השעשועים הגדולה בעולם, עם למעלה מ-20 פארקי שעשועים ופארקי מים בצפון אמריקה.
פארק ה"מג'יק מאונטיין", כולל 41 מתקנים ואטרקציות המדורגים על פי רמת ה"אקסטרים" שלהם, כשמרבית האטרקציות הן רכבות הרים בדרגות שונות.
12 צפייה בגלריה
מוציאה גם אש: רכבת ה-X2
מוציאה גם אש: רכבת ה-X2
מוציאה גם אש: רכבת ה-X2
ה-X2 המדוברת היא רכבת הרים המשלבת אלמנטים ייחודיים, היוצרים אצל הנוסעים תחושה של חמישה ממדים. להגברת האפקט והסחרחורת שאחרי, המושבים מסתובבים קדימה ואחורה ב-360 מעלות, כשראשם של הנוסעים פונה כלפי מטה.
הרכבת מטפסת לגובה של 60 מטרים בקירוב, כשהדרך - שאורכת כקילומטר וקצת (1,100 מטר) מלווה בצלילי שירים של להקות כמו מטאליקה ואירוסמית', אפקטים קוליים ואפקטים של אש, שנועדו להגביר את עוצמת החוויה החושית.
12 צפייה בגלריה
לא לבעלי לב חלש
לא לבעלי לב חלש
לא לבעלי לב חלש
מהירות הנסיעה בה היא 76 קמ"ש, והיא כוללת מגוון פיתולים, צלילות חדות מטה וגם סיבובים, כשהמפחידים שבהם נקראים "סיבובי העורב". חוויה בממד אחר Indeed.

2. נסיעה ב-240 קמ"ש: "פורמולה רוסה", אבו דאבי

במקרה של רכבת ההרים הבאה, לא רק הקורונה תהיה זו שתרחיק אתכם מהשימוש בה - אלא גם העובדה שהיא נמצאת בפארק השעשועים המוטורי, "פרארי וורלד" באבו דאבי שבאיחוד האמירויות אליה, נכון לעכשיו בכל אופן, אין עדיין כניסה לישראלים בעלי תעודת זהות ישראלית בלבד.
ה"פורמולה רוסה" היא רכבת הרים עם האצה מוגברת, הנחשבת למהירה ביותר בעולם - היא נוסעת במהירות של 240 קמ"ש, אליה היא מגיעה במהירות האצה משוגעת של 4.9 שניות, ובמסלול המדמה את כוחות ה-G שפועלים על נהגי מרוץ המכוניות של פורמולה 1. בקיצור, נסיעה בה היא הדבר הכי קרוב לחוויה של נסיעה במירוץ מכוניות אמיתי.
12 צפייה בגלריה
פורמולה רוסה
פורמולה רוסה
אל תראו אותה ככה רגועה: "פורמולה רוסה"
(צילום: מתוך האתר הרשמי)
גובהה של הרכבת הוא 52 מטרים ואורכה כ-2 קילומטרים. היא כוללת ארבעה קרונות, בכל אחד מהם יש ארבעה מושבים מושבים, כלומר 16 נוסעים שיוצאים להרפתקה מרגשת ומסעירה. אגב, כחלק מהוראות הבטיחות - על הנוסעים להרכיב משקפי בטיחות במהלך הנסיעה, שאורכת כדקה וחצי אך עשויה להרגיש הרבה יותר מזה, בזכות המסלול יוצא הדופן הכולל סיבובים והיפוכים במהירות עצומה.

