כמה שניות מתוך הטיול הסיישלי של משפחת אורלב
(צילום: אמילי ואריאל אורלב)
אם עד לא מזמן היעד הזה נחשב למרוחק וקשה להגעה או כזה המיועד לעשירים בלבד, הרי שפתיחת קווי הטיסות אליו והפיכתו למקום כמעט היחיד שנחשב ל"ירוק" עבור הישראלים, גרמו לסיישל להפוך ליעד טרופי חם (לח) ומבוקש. אבל אם כבר הגעתם לכאן, זה לא אומר שאתם חייבים ללכת רק לאיים ולאטרקציות המפורסמות. יש מספיק איים לכולם.
22 צפייה בגלריה
זה אפשרי: טיול משפחתי ולא יקר מדי בסיישל
זה אפשרי: טיול משפחתי ולא יקר מדי בסיישל
זה אפשרי: טיול משפחתי ולא יקר מדי בסיישל
(צילום: אמילי ואריאל אורלב)
22 צפייה בגלריה
מקום של שקט ושלווה אין-סופית
מקום של שקט ושלווה אין-סופית
מקום של שקט ושלווה אין-סופית
(צילום: אמילי ואריאל אורלב)
סיישל מורכבת ממעל מאה איים. רובם זעירים ונראים כמו מקבץ של סלעים ועצים המזדקרים מתוך הים. לחלקם אין אפילו חוף שבו ניתן לעגון. לרובם אין אפילו שם. אחרי שבועיים במדינת האיים, הנה מקבץ של האיים שכן ניתן לטייל בהם: הראשון הוא כמובן מאהה (Mahe) האי המרכזי, שבו תנחתו כשתגיעו לסיישל. כאן גם נמצאת עיר הבירה ויקטוריה.
האי השני בגודלו הוא פראלין (Praslin) אשר מחזיק במספר שמורות קוקוסים שמחייבות ביקור. אחריו - הבא בתור במידת הביקוש הוא לה דיג (La Digue), בעיקר בזכות אחד החופים שבו, הנחשב ל"חוף היפה בעולם" - עליו נרחיב בהמשך. יתר האיים כמו: קורייז (Curieuse), סנט פייר (St. Pierre) ו-סילואט (Silhouette) ועוד כמה שמופיעים בהמשך - הם הרבה פחות מוכרים ומתויירים ולפניכם הפירוט איך להגיע אליהם ומה יש לעשות בהם.

