החיוך שאחרי נופש בסיני
(צילום: אבי חי)

הדרך לחופים המושלמים של סיני עוברת, כך מתברר, דרך איסטנבול. ורד, לינוי וטל, ישראלים שאוהבים את חצי האי סיני ולא מוכנים לוותר על הנופש שם חרף אזהרת המסע, נגיף הקורונה ומעבר טאבה הסגור, טסו עד לטורקיה רק כדי לקחת טיסת המשך לאחר שלושה ימים אל שארם א-שייח.
"הטיסות עלו לנו רק 150 דולרים לאדם", סיפרו בריאיון לאולפן ynet. "הגענו בעבר כמה פעמים לשארם והדרך לשם הייתה נוראית, בערך 12 שעות נסיעה מתל אביב, כולל הזמן במעבר. בגלל זה החלטנו בעבר לחפש טיסות ומצאנו דרך איסטנבול. הרעיון נשמר בראש, וזו הייתה הזדמנות טובה ליישם אותו".
3 צפייה בגלריה
חוף בשארם א-שייח' סיני
חוף בשארם א-שייח' סיני
חוף בשארם א-שייח
(צילום: shutterstock)
3 צפייה בגלריה
מפה סיני איסטנבול
מפה סיני איסטנבול
המסלול שעברו הישראלים
(Google Maps)
לא חששתם? מבחינת ביטחון אנחנו יודעים מה קורה בסיני. ברור שאנחנו מודעים לאזהרת המסע שיש כבר הרבה שנים, אזהרה שלדעת הרבה אנשים, ואנחנו ביניהם, לא כל כך רלוונטית. בכל העולם המערבי מפרידים בין צפון סיני לדרום סיני, והיום גם צפון סיני לא כל כך בעייתית, אבל גם בתקופה שדאעש היו בסיני, דרום סיני הייתה מנותקת לחלוטין ורחוקה מאוד מאל עריש שבצפון.
"מבחינת הקורונה, בדקנו את הנתונים והמצב בטורקיה דומה לישראל, אפילו קצת טוב יותר. כמובן שנזהרנו וגם הטורקים מאוד ממושמעים, כולם עם מסכות בכל מקום ושומרים על ריחוק יותר מאשר בישראל. בסיני, מעצם ההווייה של החיים בדרום חצי האי, אתה בבידוד. אין כמעט תיירים, אבל גם כשיש כל הבילוי הוא בים, במקומות פתוחים, בהרים, במדבר.
3 צפייה בגלריה
מטוס ממריא משדה התעופה באיסטנבול
מטוס ממריא משדה התעופה באיסטנבול
מטוס ממריא משדה התעופה באיסטנבול
(צילום: AP)
הופתעו לראות אתכם נוחתים שם? כן, התחילו לשיר לנו במחסומים והתלהבו כשחשבו שהישראלים התחילו להגיע. כששמעו שאנחנו ישראלים נתנו לנו טיולים בחינם, רק שנבוא.
לנתם בחושות או במלון? היינו בחדרים עם מזגן שנמצאים על הים, מעין חושה משודרגת.
כמה זה עלה? כל הטיסות 150 דולר, החדרים בנואיבה עלו 50 שקלים ללילה, כולל שתי ארוחות. 400 שקלים לאדם לשמונה ימים. סך הכל 2,000 שקלים כולל הזמן בטורקיה". לאחר חזרתם נכנסו שלושת הישראלים לבידוד והם מבטיחים לתכנן את הטיול הבא ברגע שייצאו.
כתבנו גלעד ילון מוסיף כי חברות התעופה שניתן לטוס דרכן לחצי האי סיני דרך איסטנבול הן פגאסוס איירליינס וטורקיש איירליינס הטורקיות. המחיר לטיסה שכזו עומד בדרך כלל על יותר מ-1,000 שקלים. כמו כן, מכיוון שאין הרבה טיסות בתקופה זו הקונקשן ארוך במיוחד ויכול להגיע גם ל-10 שעות. ואכן, שלושת הישראלים בילו שלושה ימים באיסטנבול, מה שמסביר ככל הנראה את המחיר המוזל ששילמו על הכרטיסים שלהם.