3. מגלשת המים הגבוהה בעולם: "הר הקילימנג'רו", ברזיל


מגלשת המים הסנסציונית הבאה, נמצאת בפארק המים "אגואס קוואנטס" שבעיירה ברודוביה, לא מאוד רחוק מריו דה ז'נרו.
המגלשה, המתנשאת לגובה של כ-50 מטרים (12 מטרים יותר מהפסל של "ישו הגואל" המזוהה עם ריו ועם ברזיל בכלל), נכנסה לפני כמה שנים לשיאי גינס בזכות התואר המכובד - "המגלשה הגבוהה ביותר בעולם", ויש שיאמרו גם "המפחידה ביותר".
הקלימנג'רו, המכונה כך על שם ההר הגבוה בעולם הנמצא ביבשת אפריקה, היא לא רק גבוהה במיוחד אלא גם מהירה בטירוף, והגלישה בה מתבצעת במהירות של כמעט 92 קמ"ש.
12 צפייה בגלריה
234 מדרגות עד שמגיעים לפסגה
234 מדרגות עד שמגיעים לפסגה
234 מדרגות עד שמגיעים לפסגה
ואם כל זה לא מספיק, אז נציין עוד כי 234 מדרגות מפרידות בין פסגת המגלשה לקרקע, והנוף המבעית שנשקף מהפסגה - הוא זה שאחראי לכך שאחד מכל 20 מטפסים מחליט לוותר העל ההרפתקה, יורד בחזרה את כל 234 המדרגות ונס משם כל עוד נפשו בו.
אגב, את התואר המכובד כ"מגלשה הגבוהה בעולם", איבדה הקילימנג'רו בשנת 2017 לטובת מגלשת מים בשם Verrückt, שפעלה בפארק מים במדינת קנזס שבארה"ב, אולם זו נסגרה סופית זמן קצר לאחר מכן בשל תאונה קטלנית שבה היה מעורב ילד בן 10 שגלש בה.

4. נפילה חופשית ב-98 קמ"ש: המגדל ב"לוטה וורלד", דרום קוריאה

המתקן הבא, הנקרא Gyro Drop, עלה לכותרות ביוני 2019, לאחר שברחבי הרשת הופץ תיעוד מזויף שלו שנערך באמצעות אנימציה ממחושבת. ולמה לזייף אותו, אתם ודאי שואלים? אולי בשל העובדה שמדובר באחד מהמתקנים היותר מפחידים, מרגשים ומסעירים שקיימים בעולמנו, או אם נדייק - בפארק השעשועים "לוטה וורלד" שבסיאול.
בסרטון המזויף, שהפך לוויראלי, נראה ה-Gyro Drop - אותו מגדל המתנשא לגובה רב - כשהוא מכפיל את גובהו, בזמן שהנוסעים עולים מעלה כשהם ישובים על כיסאותיהם. העלייה עצמה הפכה מהירה יותר ויותר, וברגע אחד נראים הכיסאות (שעליהם ישובים הנוסעים, כמובן) כשהם ניתקים ממקומם, והנוסעים מסתובבים כמו בקרסולה סביב העמוד המרכזי של המתקן כשהדבר היחיד שמונע מהם ליפול הוא חבל הקשור לגופם.
לקינוח, הנוסעים ממשיכים לעלות מעלה, ולפתע ונזרקים במהירות מבעיתה מטה, בחזרה לתחתית המגדל. נשמע כמו סיוט אחד גדול.
כאמור, המגדל המוקף בטבעת אימתנית אמנם מפחיד פחות מאשר בסרטון המזויף, אולם הוא עדיין נחשב למתקן מאיים במיוחד שלא מתאים לבעלי לב חלש: הוא מוגבל לנשיאה של 40 אנשים בו זמנית, אותם הוא מעלה לגובה מקסימלי של כ-80 מטרים, בעוד הטבעת העצומה נעה סביבו.
וכמו בסרטי המתח הטובים ביותר, בדיוק ברגע בו שהנוסעים מניחים כי הם יכולים ליהנות מהנוף ברוגע ובנעימים - הוא מפיל אותם מטה בנפילה חופשית ובמהירות מבהילה של כ-98 קמ"ש. חבלי נדנדה וסיבובי קרסולה אמנם לא מעורבים בסיפור, אבל החוויה אקסטרימית ומציפה את הגוף ואת הנפש בשלל רגשות חיוביים (וגם בכאלה שהם פחות).

