טסים בקרוב לפריז? עזבו אתכם מבית התה היפני שמגיש מוס בצורת כלבלב שכבר כישכש בזנבו בכל סטורי. אפשר לוותר גם על הפטיסרי שמציג את קולקציית המקרונים בצבעי השלכת העדכניים.
כתבות נוספות למנויי +ynet:
9 צפייה בגלריה
קברט ב־Hotel du Nord
קברט ב־Hotel du Nord
קברט ב־Hotel du Nord
(צילום: Xavier Boucher)
לא רוצים לפספס אף כתבה? הירשמו לערוץ הטלגרם שלנו
אנחנו מזמינים אתכם להתקדם להמלצות של פריז שהתיירים הרבים בעיר פחות מכירים. בעזרתה של אלינור אגם, לשעבר נספחת התרבות של ישראל בצרפת ומי שקיבלה לאחרונה את אות האבירות של מסדר האמנויות מטעם ממשלת צרפת, אספנו עבורכם המלצות למקומות ששווה להכיר בפעם הבאה שתגיעו לעיר.
פנו לכם ערב ארוך, טעים וסקסי ולכו להעביר אותו ב־Rue Beautreillis, הרחוב שבו התגוררו בעבר ג'ים מוריסון ושארל בודלר, לא באותו הזמן, כמובן. לערב שמתגלגל לאורך הרחוב הזה, יש שלושה שלבים ואפילו ארבעה לאמיצים שרוצים להיסחף לתוך הלילה: קוקטייל, ארוחה, בר, ריקודים.
מתחילים בקוקטייל הכי טעים בעיר המוגש ב־Sherry Butt – שגם לאחר שנכנסים אליו מתקשים להאמין שזהו בר פעיל. בתפריט יש רק שמונה קוקטיילים וכל אחד מהם הוא חוויה גסטרונומית שמכינים מול העיניים. שותים ונוגסים בפצפוצים, בפירות ובקוביות הקרח בטעמים. ואם תרצו להיראות הכי מעודכנים, בקשו את הקוקטייל עם הפיסטוק.
אחרי הקוקטייל נמשיך לארוחת ערב במסעדה היפה Vins Des Pyrénées, שקיימת מ־1905 ומשלבת מסורת פריזאית ועיצוב שיקי. מגישים פה בשר, פלטות נקניקים או דגים. אם תפגשו את פלוריאן קאדיו, בעלי המקום, תגלו מיד שהוא השתתף בעונה השנייה של הסדרה "אמילי בפריז", וגם שהוא מאוד אוהב לארח ישראלים.
משם תעלו לקומה העליונה, לבר "1905", עם אווירה של סלון, ספות נמוכות, מוזיקה חיה טובה, אנשים יפים ואווירה סקסית ומהפנטת. בחוץ יש מרפסת קטנה שאפשר לשבת בה ויש גם חדר עישון. ממול יש מרתף יינות שממנו יגיע היין שתזמינו.
9 צפייה בגלריה
הבר “1905"
הבר “1905"
אווירת סלון. ''1905''
(צילום: ROMAINRUIZ)
האמיצים ימשיכו בחצות למועדון הריקודים Pachamama הנמצא עשר דקות הליכה מהמסעדה. במועדון, בן ארבע הקומות בעיצוב מרהיב, מנגנים מוזיקת עולם מקפיצה, אז אל תגיעו עייפים מדי.
עזבו את הלידו ואת מולאן רוז’, ולכו ל־Hotel du Nord. המלון שנוסד ב־1912 הפך בהמשך למסעדה באווירת שנות העשרים של המאה הקודמת. פעם בחודש מתקיים כאן ערב קברט שאליו הסועדים מגיעים לבושים ברוח התקופה - הגברים בחליפות עם עניבת פפיון והנשים עם נוצות בשיער. במרכז המסעדה יש במה ועליה נגנים, רקדניות קברט, רקדני סטפס וזמרי שנסונים צרפתיים. כן, זה סקסי ומרגש בדיוק כמו שזה נשמע.
אתם בפריז אבל כבר מתגעגעים לקרמבו? בואו להתעלף מהיופי הבארוקי של הפטיסרי Aux ,Merveilleux de Fred שמגיש קרמבו אה לה פריזיין. ההתמחות היא בלגית מסורתית, והקרמבואים היפים והאישיים שיושבים על עוגייה פריכה עם מגבעת קצפת מטורפת, מיוצרים למול עיני הלקוחות. יש אישי, ויש גדול לארבעה גרגרנים. הקרמבו מגיע בטעמי קפה, שוקולד, לוטוס, שוקולד לבן, ועל כל אחד יש פירורי מרנג, שוקולד, קוקוס או פירורי סוכר מנצנצים המתאימים לאור הקריסטלים הנשבר מהשנדלירים. לרשת יש כמה סניפים.
