ויש גם כאלה שאוהבים סערות
(ירון שרון, אסף קמר, אביהו שפירא)
שמיכת פוך, שוקו חם עם מרשמלו ונטפליקס פועל ברקע - הם אולי בילוי חורף מושלם עבור חלקנו. אחרים, יעדיפו להיות פעילים יותר ולצאת לחופשת סקי באחת ממדינות אירופה הקפואות. אבל אם אתם אנשי קיץ ומתגעגעים לחופים לבנים, מים תכולים, שמש מלטפת ומזג אוויר קיצי ולח - רשימת היעדים הטרופיים הבאה היא בדיוק מה שאתם צריכים ביום חורפי שכזה. ההמלצות עלינו, הקוקטייל עם המטרייה - עליכם.
15 צפייה בגלריה
איי פיג'י
איי פיג'י
יעד טוב לברוח אליו מהקור: איי פיג'י
(צילום: shutterstock)


האי האפריקני, השוכן בצידה המזרחי של אפריקה הדרומית ונחשב לאי הרביעי בגודלו בעולם (הוא מתפרש על שטח של 587,000 קמ"ר - בערך פי 26 מגודלה של ישראל), הוא גן עדן לחובבי טבע ולכל אלו שקראו את ספרו של ג'ראלד דארל - "מסעותיי עם איי איי", שם מפרט הסופר על התרבות המרתקת של מדגסקר, כמו גם על המפגש הבלתי אמצעי שלו עם הטבע ועם בעלי החיים המתגוררים באי.
15 צפייה בגלריה
מדגסקר
מדגסקר
טרופי וחמים: מדגסקר
(צילום: shutterstock)
דארל, מתאר את המתרחש באי הקסום באופן מדויק למדי: החל מהיערות העבותים ושמורות הטבע - המשמשים בית לבעלי חיים רבים אותם אפשר לפגוש רק שם - דרך החופים הזהובים עם החול הרך, והמים הצלולים הזוכים לפופולריות רבה בקרב צוללנים. לצד משאבי הטבע המופלאים בהם התברך האי הקסום, העובדה שמזג האוויר בו נוח (באופן יחסי) לאורך כל השנה - הופכת אותו ליעד אטרקטיבי במיוחד בקרב מטיילים מכל העולם.
15 צפייה בגלריה
מדגסקר
מדגסקר
(צילום: shutterstock)
למעשה, במדגסקר יש שתי עונות עיקריות: העונה הרטובה היא בין נובמבר לאפריל, והעונה יבשה יחסית מתרחשת בין מאי לאוקטובר. בשל גודלו העצום של האי, האקלים בו מאופיין לפי מיקום ומחולק לשלושה אזורים שונים: חלקו המזרחי והצפוני מתאפיין במזג אוויר טרופי, המלווה במשקעים לאורך כל השנה; באזורים הפנימיים יותר חם וצחיח והמשקעים בו מועטים, ודרום-מערב האי וקצהו הדרומי - נהנים מאקלים טרופי וצחיח. בקיצור, מדגסקר הוא כנראה אחד מהיעדים שתרצו לברוח אליהם כשכאן סוער וגשום.
15 צפייה בגלריה
מדגסקר
מדגסקר
(צילום: shutterstock)
בין האטרקציות שמספק האי המרוחק אפשר למנות את אנטננריבו, בירת מדגסקר המכונה גם "טאנה", המתפרשת על פני 12 גבעות. בעיר פועל שוק מקומי המציע חומרי גלם מקומיים; פארק בוטני וזואולוגי הנקרא צימבזאזה (Parc Botanique et Zoologique de Tsimbazaza) ומוזיאון האקדמיה המלגסית (Musée d'Académie Malgache) השוכן בסמוך, העוסק בטבע ובתרבות האי - המורכבת ממגוון רב של תרבויות בשל העובדה שבאי מתגוררים מהגרים מכל רחבי אפריקה .
