הכירו את הזוג שנותן לביטוי "בני חורין" משמעות חדשה ועדכנית: קתרינה וינון הורביץ, בני 35 - היא במקור מכפר קטן בבולגריה, הוא ממכבים-רעות, הם גם זוג נשוי וגם זוג שמחזיק באחד מחשבונות האינסטגרם היפים והמגרים ובמקביל גם החושפניים, מבין חשבונות האינסטגרם של הזוגות המטיילים בעולם. השניים השכילו להפוך את חייהם הפוטוגניים, שנעו עד לתחילת משבר הקורונה בין יעדים אורבניים באירופה פלוס ד"ש מתל-אביב ועד לאיים טרופיים כמו איי פיג'י וטהיטי, לחשבון שממשיך לצבור עוקבים גם בשנת קורונה.
אהבה בדרך לסלט
לפני שנה, אחרי שהם טיילו בכל העולם ובמקביל לתחילת המגפה שלרגע היה נראה שתשתק גם אותם, הם עברו למיאמי. הקורנה לא באמת עצרה אותם מלהמשיך לתפעל עמוד אינסטגרם מסקרן תוך כדי בניית העסק הדיגיטלי שלהם ותיעוד החיים באינסטגרם עבור 412 אלף העוקבים שלהם ומיליוני הצפיות שהם מקבלים בסטורי.
הסיפור הזוגי של השניים התחיל ממש במקרה והכל בזכות סלט תמים. "האמת שזה סיפור קצת מוזר", מספר ינון ומשחזר: "לפני ארבע שנים שנינו עבדנו בסוהו שבניו יורק, בהפסקת צהריים הזמנתי סלט באפליקציה והלכתי לאסוף אותו מאחת הסלטיות המוכרות באזור. כשהגעתי לשם גיליתי שלמרות שהזמנתי אני צריך לעמוד בתור הארוך יותר בגלל חוסר הבנה, ושם ראיתי את קתרינה עומדת אחרונה בתור, אז התחלנו לדבר".
אחרי שיחה בת רבע שעה ינון אמר לקתרינה נעים להכיר והלך לדרכו. קתרינה חשבה שהיא לעולם לא תכיר את בעלה בתור לסלט אז נו מילא. איך שינון יצא החוצה משהו עצר אותו והוא החליט לחכות לה בחוץ, עם חיוך ענק, ליווה אותה למשרד שלה, ומשם - כמיטב הקלישאות - הכל היסטוריה. "אחרי כמה חודשים עברנו לגור יחד בברוקלין, אחרי שנה התארסנו, אחרי שנתיים מכרנו את כל מה שהיה לנו, נישאנו בעירייה ויצאנו לטיול סביב העולם תוך כדי שאנחנו מתעדים הכל באינסטגרם ובבלוג שלנו".
מתי החלטתם לפתוח חשבון זוגי ולחשוף את החיים והטיולים שלכם?
קתרינה היא זאת שהתחילה לשתף בחשבון שלה לפני ארבע שנים וחצי, משהו שלדבריה תפס תאוצה די מהר. "כשהכרנו היו לה כבר 40 אלף עוקבים. כשיצאנו לטיול לפני שנתיים היו לנו 120אלף עוקבים וזה היה הרגע שבו שינינו את החשבון שלה לחשבון משותף. היום יש לנו מעל חצי מיליון עוקבים בכל הפלטפורמות שאנחנו עליהן", מספר ינון.
כמעט יותר לגיטימי מפתיחת חשבון בנק משותף
"האמת שחשבון בנק משותף נשמע יותר פשוט מאשר חשבון סושיאל משותף. אנחנו משתפים הכל ומקול משותף, מחזון שבנינו יחד במשך שנים. זה משהו שלקח לנו כמה חודשים כדי לבנות".
מה גרם לכם לעזוב עבודות טובות, עם משכורות גבוהות ולקחת כזה סיכון?
"שנינו עם יצר יזמי מגיל צעיר יחסית. עם השנים, התחלנו לעבוד במקומות עבודה שונים שדחפו אותנו רחוק", אומרים השניים. קתרינה למדה בהארווארד ואחרי זה עברה לניו יורק לעבוד במארק ג'ייקובס במשך שש שנים, במחלקה הכלכלית. ינון עשה רילוקיישן להיות סמנכ״ל פיתוח עסקי של סטארט אפ ישראלי בניו יורק בשם StartApp.