אל תוותרו על Le Merveilleux של Frédéric Vaucamps – קינוח העשוי מרנג אוורירי המרחף על הלשון.
הרבה מסעדות בפריז מתקשטות בשרשראות של פרחי פלסטיק שמצטלמות נהדר לרילס ולסטורי, אבל הן לעולם לא ישתוו לביסטרו צרפתי אמיתי עם עיצוב היסטורי, מנות מסורתיות ומלצרים ותיקים שרואים בעבודתם שליחות של שימור הקסם הפריזאי. הבראסרי Bouillon Chartier, על שלושת סניפיו, הוא מקום שכזה.
9 צפייה בגלריה
הבראסרי Bouillon Chartier
הבראסרי Bouillon Chartier
שווה את התור. הבראסרי Bouillon Chartier
(צילום: BARACUDA Julien Bergero©)
לאחר שתעמדו בתור ותגיעו לשולחן, תגלו עיצוב מרהיב בן יותר מ־120 שנה. קחו בחשבון שייתכן ויושיבו אתכם לשולחן עם סועדים שאינכם מכירים, ואת ההזמנה ישרבטו בכתב מסולסל על מפת נייר. המקום היפה נשאר צנוע כמסעדת פועלים, וגם המחירים לא הרימו את האף. מגישים כאן עוף בגריל, סטייק וצ'יפס, דגים, ומנות ראשונות כמו ביצה עם מיונז או סלט.
גם בפריז יש בראנץ' בימי ראשון, ואחד היפים והאלגנטיים הוא זה המתקיים אצל ויולטה ואלפרדו. עם וילונות ומפות תחרה, פרחים טריים על השולחנות ומראות מוזהבות על הקירות המנות כאן נראות כאילו שיצאו מסיפורי אגדה. מגישים פה קומות של פנקייקים עם קצפת מעל ופצפוצי שקדים ובוטנים, טוסטים ובריושים ענקיים, פרנץ' טוסט עם אוכמניות ופטל טריים, מילקשייקים ושייקים של פירות, עוגות בחושות, מבחר גדול של תה, והחוויה עולה 27 יורו לאדם. זמן הישיבה מוגבל, ובצדק, כי מרגע שתתיישבו, לא תרצו לקום. המקום קטן ואינו מקבל הזמנות.
הברים הסודיים בפריז נקראים Speakeasy, והם מסתתרים מאחורי פיצריות, מספרות, ספריות ומעדניות. הכניסה אליהם סודית, ואם לא באתם במיוחד אין לכם דרך לדעת שהם שם. הנה שניים מומלצים:
Le Gentlemen 1919: מועדון של מעשני סיגרים שמסתתר מאחורי מספרה לגברים ברובע השמיני. המקום מתהדר בספות עור, בתאורה מעומעמת והוא מגיש קוקטיילים טעימים.
9 צפייה בגלריה
Le Gentlemen 1919
Le Gentlemen 1919
Le Gentlemen 1919
(צילום: Gentlemen 1919)
Le Moonshiner: מסתתר בתוך פיצרייה קטנטנה שבה שלושה שולחנות ישיבה וארון. כשפותחים את הארון נכנסים לתוך בר קוקטיילים חשוך עם מוזיקה טובה.
ברחוב היהודי המפורסם Rue des Rosiers שוכן Le Loire dans le Théière – בית תה ועוגות ויטנג'י, אינטימי וטעים בעיצוב צרפתי לא מתיימר, "עם מלצרים שיודעים טוב ממך מה את רוצה. במקום מבחר מטורף של תה, ובכל דקה יוצאות עוגות, שאחת יותר מרשימה מהשנייה.
9 צפייה בגלריה
עוגת מרנג לימון מטורפת
עוגת מרנג לימון מטורפת
מבחר מלהיב של עוגות
(צילום: Michèle Cagnoni)
“לכו על עוגת המרנג לימון המטורפת שלהם, 25 ס"מ גובה, עם קצפת מרנג ששורפים מלמעלה, שמכילה פצפוצים של סוכר לימוני מקורמל", אומרת אגם.
ואגב, התור בכניסה עובר מהר, אך לא ניתן להזמין מקום.
דמיינו מאות נרות מפוזרים על הבמה וסביב הקהל, נגנים קלאסיים שמנגנים רפרטואר משתנה – מאבבא, דרך מוצרט ועד לאלביס פרסלי. המופעים המוארים מתקיימים בתוך מוזיאונים, כנסיות ואפילו על מגדל אייפל. שווה לעקוב אחר התאריכים ולהזמין מראש.