15 צפייה בגלריה
סיפאקה רוקדת. הלמור היחיד שקופץ על שתי רגליו ומנתר על הקרקע בתנועה המזכירה ריקוד
סיפאקה רוקדת. הלמור היחיד שקופץ על שתי רגליו ומנתר על הקרקע בתנועה המזכירה ריקוד
סיפאקה רוקדת. הלמור היחיד שקופץ על שתי רגליו ומנתר על הקרקע בתנועה המזכירה ריקוד
(ליאת בן דוד)
אך עם כל הכבוד לכל אלו, האטרקציה התיירותית המרכזית של מדגסקר היא דווקא הפארקים הלאומיים ושמורות הטבע שלה המתפרשים בכל האי. בחלקם יש קניונים מרהיבים, אחרים מציעים מאות סוגי צמחים אך המאפיין המרכזי בכולם הוא הלמור, אותו בעל חיים קטן בעל עיניים גדולות אותו אפשר לפגוש רק במדגסקר.


ערים צבעוניות, יערות גשם ירוקים, מגוון אדיר של צמחים ובעלי חיים, חופים מרהיבים ואיים חלומיים - קולומביה היא אחת המדינות המרתקות והיפהפיות בדרום אמריקה. למרות זאת, היא אינה נחשבת ליעד תיירותי פופולרי, בעיקר בשל כך שלא נחשבה בטוחה מספיק עבור התרמילאים. אולם, בשנים האחרונות ישנו שיפור ניכר בביטחון האישי והלאומי במדינה, וכתוצאה מכך מטיילים רבים פוקדים כעת את קולומביה ונהנים מהחופים הטרופיים, הנופים הירוקים והאווירה הרגועה שהיא מציעה.
15 צפייה בגלריה
קרטחנה
קרטחנה
תיירותית ומגניבה: קרטחנה
(צילום: shutterstock)
בין היעדים האטרקטיביים בקולומביה ששווים ביקור, במיוחד לאלו מכם המתקשים להתמודד עם עונת החורף הקצרה שלנו, קרטחנה (Cartagena) מומלצת במיוחד. עיר הנמל הקולוניאלית נחשבת לאחת הערים היפות ביותר במדינה, ואף הוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו בזכות המבנים ההיסטוריים שהשתמרו היטב ועדיין עומדים על תילם.
15 צפייה בגלריה
קרטחנה
קרטחנה
(צילום: shutterstock)
קרטחנה לא מצטיינת רק ביופייה המרשים ובמשאבי הטבע שבה, אלא גם במיקום נפלא - על שפת הים הקריבי, מה שהופך אותה ליעד פופולרי במיוחד בקרב חובבי החופים והים. לזה מצטרף גם האקלים הייחודי שלה, המורכב משני מצבים: חם וחם מאוד, כשהגורם היחיד שיכול להשתנות הוא רמת הלחות. העונה הגשומה נמשכת לרוב בין החודשים אוגוסט לנובמבר, אולם היא אינה מפריעה לתיירים הממשיכים לפקוד אותה לאורך כל השנה. העונה היבשה נמצאת בשיאה בין החודשים ינואר למרץ, וגרסה נוספת שלה מופיעה שוב בין יוני לאוגוסט. בשורה התחתונה, מדובר ביעד מוצלח וכיפי לחופשה לאורך כל השנה.
15 צפייה בגלריה
קרטחנה
קרטחנה
מנזר פופה: תצפית מרהיבה על כל העיר
(צילום: shutterstock)
בין המוקדים האטרקטיביים בעיר אפשר למנות את מבצר סן פליפה, שנבנה במאה ה-17 כדי להגן על העיר מפיראטים, את ארמון האינקוויזיציה ואת מנזר פופה (Convento de la Popa), המציע תצפית מוצלחת במיוחד על העיר כולה. וכמובן, אל תשכחו לערוך סיור רגלי בין רחובות העיר העתיקה, המציעה מלבד ארכיטקטורה מרשימה גם שלל מסעדות, בתי קפה ומקומות בילוי נוספים באווירה שמחה כמו שהקולומביאנים יודעים לעשות.