מאהה Mahe

האי הגדול והמרכזי, בו שוכן שדה התעופה הבינלאומי היחידי בסיישל. ממנו ניתן גם לטוס לאיים קטנים יותר בטיסה פנימית.
22 צפייה בגלריה
הנוף מאחת הפסגות במאהה
הנוף מאחת הפסגות במאהה
הנוף מאחת הפסגות במאהה
(צילום: אמילי ואריאל אורלב)
22 צפייה בגלריה
ערב יורד על מאהה
ערב יורד על מאהה
ערב יורד על מאהה
(צילום: אמילי ואריאל אורלב)
איך מגיעים?
בטיסה ישירה מישראל או עם עצירות ביניים.
מה עושים?
  • הגנים הבוטניים בוויקטוריה – גן עדן של צמחייה טרופית והמון ירוק בעיניים. בריכות צמחים, פינות ישיבה, גן סיני והאכלת צבי ענק. כדאי ללכת דווקא בשבילים הקטנים והצדדיים ולשטוף את העיניים בכל היופי הזה.
שימו לב, הווייז מוביל למקום אחר, תגיעו לאזור בית החולים המרכזי בויקטוריה ותשאלו שם איפה הכניסה לגנים.
  • סיור במרכז העיר ויקטוריה - שהיא גם עיר הבירה של סיישל כאמור וגם הבירה הקטנה בעולם. שוק ויקטוריה (מיותר לטעמנו ומסריח מדגים), המקדש ההודי, בית העצמאות בו זכו הסיישלים לעצמאות מהמנדט הבריטי באי, קצת חנויות ושוטטות כללית. אם יש לכם ימים ספורים בסיישל – ממש, אבל ממש לא חובה.
  • מסלולי הליכה במאהה:
• Morne Blanc – טיול קשה. מעפילים לפסגת אחד ההרים הגבוהים באי ומגיעים לתצפית על רצועת החוף. העלייה מאתגרת מאוד וכבר ראינו תצפיות לא פחות מרשימות.
• Copolia – מסלול קצר ומוצל בדרגת קושי בינונית פלוס (עליות רבות) ובסופו – תצפית פנורמית משגעת! אם במקרה יורד גשם במאהה, זה הזמן לצאת לטיול! הגשם בלב היער הופך את הטיול לחוויה מיוחדת ועל הדרך מצנן את הגוף בחום ובלחות. שימו לב – אתם נמצאים ביער עשיר בעצי קינמון! רצוי לעצור מידי פעם, למולל ביד כמה עלין או לשרוט קלות אזת הגשע ולהנות מניחוח משכר ונפלא! כך נראים תשלום: 100 רופיות לאדם מעל גיל 12. משלמים במשרד בתחילת המסלול.
• Anse Major – טיול משגע וקל עם נקודות תצפית מדהימות וסיום בחוף ים פרטי בו אפשר לשנרקל. מחוף הים הזה אפשר להמשיך לשמורת טבע לאומית.
  • פארק SMAC פארק אומגות בלב היער – יקר אך מומלץ. שמונה מסלולי אומגה בין צמרות העצים. הפארק נמצא בתוך מלון אפיליה (Ephilia) אותו מוכרים לישראלים בחבילת נופש כמלון יוקרתי ומיוחד אך מהומה רבה על לא דבר. המלון משמים ותקוע בקצה האי. הוא מתאים אולי למי שמחפש חופשת בטן גב ותו לא. הגינון במלון מבאס והמרחקים בין מתקני המלון גדולים ומרגיזים בחום. מקומות לאומגות צריך להזמין מראש בוואטסאפ: 27-797-171-833+.
  • בו ואלון (Beau Vallon) - אזור תיירותי עמוס מסעדות, דוכני פירות, דגים וסוכנים של טיולים ושייט לאיים אחרים. הילדים השתגעו על איזו פיצרייה בשם BAOBAB (למרות השירות הפחות נעים) וגררו אותנו לשם בכל הזדמנות.
  • ספורט ימי אתגרי (ספת ים, בננה, מצנח ואופנועי ים) ניתן למצוא על החוף בבו ואלון. זול ממש יחסית לישראל.
  • המפלים – מסלול של כמה דקות הליכה מהרכב שניתן להחנות ליד מלון אפיליה. בקצה התחתון של המפלים בריכה טבעית לטבול בה. שימו לב – באזור החנייה לפעמים עומד מישהו ומציע להדריך אתכם למפלים תמורת כמה שקלים. הוא יספר לכם שהדרך למפלים עוברת דרך שטח פרטי של המשפחה שלו (זה לא נכון). למרות זאת אנחנו שמחנו לעוד מפגש עם מקומי וטוב שעשינו כך כי בדרך מרווין המדריך, הראה לנו את עץ הקינמון, מולל לנו בידו את העלים שלו וחתך חתיכה ריחנית מהגזע שלו. אפשר לתאם איתו בטלפון הזה: 248-285-34-29+ ואפשר גם להמשיך במעלה המפלים (לא בשביל מסומן) וליהנות מבריכות טבעיות ויער קינמון מהמם.