בפריז יש המון אופציות לבילוי ברופטופ (הפועלים החל מחודש אפריל), המשלב בין נוף מרהיב ובר מגניב המשקיף על העיר היפה. אפשר לבחור באחד מהיוקרתיים כמו אלו של Hotel Raphaël או של Le Perchoir Marais. השיקי של רפאל מחייב קוד לבוש מוקפד, המחירים יקרים (כ־25 יורו לקוקטייל), אך הוא יחסוך לכם עלייה לאייפל כי רואים ממנו את המגדל, מון פרנס, הסקרה קר ושער הניצחון. ברופטופ פרשואר, הנמצא ליד עיריית פריז, יש תור ארוך אך כזה שמתקדם מהר. בתפריט: מנות קטנות של טאפסים, נוף מושלם, קהל צעיר ומוזיקה טובה. מזמינים על הבר והמחירים סבירים.
9 צפייה בגלריה
הגג של מלון פרדיסו
הגג של מלון פרדיסו
הגג של מלון פרדיסו
(צילום: Romain Ricard)
מי שמחפש חוויה אינטימית יותר, מוטב שיגיע לרופטופ של מלון Paradiso שבכיכר נאסיון. הוא נמצא מעל אולם קולנוע עם חדרי קולנוע רגילים, ומעליו יש "מלון קולנוע", המציע בחדרים מסכים ענקיים עם קטלוג סרטים איכותי (צרפתי וזר), ויש אפילו סוויטה שמיועדת ליותר מזוג, אם יש לכם חברים שרוצים להצטרף לצפייה ולהישאר ללילה. בחדרים יש גם פלייסטיישן ואפשרות לקריוקי. על הגג יש בר מגניב עם מוזיקה טובה והקרנות של סרטים אל תוך הלילה.
אחד המוזיאונים שמעט תיירים מכירים הוא Musée en Herbe, הנמצא ממש מאחורי הלובר. הוא נוסד ב־1975, ומציג תערוכות אמנות אינטראקטיביות המתאימות לילדים מגיל שלוש. המסלולים החווייתיים מבוססים על משחק והומור.
9 צפייה בגלריה
מוזיאון הילדים שמאחורי הלובר
מוזיאון הילדים שמאחורי הלובר
מוזיאון הילדים שמאחורי הלובר
(צילום: YasefanProd©)

הגעתם לעיר בהרכב משפחתי ואתם זקוקים לקצת שקט כדי להיות על המחשב? גשו ל־Maif Social Club, שהוא קסם קטן בלב העיר, ליד Place des Vosges.
מרחבת המגורים נכנסים למתחם תרבות אינטימי, שקט ומלא חוויות: בית קפה שכולו מוצרי ביו, פינת עבודה למי שיושב עם מחשב, פינת יצירה לילדים, ספרייה ומשחקי קופסה לילדים, חנות עם מוצרי עיצוב של יוצרים צרפתיים, תערוכות המיועדות לילדים והכל בחינם.
9 צפייה בגלריה
Maif Social Club
Maif Social Club
Maif Social Club
(צילום: Elinor Agam)
אגם, 40, היא יוצרת ובמאית תיאטרון, בעלת תואר שני בניהול מוסדות תרבות ולשעבר נספחת התרבות של ישראל בצרפת, שמתגוררת בפריז עם בעלה, היוצר והתסריטאי אלי בן־דוד (“בובה של לילה”) ושלושת ילדיהם.
"לישראלים שמגיעים לפריז, יש רשימה קבועה של מקומות שהם רוצים לראות בעיר. לפעמים לפני שהם מגיעים, הם שולחים לי אותה, ואני אומרת שאין צורך, שאני מכירה את הרשימה הזאת בעל פה. זה דור של טיקטוק ושל רשתות חברתיות שמאוד משפיעות על ההמלצות, שזה נהדר, אבל לפעמים יש התעקשות אינסטגרמית על מקומות שלא בהכרח מצדיקים את הזמן ואת התור הארוך", היא מספרת.
9 צפייה בגלריה
אלינור אגם
אלינור אגם
אלינור אגם
(צילום: Rafael Y Herman)
אגם הבינה בשלב מסוים שיש דרישה לסיורים בפריז מחוץ למסלול הקבוע והחלה להציע סיורי גלריות וסיורים קולינריים בעברית, חופשות זוגיות רומנטיות, סיורים למשפחות בדגש על המלצות לילדים וחופשות בוטיק לחברות וארגונים.
ויש גם חופשות פרימיום למי שיכול להשקיע יותר, למשל סיור בגני ורסאי אחרי שעות הפעילות במקומות סודיים; עלייה למגדל אייפל במתכונת פרימיום; סיורי אמנות בדירות נטושות; ארוחת ערב יוקרתית בארמון מכושף ליד יורודיסני; ריחוף במסוק מעל שמי פריז ועוד. עוד פרטים באתר: missparisette.com