ירוק, טרופי ובתולי: האי סנט לוסיה (Saint Lucia), מקבוצת איי ווינדוורד שבקריביים המתפרש על פני שטח של 616 קמ"ר בלבד, נחשב לאחד האיים הציוריים ביותר באזור ובשנים האחרונות אף החל לצבור פופולריות רבה בקרב מטיילים, משנרקלים ואוהבי החיים הטובים.
הנופים באי היפהפה - שזכה בעצמאותו רק בשנת 1967, אחרי שנים בהן היה תחת שליטה של האימפריה הבריטית - משתנים באופן דרמטי למדי: במרחק קצר יחסית ניתן לעבור בין חופים לבנים ליערות גשם ירוקים וסבוכים, בין הרים וולקניים למטעים מטופחים, בין חוות וכפרי דייגים קטנטנים לערים מתועשות, כשהגדולה והמרכזית בהן היא הבירה קאסטריס (Castries), המשמשת גם כמשכנו של הנמל המרכזי באי.
15 צפייה בגלריה
סנט לואיסה
סנט לואיסה
אטרקטיבית: סנט לוסיה
(צילום: shuuterstock)
ואגב קאסטריס, מדובר בעיר חמודה להפליא המציעה שלל אטרקציות אורבניות, ביניהן גם שוקי איכרים ססגוניים בהם תפגשו פירות טרופיים שסביר להניח שמעולם לא טעמתם קודם לכן.
סנט לוסיה הוא, למעשה, יעד מושלם לחובבי הקיץ שביניכם: הטמפרטורה בו נוחה לאורך כל השנה ונעה בין 32-26 מעלות, עם שינויים קלים וכמעט שאינם מורגשים בין הקיץ לחורף. בדומה לאיים הטרופיים הנוספים, גם באי הזה האקלים נחלק לשתי עונות עיקריות: העונה היבשה בחודשים נובמבר עד אפריל, והעונה הרטובה - ממאי עד אוקטובר. בחודשים יוני עד אוגוסט, הנחשבים לחודשים חמים יותר, הטמפרטורה אף עשויה לטפס ל-35 מעלות. קטן עלינו.
15 צפייה בגלריה
סנט לואיסה
סנט לואיסה
(צילום: shuuterstock)
בין מוקדי העניין בסנט לוסיה ניתן למנות את "פיתונס" (Pitons) - צמד הגבעות היורדות אל הים, המתנשאות לגובה של כ-800 מטרים וידועות בצמחייה הטרופית העשירה ובציפורים הנדירות הסובבות אותן. כמו כן, האי מציע שלל מעיינות חמים, אינספור מפלים מרשימים, גנים בוטניים ותצפית פנורמית מהר ג'ימי (Mount Gimie), המתנשא לגובה של 950 מטרים ונחשב לנקודה הגבוהה ביותר באי.


עשרות מיליוני תיירים פוקדים את אורלנדו מדי שנה, בעיקר בשל פארקי השעשועים המפורסמים שלה - החל מדיסני וורלד המורכב מארבעה פארקים נושאיים בהם ניתן לפגוש את דמויות דיסני המפורסמות, דרך הפארק של אולפני יוניברסל המציע אטרקציות הקשורות לתעשיית הקולנוע והטלוויזיה ועד לפארקי מים וחלל.
15 צפייה בגלריה
דיסני וורלד אורלנדו
דיסני וורלד אורלנדו
עיר האטרקציות הבלתי נגמרות: אורלנדו
(צילום: shutterstock)
אורלנדו, מצידה, מפרגנת לתיירים בשמש מלטפת ובמזג אוויר חמים לאורך כל ימות השנה. אבל יש גם קאצ': האקלים בפלורידה מדמה מזג אוויר טרופי, ואורלנדו נחלקת אף היא לשתי עונות מרכזיות - העונה היבשה, המתרחשת בין החודשים נובמבר לאפריל ומתאפיינת במזג אוויר חם ויבש, והעונה הרטובה - שנמשכת ממאי עד אוקטובר ומלווה לרוב בגשמים עזים, סופות רעמים וברקים, לחות דביקה וסיכוי לא קטן בכלל להוריקנים. בימים סוערים במיוחד, לא לוקחים שם סיכון ופארקי השעשועים עלולים להיסגר לגמרי או להשבית חלק מהמתקנים.