אגב, באזור המפלים יש מסעדה (וחוף ים) שהביקור בה חובה. שמה Del Place. היא נושקת לקו המים ומסביבה איים קטנים וירוקים, חגיגה לעיניים! אחרי הארוחה, אני ואריאל החלטנו לצעוד לאי הקרוב דרך הים, כשהגענו אליו התחיל לרדת גשם ואין כמו לשכשך במים כשגשם יורד (ותמיד חם, כן?). הסלט הקריאולי במסעדה הזו מומלץ בחום וגם החוף בין היפים במאהה.
22 צפייה בגלריה
תנו לעצמכם צ'אנס להיפגש ולדבר עם מקומיים
תנו לעצמכם צ'אנס להיפגש ולדבר עם מקומיים
תנו לעצמכם צ'אנס להיפגש ולדבר עם מקומיים
(צילום: אמילי ואריאל אורלב)
22 צפייה בגלריה
שלושת הילדים וצבעי השקיעה בסיישל
שלושת הילדים וצבעי השקיעה בסיישל
שלושת הילדים וצבעי השקיעה בסיישל
(צילום: אמילי ואריאל אורלב)
חופים במאהה: חוף בקריאולית נקרא Anse אז כשתראו את המילה הזו דעו שאתם קרובים לחוף. בסיישל אין דבר כזה "חוף פרטי" משום שיש כל כך הרבה חופים ויש מקום לכולם.
• Anse Major – חוף נפלא לשחייה ולשנירקול.
• Port Launay – חוף מקסים, בצדו השמאלי (עם הפנים לים) ישנן שוניות אלמוגים מקסימות. החוף נושק למלון אפיליה והוא גם החוף השייך למלון כך שלאורכו ניתן ליהנות מכיסאות שיזוף וצל.
• Anse Royal – רצועת חוף ארוכה בה מבלים מקומיים רבים. לנו היה צפוף ורועש (אולי כי הגענו לשם ביום ראשון, יום החופש).
• Anse Intedance – חוף מקסים לצפות בשקיעה, הגלים שם די גבוהים אז הוא נוח יותר לגלישה. הצוללים בחוף הזה יוכלו אולי לפגוש צבי ים.
• Anse Takamaka – חוף יפה לצפות בנערים מקומיים משחקים כדורגל על החוף ברגליים יחפות. לרוב תיירים לא מגיעים לחוף הזה ואין בו מסעדות.
• Anse Parnel – חוף קטן שבקצהו סלעים ומלא צדפים. ממש נעים לשבת במסעדת החוף Surfers Baech Restaurant בה מגישים אוכל פשוט אך טרי וטעים. כדאי להגיע בשעות הדמדומים ולצפות בזריחת הירח. אפשר להזמין מקום כאן: 248-437-47-67+.
בחוף הים בו ואלון לא התרשמנו באופן מיוחד למרות שהוא נחשב לאחד החופים ביפים במאהה.
ועוד המלצה: לינה בכפר הנופש Eden Island laxury accommodation. זהו למעשה אי מלאכותי שנבנה בעקבות מצוקת יחידות אירוח באי. כפר הנופש ממוקם בסמוך לשדה התעופה, חמש דקות נסיעה מוויקטוריה והוא בסיס מצוין לטיולים ברחבי האי. הצוות פה גמיש לגבי שעת ההגעה והעזיבה ומסייע בכל מה שצריך. אנחנו שכרנו וילה פרטית עם בריכה אך ניתן לשכור גם יחידות זוגיות או משפחתיות ללא בריכה.
בכפר הנופש גם שלוש בריכות משותפות, ארבעה חופי ים פרטיים, מגרש טניס, חדר כושר ושולחן פינג פונג. בוילה שלנו יש מטבח מעולה ומאובזר עד לפרט האחרון כולל מכונת כביסה, מייבש כביסה, מדיח כלים וסלון ענק. כל משפחה מקבלת קלאב קאר פרטי להתניידות בכפר העצום הזה והנסיעה בשבילי הכפר היא חוויה בפני עצמה. מחיר הלינה ממש מצחיק ביחס לתמורה.
כדאי לדעת שבכניסה לכפר הנופש ישנו מרכז מסחרי Eden Plaze שבו נמצא סופר SPAR השווה, חנויות בגדים ומזכרות לתיירים, סוכנויות שייט ומסעדות רבות (Bravo + Maharajas היו אחלה) הנושקות למרינה היפה של האי.
• לטיולי שייט לאיים אחרים או לצלילה ניתן לפנות למשרד השייט של ראלף הממוקם במרכז המסחרי בשיחה או בוואטסאפ: +248-282-12-13. אנחנו הפלגנו איתו לאי סילואט והיה מצוין.

