חו"ל מעולם לא הרגיש רחוק יותר כמו בימים אלה, של התכנסות וניתוק מהעולם החיצון. התפרצות הקורונה אמנם מדביקה אותנו לספה בסלון, אבל בזכות הטכנולוגיה המתקדמת - אפשר להתנתק לרגע מהתפאורה הביתית, ו"לטוס" היישר אל כתלי מוזיאון מפורסם או לסייר באתר טבע אקזוטי, שנמצאים במרחק אוקיינוס מאיתנו.
23 צפייה בגלריה
לטייל בפריז היפה - בלי להחתים דרכון
לטייל בפריז היפה - בלי להחתים דרכון
לטייל בפריז היפה - בלי להחתים דרכון
(צילום: shutterstock)
לרגל תקופת הסגר והבידוד שנכפה עלינו, מדי שבוע נציג בפניכם עיר אחרת בעולם, בה תוכלו לסייר מבלי לצאת מהבית באמצעות האפליקציה החינמית של Google, Arts & Culture.
23 צפייה בגלריה
blue woman
blue woman
blue woman: סיור בעקבות אמנות הרחוב של פריז
את המדור החדש נפתח עם העיר פריז, המשמשת בית לאתרים תיירותיים ופופולריים במיוחד, מציעה קולינריה משובחת, ובעיקר - הרבה קלאסיקה, כזו שכולנו נשמח לקבל ממנה מנה או שתיים בימים טרופים אלה. טיול נעים.