5. להסתובב בקצב המכניקה: אינסניטי, לאס וגאס

האטרקציה המטרידה הבאה נראית תמימה למראה, אך למעשה מדובר במתקן שעשוי להרטיט כל חלק בגופכם, אם תחליטו לעלות עליו ביום מן הימים.
האינסניטי נראה כמו קרוסלת נדנדות רגילה, אך כזו שנמצאת בגובה של כ-20 מטרים מעל קצה ה-Skypod (חודו של מגדל מלון The Start, שנחשב לנקודה הגבוהה ביותר בקו הרקיע של לאס וגאס). עובדה זו ממקמת אותו, למעשה, בגובה של כ-264 מטרים מעל לפני הקרקע (!).
12 צפייה בגלריה
לאס וגאס
לאס וגאס
לא לשכוח להציץ על הנוף
התוצאה: האמיצים שהעזו לעלות עליו נאלצים לשרוד סיבובים מהרים באוויר הפתוח בזווית של 70 מעלות, כשהתחושה היא שעלול לתקוף אותם התקף לב בכל רגע נתון.
הזרועות המכניות המסתובבות אומנם משרות אווירה מלחיצה למדי, אך אלו ששרדו אותם מספרים כי מהגובה הרב של המתקן ניתן ליהנות מתצפית מרהיבה על לאס וגאס כולה. לא יודעים מה איתכם, אבל לנו לא ברור איך אפשר ליהנות מהנוף בזמן שמרגישים שהסוף קרוב כל כך.
אגב, מלבד הקרוסלה המרשימה, יש במקום אטרקציות נוספות לחובבי האתגרים, בהם: Sky jump - מתקן בנג'י שגורם למטפסים עליו לצרוח מאימה, בשל העובדה שהוא מתנשא לגובה של כ-250 מטרים מעל לפני הקרקע ומשליך את המטפסים מטה במהירות מקפיאת לב של כ-65 קמ"ש.
12 צפייה בגלריה
לאס וגאב
לאס וגאב
קרוסלת האימה
(צילום: מתוך יוטיוב)
אופציה נוספת היא ה-Big Shot, אותו מתקן שמשגר את 16 הנוסעים שעל גביו במהירות של כ-72 קמ"ש מגובה של 281 מטרים ועד לגובה של 329 מטרים, ולפינאלה - מצניח אותם בנחיתה חופשית עד למטה.
ובל נשכח גם את ה-X Scream – מתקן שנמצא בגובה אימתני של 264 מטרים, המדמה קטע קצר מאוד של נסיעה ברכבת הרים, אך פעולתו היא כשל פעולת נדנדה שמנדנדת את הנוסעים מעל לקו הרקיע. לאמיצים בלבד, כבר ציינו?

6. ערפל, מים ואש במקום אחד: המתקן האצטקי בפנטזילנד, גרמניה

פנטזילנד (Phantasialand) הוא לונה פארק הנמצא בריהל, מרחק של 20 דקות נסיעה מקלן בחבל הריין שבגרמניה. הפארק, מחולק לנושאים שונים, בהם: אינדיאנים, אפריקה , אסיה, עולם הפנטזיה ולברלין.
בנוסף למתקני הלונה פארק ה"רגילים" שבו (קרוסלות, מכוניות מתנגשות וכדומה), הפארק כולל אטרקציות מגוונות כמו ארמונות, אתר סרטים בסגנון "הוליוודי", מתקני עכביש, שיט אבובים, ומופעים שונים.
12 צפייה בגלריה
שלא תעזו להרגיז את האל האצטקי
שלא תעזו להרגיז את האל האצטקי
שלא תעזו להרגיז את האל האצטקי
אך עם כל הכבוד לכל אלו, נתרכז בדבר שלשמו התכנסנו: מתקנים מפחידים המתאימים לחובבי האדרנלין, ובהם רכבת ההרים Black Mamba והמתקן המבעית הידוע בשמו - Tolcam. ברשותכם, נתמקד הפעם ב-Talocan, שהוא למעשה מתקן מסוג ה"טופ ספין" - כלומר, כזה שיהפוך לכם את הראש והבטן.
המתקן, נקרא על שמו של Tlaloc - האל מהמיתולוגיה האצטקית שהיה אחראי על מזג האוויר (אם תרצו, דני רופ של המאה ה-15) והנושא שעומד מאחוריו הוא סיפור על מקדש אצטקי, שנחשף בעת הרחבתו של מקלט יין של קואופרטיב מקסיקני (הזוי, אך זה המצב).
במתקן עצמו יש 38 מושבים, והוא מתנשא לגובה של 18 מטרים ומסובב את הנוסעים שבו בזווית של 360 מעלות, כולל עצירה של כמה שניות באוויר, היפוך מלא ותוך כדי הצגה של אפקטים מיוחדים של אש, מים וערפל. מה מטרת האפקטים? הם אמורים להמחיש את הכעס של האל Tlaloc, שתוך כדי מגיב אליהם בשפה האצטקית העתיקה. אגב, המחזה המרהיב נראה למרחוק לטובת המבקרים שלא היו מספיק אמיצים לטפס על המתקן.