פראלין Praslin

האי השני בגודלו, שקט יותר ובעל חופי ים מבודדים ומרהיבים, שקיעות מהאגדות ושתי שמורות טבע יחודיות שניתן למצוא רק באי הזה ובהן גדלים עצי קוקוס מיוחדים הנראים כאילו נלקחו מסצינה של פארק היורה. לא להחמיץ!
איך מגיעים?
בטיסה פנימית ממאהה (15 דקות) עם חברת Air Seychells או במעבורת ממאהה (45 דקות) של חברת "Cat Coco". אנחנו טסנו בהלוך במטוס קטנטן עם 20 נוסעים, חוויה מדהימה שבה אפשר לתצפת על האיים וממש לדמיין איך המים כיסו את השטח והשאירו כמה איים בולטים החוצה מתוך הכחול הגדול הזה. חזרנו במעבורת שהפכה לנו את המעיים.
22 צפייה בגלריה
לפני העלייה למטוס שיעביר אותנו ממאהה לפראלין
לפני העלייה למטוס שיעביר אותנו ממאהה לפראלין
לפני העלייה למטוס ממאהה לפראלין
(צילום: אמילי ואריאל אורלב)
מה עושים בפראלין?
רצועת החוף בפראלין מהממת ביופייה. הזריחות והשקיעות יפות וצבעוניות וזהו יעד מעולה למנוחה אמיתית. פראלין נחשבת בעיקר כבסיס לטיולי שייט לאיים מסביב, אך אנחנו מצאנו שיש בה שמורות טבע יפהפיות, כבישים ירוקים בלב הג'ונגל הפראליני וחוף אחד מושלם – הכי יפה שראינו בסיישל.
  • שמורות טבע - באי פראלין צומחים עצי קוקוס בעלי פרי מיוחד ועצום בגודלו ובמשקלו. שמם Coco De Mer - "קוקוס האהבה" - על שם הפירות המזכירים איברי מין אנושיים של זכר ונקבה. אלו עצים שאינם מקומיים במקור אבל הם התאקלמו באי הזה אחרי שהזרעים שלהם נסחפו אליו דרך הים, לא ברור מאיפה.
תנאי מזג האוויר באי: החום והלחות מתאימים בדיוק לעצים האלו והיום, אחרי שהם היכו שורשים באזור הגבוה ביותר באי, הוקדשו להם שתי שמורות טבע, מהיפות בעולם לדעתנו.
22 צפייה בגלריה
"כאילו סצנה מפארק היורה"
"כאילו סצנה מפארק היורה"
טבע במיטבו
(צילום: אמילי ואריאל אורלב)
מיתרונות התקופה שבה טיילנו - שתי השמורות היו ריקות מאדם (היינו ממש המטיילים היחידים) ואחרי חודשים ארוכים בהם השמורות היו סגורות והטבע צמח פרא ללא הפרעה - פשוט משגע.
  • שמורת פרדיננד (Font Ferdinand) - השמורה הקטנה והחדשה מבין השתיים, ניתנת לטיול רק עם מדריך צמוד, בשל החשש שהתיירים ילכו לאיבוד ביער.
  • שמורת וואל דה מאי (Vallee De Mai) - השמורה הגדולה והוותיקה באי, ההליכה בה מרגישה כמו סצינה משולבת מפארק היורה ומסרטי דיסני. חוויה מופלאה הודות לגובה הבלתי נתפס של העצים ולסבך שהם יוצרים ביחד. אנחנו עשינו את המסלול המעגלי המקיף את השמורה (circular path).
חשוב לציין כי הלחות בשתי השמורות גבוהה מאוד עד בלתי נסבלת. רצוי לטייל בבגדים מינימליים ולא מחומרים סינתטיים ולהביא המון המון (המון) מים!
22 צפייה בגלריה
שמורת הקוקוסים
שמורת הקוקוסים
"כאילו מתוך סצנה בפארק היורה". שמורת הקוקוסים
(צילום: אמילי ואריאל אורלב)
22 צפייה בגלריה
ענפי ענק בשמורת הקוקוסים
ענפי ענק בשמורת הקוקוסים
ענפי ענק בשמורת הקוקוסים
(צילום: אמילי ואריאל אורלב)
עוד עובדה חשובה היא שצוות העובדים בשמורות קוטף את כל הפירות מהעצים שמעל למסלולי ההליכה בשמורה, בשל חשש ממשי מנפילת פירות על ראשי המטיילים. לכן חשוב ביותר להישאר על השבילים המסומנים ולא לסטות מהם בשום אופן. ממליצה בחום לעצור בתחילת המסלול ולנסות להרים את אחד הפירות שהניחו שם למישוש ותצוגה. זה לבד ישכנע אתכם להישאר על השביל. בכל כמה דקות שומעים נפילה של קוקוס אימתני ומברכים ברכת הגומל.
  • חוף מושלם – Anse Lazio - כשמחנים את הרכב בחניון הקטן, מומלץ לגשת לחלקה השמאלית ביותר של רצועת החוף (כשאתם עם הפנים לים) ואז ללכת עוד קצת שמאלה. בין הסלעים מתגלה שביל טבעי שמוביל לחוף מבודד ומהמם ביופיו. אם מביטים ימינה, ניתן להבחין בלשון מים ארוכה שמחברת את רצועת החוף לאגם טבעי מסביבו צמחייה טרופית משגעת.
  • חוויה קולינרית מקומית – באחד החופים נפגשנו עם בחור מקומי בשם אלאן. מייד התחברנו, גילינו שיש לו שורשים יהודיים מאתיופיה, שהוא שף וזמר (שר כל כך יפה) והוא הזמין אותנו לארוחת ערב מעשה ידיו בביתו. שמחנו להתארח בבית מקומי ולטעום אוכל מקומי למרות שאלאן סירב בתוקף לומר לנו את מחיר הארוחה לפני שהגענו אליו ובסוף טען שחומרי הגלם עלו לו 100 אירו. הטלנו במידע הזה ספק ולכן שילמנו לו 150 אירו. זה היה ערב חווייתי, מצחיק, מוזיקלי ובעיקר טעים כל כך! ניתן לפנות אליו בטלפון הזה: 248-276-29-56+ התעקשו על קביעת מחיר לפני המפגש!

