08:00: ארוחת בוקר בסלמנקה

בלב שכונת סלמנקה הסופר יוקרתית נמצא אחד מבתי הקפה הכי טרנדיים במדריד. אם לא אכלתם ארוחת בוקר במלון, כאן תוכלו למצוא גם חומוס ופיתה כדי שתרגישו קצת בבית. Casa Neutrale הים תיכוני הוא המקום המושלם לטוסט מושקע עם אבוקדו טרי וביצה עלומה וקפה סופר משובח. חומרי הגלם מקומיים ואיכותיים, העיצוב נקי ומזמין, וחיות הבית מוזמנות להצטרף אף הן לארוחה. העובדה שבית הקפה מקבל בשמחה כלבים וחתולים הפכה אותו לפופולרי במיוחד בקרב תושבי השכונה, שמגיעים עם כלביהם המטופחים בסלסלות מעוצבות. האווירה רגועה ונעימה, ואם יש מנה שאתם חייבים לטעום, זוהי נוטלה בקיני – לחם איכותי ממולא במסקרפונה, נוטלה, שקדים וקצף טירמיסו. לטעום ולהתעלף. 6.5 אירו.
7 צפייה בגלריה
פארק רטירו
פארק רטירו
קפה קאסה נטורל. אווירה ים תיכונית
(צילום: instagram / casaneutrale)
על בטן מלאה וחיוך על הפנים תוכלו אחרי הביקור בקפה לעשות סיבוב בשכונה, שבה נמצאות החנויות הכי יוקרתיות במדריד. ברחוב גויה (Goya) תמצאו גם חנויות יותר עממיות, אבל חנויות המעצבים היוקרתיות ממוקמות ברחובות דוגמת Serra ו-Velasquez. מתי: מדי יום בשעה 08:30.
כתובת: C. de Regueros, 13. אתר: casaneutrale.com.

10:00: אמנות בפראדו

מוזיאון הפראדו, הממוקם ליד הגנים הבוטניים המלכותיים, הוא המוזיאון הגדול והמפורסם ביותר בספרד. מדובר במוזיאון לאמנות עם אוסף עצום של יצירות מהמאה ה-12 ועד למאה ה-19 ובהן כאלה של ולאסקז, גויה, אל גרקו ועוד – בעיקר יצירות בסגנון קלאסי מארמונות מלכי ספרד. אין דרך לראות בכמה שעות את כל מה שיש למוזיאון להציע, אז כדאי להתרכז באזור אחד, וגם לבדוק מהן התערוכות המתחלפות.
7 צפייה בגלריה
מוזיאון פראדו, מדריד
מוזיאון פראדו, מדריד
מוזיאון הפראדו. להתמקד באזור אחד
(צילום: shutterstock)
המוזיאון נמצא באחד המבנים הגרנדיוזיים שנבנו במסגרת תוכניתו של המלך קרלוס השלישי (1788-1716) לשיפור פני העיר. השם פראדו, שפירושו "אחו", הוצמד לאזור מבנה המוזיאון, ומאוחר יותר למוזיאון עצמו. השטח הפך לפארק מפואר שבו מזרקות ואנדרטות מרשימות. במוזיאון עצמו מעל 5,000 איורים, כאלף מטבעות ומדליות, כאלפיים יצירות קישוטיות וכ-700 פסלים, אך כל אלה הם כלום לעומת 8,600 הציורים. אין בשני מבני המוזיאון די מקום להציג את כל היצירות שבאוסף, ורק שביעית ממנו – היצירות הבולטות ביותר – מוצגת בכל זמן נתון. מתי: שני עד שבת, 20:00-10:00, 15 אירו למבוגר.
כתובת: C. de Ruiz de Alarcón, 23. אתר: museodelprado.es

