לעיירה היפנית פוג'יקאוואגוצ'יקו נמאס מזרם התיירים שמציף אותה, ובמיוחד מהתיירים שמגיעים אליה רק כדי לצלם את הר פוג'י מנקודה מסוימת שהפכה למוקד עלייה לרגל בקרב אינסטגרמרים וחובבי טרנדים מרחבי העולם. השבוע, בשל מה שמגדירים ביפן כהתנהגות לא הולמת של התיירים, החלו בעבודות לקראת הצבה של מסך שחור גדול שכל תפקידו יהיה לחסום את הנוף להר המפורסם.
על פי גורמים בעיירה, הרשת השחורה, שהצבתה תושלם באמצע החודש, תהיה בגובה של 2.5 מטרים ובאורך של 20 מטרים, ותחסום כמעט לחלוטין את הנוף להר.
מיצ'י מוטומוצ'י, בעלים של בית הקפה "אוהגי" ששוכן סמוך לספוט הצילום שייחסם בקרוב, אמרה לסוכנות הידיעות AP: "פוג'יקאוואגוצ'יקו היא עיירה שמבוססת על תיירות, ואנחנו מקבלים את התיירים בברכה, אבל יש הרבה דברים בנוגע לנימוסים שלהם שמעוררים דאגה, כגון השלכת פסולת, חציית כבישים שלא במעבר חצייה, התעלמות מרמזורים ומקרים של הסגת גבול".
80% מהלקוחות של מוטומוצ'י הם תיירים זרים. השכונה שבה שוכן בית הקפה הפכה ליעד פופולרי לפני כשנתיים, ככל הנראה בעקבות תמונה שבה צולם הר פוג'י מעל חנות נוחות בשם Lawson – השילוב של הנוף הטבעי המרהיב וחנות הכלבו העירונית הפך לתופעת רשת שמושכת מבקרים רבים שרוצים לצלם בעצמם את ההר והחנות. גורמים בעיירה אמרו כי התיירים שמגיעים למקום חוסמים את המדרכה או עומדים על הכביש העמוס.
בעיירה ניסו להשליט סדר על ידי הצבת שלטים בשפות שונות שמפצירים בתיירים לא לרוץ לכביש, ולחצות במעבר חצייה, ואפילו שכרו מאבטחים שישמרו על הסדר, אך כלום לא עזר.
גם אתמול התאספו עשרות תיירים מול המרכול וצילמו, זאת על אף שבשל מזג אוויר מעונן לא ניתן היה לראות את ההר.
אנטוני הוק, תייר מצרפת, אמר כי לדעתו הצבת הרשת היא פעולה מוגזמת. "זה פתרון גדול מדי לנושא לא מספיק גדול, אפילו אם תיירים עושים צרות. זה לא נראה נכון בעיני". הצעיר בן ה-26 הציע להציב מחסומים לבטיחות במקום לחסום את הנוף.
מנגד, הלן פול, בת 34 מבריטניה, הביעה סימפטיה לקשיים של המקומיים. "אני יכולה לראות מדוע אנשים שחיים ועובדים כאן עשויים לרצות לעשות משהו בנוגע לזה", היא אמרה, וציינה כי רבים צילמו אפילו בזמן שלא ניתן היה לראות את ההר. "זה הכוח של רשתות חברתיות".
מוטומוצ'י מבית הקפה לא נשמעה אופטימית, ואמרה שהיא לא יכולה לדמיין איך המסך השחור יכול לסייע לשלוט בזרם המבקרים במדרכה הצרה ובכביש הסמוך.
יושיהיקו אוגאווה, בעל חנות אורז ותיקה באזור, אמר כי עומס המבקרים החריף בחודשים האחרונים, כאשר התיירים מתאספים החל מ-4 או 5 לפנות בוקר ומדברים בקול רם. לפעמים, כך סיפר, הוא מתקשה לצאת או להיכנס עם האוטו מהחנייה. "מעולם לא חשבנו שנתמודד עם מצב כזה", אמר אוגאווה שציין כי הוא לא בטוח מה הפתרון הנכון. "אני מניח שכולנו פשוט צריכים להתרגל לזה".
בשנה שעברה ביקרו ביפן יותר מ-25 מיליון תיירים, והמספר השנה צפוי לזנק ל-32 מיליון, כמות גבוהה יותר מאשר ב-2019, השנה של לפני מגפת הקורונה. הפריחה התיירותית סייעה לכלכלת המדינה, אך עוררה תלונות מצד תושבים שמתגוררים ביעדי תיירות פופולריים כגון קיוטו וקאמאקורה. בקיוטו, לדוגמה, נסגרו לאחרונה כמה סמטאות ברובע הגיישות המפורסם, זאת בשל עומס תיירים.