לה דיג La Digue

האי הקטן מבין השלושה המרכזיים. אי תיירותי שבו ניתן להתנייד באופניים, מפורסם בזכות החופים הבתוליים והציורים שבו ובעקבות המסעדות השוות שבו.
איך מגיעים?
במעבורת או בסירה פרטית מפראלין (15 דקות) או במעבורת ממאהה (סביב שעה ורבע). המעבורת נקראת "Cat Rose" וסירה פרטית אפשר למצוא בכל מקום או פשוט לשאול מקומיים שכל אחד מהם מכיר מישהו שיש לו סירה.
22 צפייה בגלריה
"החוף היפה בעולם"
"החוף היפה בעולם"
"החוף היפה בעולם". לה דיג
ההתניידות בלה דיג היא באופניים או ברכיבה על מגוון של בעלי חיים. זהו אי שקט, קטן וציורי שבו נמצאים חופי הים היפים בסיישל. יש באי מסעדות שוות ומסלולי אופניים.
אנחנו לא ביקרנו באי הזה בטיול שלנו אבל ההמלצה היא להגיע לחוף "אנס סורס ד'ארז'אן" (Anse Source D'argent) שבו צולמו כמה סצנות מסרטים ידועים - יותר או פחות והוא מכונה כ"חוף הכי יפה בעולם".
הצצה לאירוח באי הקטנטן קוזין
(מתוך האתר cousineisland.com)

קוזין Cousin

איך מגיעים? במעבורת או בסירה פרטית מפראלין (20 דקות).
האי הזה הוא ביתם של מאות מינים של ציפורים, לטאות וזוחלים וצבי ענק. שונית האלמוגים מסביב לאי עברה שחזור והיא אחת השוניות המגוונות והיפות בסיישל. קוזן פחות מתוייר ויותר יקר משכנו, קוריוז. ניתן לטייל במסלולי הטיול באי, לדוג, לצלול ואף להזמין בו מקום לינה באתר.