10 סיורים וירטואליים באתרי התיירות המיוחדים של פריז

לסיור הווירטואלי המלא - הקליקו כאן
1. הארנה של לוטטיה - אמפיתאטרון ואחד משני השרידים העיקריים שנותרו מהעיר לוטטיה, אותה עיר הרומית שניצבה באתר בו ממוקם כיום הרובע הלטיני של פריז.
המבנה הוקם במהלך המאה הראשונה, ונחשב לגדול מסוגו. הוא כלל מתחם שקוע בעומק של 2.5 מטרים שסביבו במה מוגבהת ומקורה שאורכה 41.2 מטרים אשר אפשרה העלאת הצגות, לצד משחקים שנערכו בתוך הזירה השקועה שבמרכז המבנה.
23 צפייה בגלריה
הארנה של לוטטיה
הארנה של לוטטיה
הארנה של לוטטיה
לדברי היסטוריונים שחקרו את המקום, נראה כי אותו אמפיתיאטרון - שלא היה תיאטרון רומי קלאסי, אלא שילוב שבין תיאטרון לבין אתר משחקים - נבנה בין המאה הראשונה לסוף המאה השנייה, והכיל 15,000 מושבים שיועדו לצופים שהגיעו על מנת לצפות בקרבות הגלאדיאטורים שנערכו במקום.
2. פלה דה טוקיו (ארמון טוקיו) - המבנה המפואר נבנה בשנת 1937 כחלק מהתערוכה העולמית של פריז, והפך בשנת 2012 לאחד האתרים המרכזיים והגדולים בעולם המוקדשים לאמנות אירופית מודרנית.
23 צפייה בגלריה
פלה דה טוקיו
פלה דה טוקיו
פלה דה טוקיו
המבנה עצמו ממוקם ברובע השישה עשר של פריז, ונמצא הן בבעלות עיריית פריז והן בבעלות ממשלת צרפת. הכנף המזרחית של המבנה שייכת לעירייה ובה שוכן המוזיאון לאמנות מודרנית של פריז, ואילו בכנף המערבית, השייכת למדינה, שוכן, כאמור, מאז שנת 2002 - "פלה דה טוקיו" או כפי שהוא נקרא כעת: "המרכז ליצירה עכשווית".
3. אצטדיון רולאן גארוס - קומפלקס אצטדיוני טניס, המארח מדי שנה את טורניר הגראנד סלאם אליפות צרפת הפתוחה. המתחם עצמו קרוי על שם רולאן גארוס, טייס קרב צרפתי ממלחמת העולם הראשונה.
23 צפייה בגלריה
מגרש פיליפ שאטרייה
מגרש פיליפ שאטרייה
מגרש פיליפ שאטרייה
הקומפלקס, נבנה ב-1928 במטרה לארח את גמר גביע דייוויס בין צרפת לארה"ב, והוא כולל כיום 20 מגרשים בעלי משטח חימר. המגרש המרכזי והגדול שבו הוא פיליפ שאטרייה, שנבנה ב-1928 ומאז הוא מהווה את אחת הזירות המשמעותיות בתולדות טורניר הטניס המפורסם.
4. ה"חגורה הקטנה" ("Petite Ceinture") - קו ישן ונטוש של רכבות, שהקיפו את פריז החל משנת 1852, במטרה לאפשר לכוחות ההגנה לנוע במהירות מנקודה לנקודה לאורך הגבול. בשנת 1936 החלו הפריזאים לנטוש אותה בהדרגה לטובת הרכבת התחתית, ובתחילת השנות ה-90 נעצרה פעילותה.
23 צפייה בגלריה
החגורה הקטנה
החגורה הקטנה
"החגורה הקטנה"
אולם, בפריז כמו בפריז, המסילה הנטושה הפכה לאתר תיירות יפהפה הכולל שבילים טבעיים, טיילות מטופחות וגנים ציבוריים וירוקים שכיף לשוטט בהם.
5. לשבת במשרדה של ראשת עיריית פריז - משרדה של אן "אנה" אידלגו (Anne (Ana) Hidalgo), ממוקם בקומה השנייה של בית העירייה, הנמצא ברובע הרביעי של פריז ומהווה את משכנה של העירייה מאז 1357.
ממשרדה של אידלגו, ניתן לתצפת על האי איל דה לה סיטה - אחד משני האיים הטבעיים שבנהר הסן, ועל כיכר הוטל דה ויל - בה, לאורך ההיסטוריה הוצאו להורג לא מעט פושעים. החל מהמהפכה הצרפתית הכיכר הפכה לאחד מהאתרים המרכזיים בעיר, והתקיימו בה נאומים של מנהיגים צרפתיים, בהם ש’ארל דה גול שנאם בכיכר ב-1944 לאחר מלחמת העולם השנייה, בעת שחרור פריז. החל מ-1977, המקום הפך גם למשכנו של ראש העיר ונערכים בו אירועי תרבות גדולים ותערוכות רבות משתתפים.
23 צפייה בגלריה
משרדו של ראש עיריית פריז
משרדו של ראש עיריית פריז
משרדה של ראשת עיריית פריז
ובאשר לאידלגו, היא פוליטיקאית צרפתייה ילידת ספרד, חברת המפלגה הסוציאליסטית הצרפתית וראש עיריית פריז המכהנת, מה-5 באפריל 2014. ב-2001 נבחרה לייצג את הרובע החמישה-עשר של פריז, ושימשה כסגנית ראש העיר הראשונה של פריז, תחת ברטראן דלנואה (בין מרץ 2001 ל-מרץ 2014). אידלגו, היא האישה הראשונה שנבחרה לעמוד בראשות עיריית פריז.