"היה רגע ספציפי באחד הטיולים שלנו לפני שהתפטרנו מהעבודה שממש הבנו שבמוקדם או במאוחר אנחנו נרצה להקים משפחה, ושיש שני דברים שאנחנו רוצים לעשות לפני כן: לטייל בכל העולם לתקופה שלא מוגבלת בזמן, ולהקים את העסק שלנו ביחד ולצאת לדרך יזמית. הרגשנו שבנינו קהילה מספיק גדולה, שאנחנו מכניסים כבר מספיק כסף מסושיאל מדיה ושאם שנינו נהיה על זה פול טיים זה יכול להיות ענק. היו לנו קצת חסכונות, אבל לעזוב קריירות מבטיחות ומשכורות גדולות היה משהו ששינה אותנו כנראה לתמיד".
אנשים יגידו שיש לכם את הג'וב הטוב בעולם, שאתם בעצם מגשימי החלומות האולטימטיביים, מסכימים עם זה?
"אנחנו מאוד אוהבים את מה שאנחנו עושים. יש לנו מזכרות לכל החיים, הקשר שלנו הפך חזק יותר עם כל אתגר שהיינו צריכים לפתור ביחד, זכינו ואנחנו זוכים לראות את המקומות הכי מדהימים בעולם, תוך כדי עבודה עם חברות מהמובילות בעולם כמו American Express, The Four Seasons, LG וגם עם יוצרים אחרים שזה פשוט מדהים".
מה הרגעים הקשים שלא רואים מבעד לאינסטגרם ולרשתות?
"לטייל בעולם עם החצי השני שלך נשמע כמו חלום עבור רוב האנשים. אבל המציאות שמאחוריה לא תמיד כל כך חלומית. הג׳ט לג הקבוע כל כמה ימים, עבודה מסביב לשעון ללא הפסקות. זה גובה את מחירו.
"בשלב מסוים אתה פשוט חולם שיהיה לך ארון משלך ותוכל לפרוק יותר מכמה ימים. כשנסיעות זה העבודה שלך, אתה בעצם צריך לעבוד תוך כדי נסיעה, אתה לא באמת יכול להירגע. זאת לא החופשה האינסופית שאנשים חושבים שהיא. להיות 'תמיד פעיל' ברשתות החברתיות זה גם קשה. לפעמים יש לך יום ממש רע אבל אתה עדיין צריך לשתף ולהיות במצלמה".
יש בכם משהו שמעט שונה מאינסטגרמים אחרים וזו החשיפה אל "מאחורי הקלעים", עם התמונות שרואים לפני ואחרי עריכה. מאיפה זה מגיע?
"אחת השאלות שתמיד היינו מקבלים הייתה - איך אנחנו עורכים את התמונות שלנו. התשובה הפשוטה היא שבנינו פילטרים משלנו על גבי פלטפורמה של אדובי, ובאיזשהו שלב החלטנו שהגיע הזמן לשתף את זה עם הקהל שלנו והתחלנו למכור את הפילטרים כמוצר דיגיטלי בבלוג שלנו. מאז הקמנו קהילה באינסטגרם של מעל 50 אלף איש, שהיא ממוקדת למי שמעוניין בעריכת תמונות, ובפילטרים".
איך השנה האחרונה השפיעה עליכם ועל חשבון האינסטגרם שלכם?
"וואו, השנה האחרונה הייתה שנה לא פשוטה עבור אף אחד. וגם לא בשבילנו. כמעט כל העסק שלנו היה בנוי על עולם התיירות, הבלוג טיולים שלנו, עמוד האינסטגרם, שיתופי הפעולה שלנו עם מלונות ועסקים בעולם הזה, ביום אחד הכל נעצר. היינו צריכים להמציא את עצמנו מחדש. מבחינת תוכן, התחלנו לייצר יותר סרטונים של זוג בבית, התחלנו לעבוד עם שותפים ומפרסמים אחרים. מבחינה לוגיסטית זה דווקא היה די פשוט כי כולם בצוות שלנו עובדים מהבית, ממדינות אחרות בעולם".
התקופה האחרונה גרמה לרוב האנשים להפסיק לטייל ולכם לא ממש וגם הרווחתם מקומות פחות הומי אדם, יכול להיות שהייתם מעדיפים שמצב כזה יימשך?
"לא היינו מעדיפים שהמצב הזה ימשך! אכן כשטיילנו בקיץ ביוון ובבורה בורה, זה הרגיש ממש לא המוני וזאת הייתה חוויה מיוחדת, אך מכל שאר הבחינות, חייבים שעולם התיירות יחזור כי זה נותן להרבה אנשים, כולל אותנו - אושר, חופש, מרווח נפשי, ואוסף של חוויות".
יש פעמים שנמאס לטייל ולנהל חשבון שחושף את החיים שלכם?
"לטייל במשרה מלאה מגביל אותנו לעשות דברים אחרים כמו לעבוד על האפליקציה שלנו, כמו להתחיל לבנות משפחה ובית. בהחלט היו מקרים בהם קתרינה התחילה לבכות כי היא לא מצאה משהו במזוודה, מתוך רצון שיהיה לנו בית עם הדברים שלנו", מספר ינון.