קורייז Curieuse

אי פצפון במונחי סיישל, שבו מתגוררת אוכלוסייה של צבי ענק. אותה גם ניתן לפגוש בתוך מלון אפיליה.
איך מגיעים? במעבורת או בסירה פרטית מפראלין (25 דקות).
קוריוז הוא אחד האיים הקטנים בסיישל ולמרות גודלו, מדובר בחלקת אלוהים שלא כדאי לפספס. את פני המבקרים מקבלים צבי ענק יבשתיים שנראים כמו פסלים. מחזה מיוחד כל כך.
לאט לאט העיניים מתרגלות לתופעה ואז גם ניתן לראות שהצבים זזים - הולכים ואוכלים בשלווה האיטית שלהם.
22 צפייה בגלריה
כל הדרכים מובילות לעוד חוף מרהיב
כל הדרכים מובילות לעוד חוף מרהיב
כל הדרכים מובילות לעוד חוף מרהיב. קורייז
(צילום: אמילי ואריאל אורלב)
22 צפייה בגלריה
תושבי הכבוד במדינת האיים - צבי הענק
תושבי הכבוד במדינת האיים - צבי הענק
תושבי הכבוד במדינת האיים - לירון ואחד מצבי הענק
(צילום: אמילי ואריאל אורלב)
22 צפייה בגלריה
אלה מאכילה צב ענק בקורייז
אלה מאכילה צב ענק בקורייז
אלה מאכילה צב ענק. קורייז
(צילום: אמילי ואריאל אורלב)
הם מורגלים באורחים אנושיים ולא נרתעים ממגע קרוב ואפילו האכלה ידנית (אטרקציה בפני עצמה). אלה, בתי הקטנה, בחרה להם שמות ואז הכתירה את שלומי כצב הכי נחמד באי.
בחלק מגודר ונפרד נמצא "בית היולדות" של הצבים אך משום שאף אחת לא באמת יולדת שם, במתחם בוקעים צבונים קטנטנים מהביצים ומחולקים לפי גיל. מדהים לראות על פער הגדלים בין מי שרק בקעו וגודלם כאצבע ובין ההורים האימתניים שלהם.
אחרי שמיצינו את הבילוי עם הצבים, טיילנו במסלול היחיד באי. מדובר במסלול הנושק לחוף ורובו על טיילת דק הבנויה מעל קו המים. כל המסלול מוצל הודות לצמחייה העשירה באזור ועמוס בצדפים, סרטנים ודגים. מהצד השני של הדק סלעים ועצי קוקוס וכל כך הרבה שקט. יש משהו בראשיתי באווירה של המסלול הזה, משהו שמרחיב את הלב וגורם לשקט שמסביב לחדור פנימה ולהתפשט.
22 צפייה בגלריה
רגע להירגע
רגע להירגע
רגע להירגע
(צילום: אמילי ואריאל אורלב)
נקודה לציון: אנחנו ויתרנו על שייט בסירה קבוצתית שבה מכתיבים לנו מראש כמה זמן נהיה באי, מגישים ארוחת ״על האש״ ובעיקר חולקים את החוויה עם עוד אנשים שעלולים להפר את השלווה. שכרנו speed boat עם סקיפר מקומי. זה עלה הרבה פחות, איפשר לנו להישאר זמן רב באי ובדרך חזרה לעצור בשמורת אלמוגים באי סנט פייר לשנורקלינג ומנוחה. כריכים וחטיפים הבאנו מהבית.

סנט פייר St. Pierre

אי קטנטן ללא חוף חולי ועל כן לא ניתן לעגון בו ולטייל בו. מסביב לאי הזה יש אתר שנורקלים ידוע ומטיילים רבים עוצרים בו לצלילה. אנחנו פחות התרשמנו ממגוון הדגים המצומצם ומהשוניות המעטות.
איך מגיעים? במעבורת או בסירה פרטית מפראלין (20 דקות).
22 צפייה בגלריה
סנט פייר
סנט פייר
סנט פייר
(צילום: אמילי ואריאל אורלב)

אריד Aride

איך מגיעים? במעבורת או בסירה פרטית מפראלין (35 דקות).
באי קיימת שמורת טבע מרהיבה שבה נדמה שהזמן עצר מלכת. האי הוא מקום משכנם של ציפורי מים נדירות והוא מהווה נקודת עצירה לעופות הנודדים באוקיינוס ההודי. באי אין מלונות והביקור בו עולה כסף (סביב 50 אירו למטייל).

סנט אן St. Anne

איך מגיעים? בשייט קצרצר ממאהה.
זהו אי זעיר שבעבר שכנה במעמקיו שונית אלמוגים תוססת ומרהיבה. עם שינויי האקלים והשייט הרב באזור, לא נשאר הרבה מהשונית המקורית ועל כן גם הצלילה באזור לא הכרחית.