7. צניחה חופשית מגובה של 50 מטר: פארק השעשועים טיבולי, קופנהגן

ה-Sky Tower שנמצא בפארק השעשועים הדני, הוא ללא ספק המתקן המפחיד ביותר שאנשים בעלי פחד גבהים לא רוצים להיתקל בו. אגב, האמיצים שהעזו לעלות עליו - דימו את הנפילה ממנו לחוויית "טרום מוות" מבעיתה, או לפחות כך הם מניחים שהיא עשויה להרגיש.
מסיבה זו, ככל הנראה, אתר האינטרנט של הפארק מציע לאלה שאינם חוששים לעלות על המתקן המבעית - להביט על הנוף שמסביב. או במילים אחרות - מדובר בניסיון לשכנע את חובבי האדרנלין (ואולי גם את אלה שלא) לעלות על המתקן, ולזכות בתצפית מרהיבה של קופנהגן כולה.
12 צפייה בגלריה
רואים את המתקן הרחוק? זה הוא!
רואים את המתקן הרחוק? זה הוא!
רואים את המתקן הרחוק? זה הוא!
אלו שמחליטים לטפס על ה-Sky Tower, מתחילים את חווית האקסטרים המפוקפקת כשהם רתומים בחבל. אולם, באופן בלתי צפוי, החבל ניתק מהם באחת והם מושלכים בצניחה חופשית ובמהירות של 88 קמ"ש מגובה של 40 מטרים, היישר לתוך רשת ענקית שנמצאת למטה ונועדה לרכך את הנפילה.
הקפיצה, אגב, נועדה לאנשים שחצו את גיל 14, שמשקלם נע בין 120-50 ק"ג, שאינם סובלים מבעיות גב רציניות, לחץ דם גבוה, אפילפסיה, פצעים פתוחים או שברים. ואם יורשה לנו להוסיף - אפשר להניח גם שהם לא ממש משתגעים על החיים שלהם.

8. "הבוסטר המשוגע": פארק השעשועים וורסטפראטר, וינה

המכורים לאדרנלין מביניכם, ודאי מכירים את מתקן ה-Booster באילת, כמוהו אפשר למצוא בפארקי שעשועים נוספים בעולם.
לאחרונה, חברת "The Funtime Group", שפיתחה את מתקן ה-Booster המקורי, הוסיפה לו מספר חידושים המעצימים את החוויה, הריגוש ובעיקר - את הפחד. המתקן החדשני זכה לכינוי Booster Unhigned ("הבוסטר המשוגע", בתרגום לעברית). והאמת היא, שהוא לגמרי מצדיק את השם שניתן לו.
12 צפייה בגלריה
כיף לכם שם למעלה?
כיף לכם שם למעלה?
כיף לכם שם למעלה?
ה-Unhinged Booster נמצא בגובה של כ-50 מטרים, ומסיע בכל פעם 8, 16 או 32 נוסעים, במהירות שעולה על 100 קמ"ש. החוויה המסחררת כולה אורכת כ-2 דקות, במהלכן הנוסעים חווים שלושה סוגי סיבובים והיפוכים מפחידים במיוחד.
אגב, האבטיפוס של ה-Booster Unhinged, נפתח למבקרים ביולי 2019 בפארק השעשועים Prater Park שבווינה, בירת אוסטריה, והשנה עתיד היה לשכפל את עצמו גם לפארקי שעשועים בארה"ב, אולם נראה כי בינתיים נגיף הקורונה הצליח לשבש את התוכניות.