6. לצלול ב"אגם התחתית" שמתחת לבית האופרה גרנייה - בניין האופרה גרנייה, או כפי שהוא מכונה, ארמון גרנייה (בצרפתית: Palais Garnier), הוא בית אופרה מרשים הנמצא בקצה הצפוני של שדרת האופרה (Avenue de l'Opera) ברובע התשיעי של פריז.
הבניין, שהוקם על-ידי האדריכל צ'ארלס גרנייה, נחשב לאחת מיצירות האדריכלות היפות והמפוארות ביותר בעת בנייתו. הוא נבנה בסגנון נאו-בארוקי, והוא הבניין ה-13 ששימש את האופרה של פריז מאז נוסדה על ידי המלך לואי ה-14, בשנת 1669.
23 צפייה בגלריה
בית האופרה הלאומי של פריז
בית האופרה הלאומי של פריז
בית האופרה הלאומי של פריז
על מנת לשעשע את הקהל התקין גרנייה בבניין מספר אטרקציות, ובהן שעון המראה את ימי השבוע וימי החודש, וכן יצר ב"חדר השקיעה" אשליה אופטית כך שאם עומדים במרכז החדר, ניתן לראות במראות שמש שוקעת.
וזה עוד לא הכול: בית האופרה שימש כזירת ההתרחשות של הרומן הגותי "פנטום האופרה", שכתב העיתונאי הצרפתי גסטון לרו. על פי הרומן, הפנטום הוא גאון הנדסי ומוזיקלי מעוות שהיה שותף לבניין בית אופרה, בו הוא בנה בחשאי רשת של מחילות ומעברים מסתוריים המאפשרים לו לנוע ברחבי הבניין כמו רוח רפאים, ולהשליט את מרותו על המבנה, על מנהלי האופרה, על הזמרים ועל כלל העובדים באופרה.
23 צפייה בגלריה
אגם התחתית
אגם התחתית
אגם התחתית
7. בית האופרה קומיק - הוקם בשנת 1714, תחת שלטונו של המלך לואי ה- 14. הוא שוכן בכיכר בואלדייה, ברובע השני של פריז, סמוך לבורסה הפריזאית ולא רחוק מבניין האופרה גרנייה. הוא נחשב לאחד מהמוסדות התיאטראליים והמוזיקליים העתיקים ביותר בצרפת.
23 צפייה בגלריה
בית האופרה קומיק
בית האופרה קומיק
בית האופרה קומיק
8. שייט על נהר הסן - הסן (בצרפתית: Seine) הוא הנהר העיקרי בצפון צרפת, ונחשב לאחד מנתיבי המסחר העיקריים של האזור, וכן לאחד מאתרי התיירות העיקריים שלו. גדותיו הוכרו על-ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמי.
23 צפייה בגלריה
שיט על נהר הסן
שיט על נהר הסן
שייט על נהר הסן
הנהר, שאורכו הוא 780 ק"מ, והוא השני באורכו בנהרות צרפת אחרי נהר הלואר - עובר בין השאר בערים טרואה, פריז, רואן ולה-הבר. כמו כן, הוא חוצה את פריז ומחלק אותה לפריז העליונה - "הגדה הימנית", ולפריז התחתונה - "הגדה השמאלית". במהלך הסיור הווירטואלי תחשפו למיקומים נסתרים, וליופייה של פריז.
9. מגדל פריז 13 - המגדל, השוכן ברובע ה-13 של פריז, נהרס כליל בשנת 2013. בטרם נהרס, בתמיכתו של ראש הרובע, נחתם הסכם עם בעל הנכס שאפשר לגלריית Itinerrance לפעול במקום ולהעסיק בו למעלה מ-100 אמני רחוב, מה שהפך את המגדל לתערוכת אמנות הרחוב הגדולה ביותר אי-פעם.
23 צפייה בגלריה
מגדל פריז
מגדל פריז
מגדל פריז 13
10. מוזיאון הגרנד פלה - לא רחוק מנהר הסיין, בשאנז אליזה שבלב פריז, שוכן לו מוזיאון הגרנד פלה (המוזיאון הגדול) - אחד המבנים היותר מוכרים בפריז הודות לכיפת הזכוכית המרשימה שלו, שנבנתה בידי שלושה ארכיטקטים שונים.
המבנה עצמו, שנבנה בשנת 1900 והוקדש על-ידי הרפובליקה לתפארת האמנות הצרפתית, הוא שילוב מרשים של עבודת אבן קלאסית לצד עבודת ברזל וזכוכית בסגנון ארט נובו, והוא נחשב למבנה הזכוכית והברזל הגדול בעולם.
23 צפייה בגלריה
גראנד פאלה
גראנד פאלה
מוזיאון הגרנד פלה
הגלריה הראשית במוזיאון מציגה בעיקר אומנות מודרנית, וכן מגוון של ענתיקות (כלי רכב, ריהוט ועוד) לצד פרטי אופנה של המעצבים הגדולים ביותר בצרפת. למוזיאון שלושה אולמות שונים, לכל אחד מהם כניסה נפרדת, ובסמוך אליהם פועלים בית קפה ומסעדה.