סילואט Silhouette

איך מגיעים? במעבורת של הילטון או בסירה פרטית ממאהה (45 דקות).
מקום הלינה היחידי בסילואט הוא מלון Hilton Labriz. האי ירוק ועמוס מסלולי טיול רגליים בכל דרגות הקושי ומרגיש מבודד לחלוטין. מופע הירח בחוף של המלון – מקסים ממש.
אנחנו הגענו לסילואט בסירת מנוע פרטית בהפלגה ממאהה וכך גם שבנו בחזרה (המעבורת של הילטון יקרה מאוד וזה הרגיש לנו לא הוגן). המלון יוקרתי מאוד ופלצני, לטעמנו.
22 צפייה בגלריה
האי סילואט
האי סילואט
הדירה בה ישנה משפחת אורלב באי
(צילום: אמילי ואריאל אורלב)
22 צפייה בגלריה
האי סילואט
האי סילואט
אחד החופים בסילואט
(צילום: אמילי ואריאל אורלב)
22 צפייה בגלריה
האי סילואט
האי סילואט
(צילום: אמילי ואריאל אורלב)
22 צפייה בגלריה
האי סילואט
האי סילואט
האי סילואט
(צילום: אמילי ואריאל אורלב)
ההתניידות היא באופניים שכל אורח מקבל, לילדים יש מועדון, מסלולי מיני גולף וטרמפולינה למשחק חופשי. החדרים המשפחתיים צפופים עם שלושה ילדים אך הבריכה הפרטית גדולה וכייפית. אנחנו התארחנו פה על בסיס לינה וארוחת בוקר אך בהיעדר סופר בסביבה ומטבח בחדר, התבקשנו לשלם מעל 750 שקלים עבור ארוחת ערב בחדר האוכל של המלון לכולנו. כמובן שוויתרנו על ההצעה הנדיבה ועברנו למצב של "אכול כפי יכולתך" מהחטיפים שהילדים לקחו איתם ממאהה. במתחם המלון ארבע מסעדות שהמחיר בהן סביר יותר והן מעולות.
מה עושים?
  • מסלול הטיול Mondon - חוצה את האי הקטן מחוף לחוף ובמהלכו עולים ויורדים דרך יער ירוק ובתולי. העליות לא פשוטות אך הנוף משכך את המאמץ. בסופו של המסלול – חוף נפלא לצלילה ושנורקלים.
  • מסלול הטיול – Ramasse Tout - מסלול קצר של 20 דקות מהמלון ומגיעים לנקודת תצפית משגעת על האוקיינוס ההודי במלא עוצמתו הפראית. בקצה התצפית בית קברות נוצרי קטנטן.

אטול אלדברה Aldabra Atoll

אטול אלדברה הוא אטול האלמוגים השני בגודלו בעולם מעל פני הים. הוא נמצא באוקיינוס ההודי צפונית למדגסקר ודרומית-מערבית לוויקטוריה, בירת סיישל. האטול אינו מיושב למעט מדענים וחוקרים. הגישה אליו לתיירים מוגבלת ביותר אך אפשרית בתאום מראש עם חברת שייט מקומית. בשנת 1982 הוכרז האטול כאתר מורשת עולמית של האו"ם.

איך עושים טיול משפחתי פחות יקר?

לינה: חשוב לנו ללון במקום עם מטבח שיאפשר לנו להזין את המשפחה המאוד בררנית ומאתגרת שלנו (צמחונים וטבעונית, שניים שלא אוכלים פחמימות וסוכר) ולכן נבחר ללון כך:
  • בשיטה של החלפת בתים. זו הזדמנות מצויינת לחיות כאזרח ולא כתייר ולהכיר מבפנים את החיים, המנהגים והתרבות המקומית. זה גם מאפשר לחיות בבית מרווח ולחסוך את עלויות המלון. ומעל הכל - זה מאפשר היכרות וחברות עם משפחות מסביב לעולם.
  • בטיולים בהם המרחקים גדולים, נעדיף לטייל בקרוואן. זה מאפשר התניידות ונהיגה גם בשעות הלילה, מטבח נייד וחברותא מיוחדת עם משפחות מכל העולם באתרי קרוואנים בהם ישנים בלילה. לפני שנתיים יצאנו לטיול של שלושה חודשים בקרוואן במזרח ארצות הברית וזה היה עבורנו מסע משנה חיים.
22 צפייה בגלריה
זמן אחיות: אמילי ואלה
זמן אחיות: אמילי ואלה
לעשות את סיישל גם עם הילדים: אמילי ואלה
(צילום: אמילי ואריאל אורלב)
  • אם גם האפשרות הזו לא אפשרית, במקומות שבהם מערכת הכבישים רעועה או במקום בו אין אתרי קרוואנים יעודיים, נעדיף לשכור צימרים. ככה פשוט. הכלל שלנו הוא עד 1,500 שקלים ללילה למשפחה כולה ולרוב זה אפילו זול יותר. בעידן בוקינג.קום זה קלי קלות. אנחנו מתייחסים בכובד ראש לעניין הניקיון וההתאמה למשפחה מבחינת מיטות ומרחב וקוראים את כל הביקורות לפני ההזמנה. תמיד נשכור צימר שהדירוג שלו מעל 8.5 בבוקינג.
בכל טיול נשלב טבע, אטרקציות לילדים, מסעדות ומנוחה. לא נצא לטיול של פחות משבועיים כדי לאפשר גם ימים רגועים של מנוחה, לייצר חוויה משמעותית ולהרגיש את הניתוק מהחיים בארץ. הטיולים הרגליים שלנו לרוב יהיו במקומות חינמיים או בתשלום סמלי כמו פארקים לאומיים ו״סתם״ שיטוט ביערות ובטבע.
22 צפייה בגלריה
ארוחה סיישלית
ארוחה סיישלית
מדי פעם אפשר להתפנק. ארוחה סיישלית
(צילום: אמילי ואריאל אורלב)
מסעדות: ממש משתדלים להימנע ולהכין תיק אוכל לפני היציאה לטיול ובו כריכים, חטיפים, פירות וירקות. לפעמים קונים ארטיק לילדים ופעם - פעמיים בשבוע גם מתפנקים במסעדה טובה.