וכך יצא שבשנה שעברה, רגע לפני פריצת מגפת הקורונה, עברו השניים למיאמי, מקום שאפשר להם להיות במקום אחד, ולטייל רק כשהם רוצים. "בשלב הזה אנחנו מרגישים מאוד בנוח לשתף את החיים שלנו עם אחרים, קצת מרגיש כאילו מאז הקורונה האינטרנט הפך, יותר מתמיד, להיות מקום כזה שככה אתה לומד על מה אחרים עושים, איך הם מרגישים ומה עובר עליהם".
מה המטרה שלכם מבחינה מקצועית?
"היעד שלנו זה לבנות את "מוזיאיק", האפליקציה שלנו, למקום שבו כל יוצר יהנה להשתמש בה כדי להפוך את חוויית יצירת התוכן שלהם למהנה יותר ויעילה יותר. אנחנו נמצאים בשוק מאוד חם, שבו כלכלות של יוצרים משתנות כל הזמן ומשנות חיים של אנשים בין לילה".
איפה הייתם רוצים לטייל שלא טיילתם ולאן הייתם חוזרים עכשיו?
"עוד לא היינו באפריקה ויש לא מעט מקומות ביבשת הזו שהיינו רוצים לחוות. אוסטרליה היא בהחלט אחד המקומות שהיינו חוזרים אליו. טיילנו שם עם ואן וכל יום התעוררנו במקום אחר, על חוף ים אחר, עם שקיעה אחרת, ובעלי חיים אחרים סביבנו".
על איזה חשבון אינסטגרם - שקשור לטיולים - אתם ממליצים לעקוב?
אחת הבחורות היותר מוכשרות, שאנחנו זוכים לעבוד איתה באפליקציה שלנו היא ChelseaKauai. היא והבן זוג שלה SamKolder בדיוק עברו לדרום אפריקה והצילומים שלהם לא מהעולם הזה. עוד זוג חברים טוב שלנו הם Missangievilla and Jeremy Austin, איתם טיילנו בלא מעט מקומות והם שכנים שלנו פה במיאמי.
בארץ אנחנו מאוהבים בירדן הראל, דנית גרינברג וכמובן מירן ומאור בוזגלו.
איך מנהלים חשבון זוגי? מה עושים כשאחד רוצה להעלות סטורי או תמונה והשני מתנגד? יש חוזה מסודר או חוקים?
"אחד הדברים היותר חשובים בלנהל עסק עם בן הזוג זה לדעת לא לדרוך אחד לשני על הרגליים, ויותר מזה, לנסות לפנות כמה שיותר אחד לשני. אצלנו קתרינה היא זאת שיש לה את המילה האחרונה על מה שקשור בתוכן. לא צריך חוזה מסודר אבל כן יש הסכמה על הדברים. לשנינו יש תשוקה גדולה ואמוציות ולכן יש אי הסכמה על דברים מסוימים. אבל אנחנו אוהבים לדבר על הדברים מיד ולפתור אותם. חוק ברזל, אם מישהו לא מרגיש בנוח עם תוכן מסוים, זה לא עולה לאוויר".
תנו 3 טיפים למתחילים שפותחים עכשיו חשבון אינסטגרם שקשור לעולם התיירות והטיולים.
1. תמצאו מהי הזווית שאיתה אתם באים. כשמישהו מגיע לחשבון שלכם הוא מבין מיד מה הערך שאתם מביאים להם. אצלנו זה תמיד היה לטייל עם בגדים מאוד פשוטים (טי שירט שחורה או לבנה, ומעט מזוודות) ולא כל מיני שמלות מתנופפות באוויר למשל.
2. תחשבו על איך אתם הולכים לכלכל את עצמכם. עולם התיירות נפגע קשות בשנה האחרונה אבל צצו גם לא מעט הזדמנויות חדשות. לכן חשוב לדעת מה אתם מציעים ואיך אתם מקבלים תגמול על זה. הרבה יוצרים מוכנים להגיע למלון ולעבוד בחינם בתמורה לכמה לילות. אנחנו גם עשינו זאת בהתחלה, אבל בשלב מסוים החלטנו שלא נעבוד עם מלון שלא משלם לנו על העבודה שלנו.
3. תחליטו על אילו ערוצי תקשורת אתם הולכים לדחוף יותר חזק. היום בסושיאל מאוד קל ליפול ללנסות לעשות הכל מהכל - יו טיוב, בלוג, טיק טוק, סטוריז, תמונות ועוד. חשוב להחליט על מה אתם טובים בו, ושם לדחוף בכל הכוח.
רוצים לשמוע עוד חוויות, טיפים ולראות תמונות מהעולם? היכנסו לעמוד האינסטגרם המשותף קתרינה וינון