פריז המחתרתית – אמנות רחוב בפריז

Underground Paris הוא מיזם המתמחה בסיורי אמנות רחוב ברחבי העיר, ומעורבים בו פרויקטים יזמיים שונים מתחום האומנות, כמובן.
מאז שנת 2012, אסף המיזם חומרים הכוללים ראיונות אישיים עם אמנים, מאמרים כתובים, קטעי וידאו ומאגר עצום של צילומי אמנות רחוב השופכים אור על עולמה המרתק של אמנות הרחוב בפריז, הכוללת ציורי קיר וגרפיטי שיצרו אמנים מקומיים ובינלאומיים. המיזם מציע חוויה וירטואלית של היצירות המרתקות ביותר.

פריז התרבותית – האופרה הלאומית של פריז

בית האופרה של פריז הוא אחד מבתי האופרה והבלט הגדולים בעולם. הוא נוסד לפני יותר מ-300 שנים על ידי לואי ה -14, ופועלים בו שני תיאטראות - הפאלה גרנייה (1875) והאופרה בסטיליה (1989).
23 צפייה בגלריה
האופרה הלאומית
האופרה הלאומית
בית האופרה הלאומית
בית האופרה, משמר ומפתח את המורשת האופראית ואת מורשת הבלט של צרפת, ומוצגים בו למעלה מ-350 מופעים בשנה. מלחינים גדולים כמו רמו, גלוק, רוסיני, ורדי, וגנר, שארל גונו, ז'יל מאסנה ואחרים, הציגו את הביצועים הראשונים של יצירותיהם שם.
23 צפייה בגלריה
האופרה הלאומית
האופרה הלאומית
בית האופרה הלאומית
כיום, מוצגות במתחם שלוש תערוכות אונליין – תערוכה בשני חלקים על היסטוריית הבלט של בית האופרה, ותערוכה העוסקת בתהליך שיפוץ ושחזור המבנה.

פריז בגובה – פלאי מגדל אייפל

מגדל אייפל הוקם על ידי גוסטב אייפל לקראת תצוגת Universelle בשנת 1889, שהתקיימה לרגל חגיגות 100 שנה למהפיכה הצרפתית. הקמתו ארכה בסך הכל שנתיים, חודשיים וחמישה ימים – הישג טכני ואדריכלי אדיר, סמל של יכולת טכנולוגית בסוף המאה ה -19, מפגן של הנדסה צרפתית ורגע מכונן של התקופה התעשייתית.
23 צפייה בגלריה
מגדל אייפל, שנת 1889
מגדל אייפל, שנת 1889
מגדל אייפל, שנת 1889
כסמלה המרכזי של צרפת בעולם, מארח המגדל כ-7 מיליון מבקרים בשנה, מה שהופך אותו לאנדרטה בתשלום המתוירת ביותר בעולם.
23 צפייה בגלריה
הקמת מגדל אייפל
הקמת מגדל אייפל
הקמת מגדל אייפל
23 צפייה בגלריה
הקמת מגדל אייפל
הקמת מגדל אייפל
הקמת מגדל אייפל
במסגרת הסיור הווירטואלי באתר, ניתן לצפות בארבע תערוכות היסטוריות המקושרות למגדל אייפל: תערוכה המתחקה אחר תהליך הקמתו של המגדל; תערוכה המציגה את חיי הרחוב הפריזאים בסביבת מגדל אייפל בשנת 1900; תערוכה העוסקת בהליך תכנון המגדל ותערוכה הנוגעת לחנוכת המגדל והמבקרים הראשונים בו.
23 צפייה בגלריה
ראשוני המבקרים במגדל
ראשוני המבקרים במגדל
ראשוני המבקרים במגדל

פריז הסודית – סיור ב-360 מעלות

רגע לפני החזרה הביתה, נצא לסיור אחרון בסמטאות הנסתרות של פריז - מעל ומתחת לפני האדמה - במקומות נסתרים בעיר, אליהם מרבית התיירים אינם מגיעים - דרך עדשת המצלמה של דיוויד, צלם וחוקר אורבני. הסיור עצמו יסתיים על אחד מגגות העיר, בתצפית מרהיבה על פרברי פריז.
23 צפייה בגלריה
מבט על פריז ממגדל אייפל
מבט על פריז ממגדל אייפל
מבט על פריז ממגדל אייפל
אורכו של הסיור הוא כ-3 דקות, והוא מתאפשר באמצעות טכנולוגיה חדשנית המאפשרת סיור וידאו וירטואלי של 360 מעלות.