מידע חשוב לסוף

  • האיים בטוחים לתיירים והאווירה מחויכת ונעימה. אם תתקלו בבעיה כלשהי, המקומיים ישמחו לסייע לכם בפתרונה. אל תחששו מזרים שניגשים לשוחח איתכם. הם פשוט נחמדים. עם זאת, לפעמים תקבלו עזרה שאתם לא באמת זקוקים לה ויצפו מכם לטיפ בהתאם (למשל: סחיבת מזוודות מהאוטו לשדה התעופה). אפשר לחייך ולומר שאתם לא זקוקים לעזרה. זה יתקבל בהבנה.
  • רצוי להביא שנורקלים מהארץ.
  • קחו אתכם קרם הגנה. הקרינה פה מטורפת ולאורך כל היום. הקפידו להימרח בעיקר בים ובבריכות. מאוד לא נעים להישרף בימי החופשה הראשונים.
  • מים – המקומיים ממליצים על מים מינרליים, אז מי אנחנו שנתווכח? אנחנו קנינו כמה בקבוקים קטנים ושלושה גלונים גדולים (זולים יותר) ובכל בוקר מילאנו את הבקבוקים מהגלון. ניתן למצוא גלון מים בכל סופר באי.
נהלי הכניסה לסיישל לאזרחים ישראליים
  1. בדיקת קורונה - עד 72 שעות לפני הטיסה. אנחנו ביצענו את הבדיקה במעבדות נתב"ג המפעילה חברת CHECK2FLY. התוצאות הגיעו מהר ובאנגלית – יעיל ונוח.
  2. אשרת כניסה לסיישל (עולה כסף) בה תתבקשו להצהיר על המקומות בהם תלונו, על מספרי הטיסה שלכם, תתבקשו לסרוק את הדרכונים שלכם ואת תוצאות הבדיקה השליליות שלכם. את האשרה עליכם להדפיס בישראל ולהציגה בשדה התעופה במאהה. קישור לאשרה כאן.
  3. הצהרת נוסע מול הרשויות הישראליות כאן.
ושני דברים שחשוב להדגיש: למרות הפרסומים בישראל, אין חובה להיבדק בסיישל אחרי 6 ימים.
ושנית, התקופה הנוכחית היא תקופה ייחודית ובעלת בשורה של ממש לישראלים בלב.! הממשל הסיישלי חילק את המטיילים לשתי קטגוריות:
• קטגוריה A – כרגע כוללת אזרחים שראליים בלבד. בקטגוריה הזו התיירים חופשיים לנוע באי כרצונם ומשוחררים מבדיקה אחרי 6 ימים.
• קטגוריה B – כוללת את האירופאיים שנדרשים להישאר במקום אחר במשך 5 ימים ואז לבצע בדיקת קורונה בסיישל. זו הסיבה שאזרחי אירופה, שהם התיירים העיקריים באי רוב הזמן, נמנעים מלטייל פה.