15 צפייה בגלריה
דיסני וורלד
דיסני וורלד
דיסני וורלד
העונה המושלמת לטיול בעיר האטרקציות הבלתי נגמרות היא העונה הקרה, המקבילה לעונת החורף אצלנו. בתקופה זו, ניתן ליהנות מהתנאים האידאליים ביותר לבילוי בפארקי השעשועים, כמו גם משלל המוזיאונים ואתרי הטבע המרהיבים באזור. בין היתר, מוזיאון טיטאניק בו נערך סיור מודרך וחווייתי באונייה המפורסמת, אתר "ארץ התנינים" (Gatorland), בו תוכלו לפגוש יותר מ-5,000 תנינים, נחשים וזוחלים נוספים וגם מרכז החלל ע"ש קנדי בקייפ קנאברל (Kennedy Space Center), המציג תצוגה של אבנים מהירח ומבחר גדול של חלליות ולוויינים, כמו גם את תוכנית החלל האמריקנית בעזרת אמצעי מולטימדיה מתקדמים.
15 צפייה בגלריה
מלון לגו לנד
מלון לגו לנד
מלון לגו לנד


300 האיים במדינה הנמצאת בדרום האוקיינוס השקט, צפונית מזרחית לניו זילנד, נהנים מטמפרטורות זהות לאורך כל השנה - הנעות בין 28-24 מעלות. אולם, התקופה שבין החודשים יוני לספטמבר נחשבת ליבשה יותר משאר חודשי השנה.
15 צפייה בגלריה
איי פיג'י
איי פיג'י
טמפרטורות חמימות כל השנה: איי פיג'י
(צילום: shutterstock)
ולמה בעצם אנחנו ממליצים לכם לבקר ביעד כה מרוחק? נתחיל מכך שפיג'י מתאימה לכל סוגי המטיילים באשר הם: לעשירים, וגם לאלו שחסכו כל חייהם בשביל הביקור במדינה היפהפייה. האי המרכזי הוא ויטי לבו (Viti Levu) בו ממוקמת הבירה הציורית סובה (Suva), המאכלסת לא מעט מהגרים הודים שהגיעו למקום לפני כ-130 שנה על ידי הבריטים, ושימשו ככוח עבודה. באיים, הנחלקים לשתי קבוצות תיירותיות פופולריות - יאשאווה (Yasawa Island Group) ומאמאנוכה (Mamanuca Island group), הנחשבת לקבוצה יקרה יותר שמזמנת תיירות "בוגרת" - מתגוררים הילידים המקוריים.
15 צפייה בגלריה
איי פיג'י
איי פיג'י
אנשים נחמדים ומסבירי פנים: איי פיג'י
(צילום: shutterstock)
סיבה נוספת למה כדאי לכם לבקר דווקא ברפובליקת האיים הזו, היא שונית האלמוגים המרהיבה שלה - שנחשבת לשלישית בגודלה בעולם ומושכת אליה חובבי גלישה וצלילה הנהנים מהמראות הדרמטיים של הצמחייה ובעלי החיים הימיים, כמו גם מהמים החמימים לאורך כל השנה. מוקדים פופולריים נוספים הם חוף האלמוגים בויטי לבו ולגונת Beqa. אפשרות נוספת ולא פחות מוצלחת לחוות את האיים, היא באמצעות טיולי קיאקים המתפרשים לרוב על פני שבוע ימים.
אגב, מלבד שוניות אלמוגים יפהפיות, מזג אוויר מושלם ומגוון רב של תרבויות - תושבי פיג'י נחשבים לידידותיים במיוחד, ובכפרים הם אף ישמחו להכניס אתכם לביתם ויעניקו לכם אירוח מכל הלב.