12:00: סיור סגוויי בפארק

7 צפייה בגלריה
פארק רטירו
פארק רטירו
סיור סגוויי בפארק רטירו. גם בעברית
(צילום: shutterstock)
לא חסרים שטחים ירוקים במדריד, ואין דרך טובה יותר לראות את העיר מאשר על גלגלים. אז אחרי שהתעייפתם במוזיאון, עלו על סגוויי וצאו לסיור מודרך של כשעה בעברית בין הארמונות והאגמים של פארק רטירו. זהו אחד הפארקים העירוניים הגדולים ביותר באירופה, שאותו חוצים אגמים עוצרי נשימה, ובו חיות ועצים שהובאו מרחבי העולם. בסיור שומעים על ההיסטוריה של הארמונות שבפארק, שמשמשים כיום כגלריות אמנות, ומגלים את כל סודות הפארק, שבעבר הורשו להיכנס אליו אך ורק בני אצולה ומלוכה. בין המקומות שרואים: ארמון הזכוכית, הגן הנעלם, גן הטווסים, מזרקת השטן, גן הוורדים, ארמון ולאסקז ועוד. מתי: בימי שני וחמישי בשעה 12:00, 50 יורו למשתתף, הרשמה ופרטים באתר.

14:00: לנשנש בסן מיגל

ארוחת צהריים במסעדה טובה בעיר יכולה לקחת גם שלוש שעות. הפתרון המושלם לארוחת צהריים מהירה וטעימה הוא ביקור בשוק האוכל המקורה סן מיגל (Mercado de San Miguel), סמוך לפלאזה מאיור (Plaza Mayor) ולארמון המלך. זה המקום להכיר את המטבח הספרדי המפואר. יש כיסאות ושולחנות, והמחירים נעים בן 3 ל-6 אירו למנה (לרוב די קטנה). את הקינוח קחו רק ב-Chocolatería San Ginés, כעשר דקות הליכה מהשוק, המוכר רק צ'ורוס, שאותו טובלים בכוס שוקו סמיך.
7 צפייה בגלריה
שוק האוכל סן מיגל
שוק האוכל סן מיגל
שוק האוכל המקורה סן מיגל. מטעמי ספרד
(צילום מתוך האלבום המשפחתי)
El Mercado de San Miguel: ראשון עד רביעי, 00:00-10:00, חמישי עד שבת עד 2:00, כתובת: Plaza de San Miguel, אתר: katzr.net/0ed94f
• Chocolatería San Ginés: כל יום 23:00-08:00, כתובת: Pasadizo de San Ginés, 5, אתר: katzr.net/833484

17:00: וואו, שופינג

לפני שלושה חודשים נפתח ברחוב הקניות העצום Gran Via, האוקספורד סטריט של מדריד, מרכז קניות חדש שכשמו כן הוא – WOW. מדובר במרכז קניות שהוא יותר גלריה לעיצוב מאשר מקום לקנות בו משהו, אלא אם הטעם שלכם הוא אוונגרדי וכסף זו הבעיה האחרונה שלכם בחיים. המחירים בשמיים, הבגדים משוגעים, אבל כל מי שרואה עצמו חובב אופנה חייב לבקר במקום. בימים שבהם רוב הקניות נעשות אונליין, הקונספט כאן הוא להביא חוויית קנייה אחרת לגמרי.
7 צפייה בגלריה
וואו שופינג
וואו שופינג
רחוב Gran Via. סיבוב שופינג
(צילום: גייל זאבי)
המקום משלב את העולם הדיגיטלי עם העולם החומרי, ריאליטי ודמיון, והכל בסגנון מדהים. שש קומות שבכל אחת מהן תחוו משהו שונה. בקומה אחת תמצאו כל מיני מוצרים שעשויים מחומרים טבעיים – בגדים אקולוגיים, אקססוריז ועוד, ולצידם נחה מדפסת תלת־ממד שבה תוכלו לשחק באופן חופשי ולהדפיס דברים. בקומה אחרת – מעבדה שאמורה לענות על כל הצרכים הקוסמטיים שלכם, מעליה קומה של סניקרס מעוצבים ובגדי ספורט שלא ראיתם בשום מקום אחר. הקומה השישית מוקדשת לעיצוב הבית ובאמת מתחשק לקנות בה הכל, אילו רק המחירים היו יותר שפויים. מתי: כל יום 20:00-12:00.
כתובת: Gran Via 18 0. אתר: wowconcept.com/es.
7 צפייה בגלריה
מדריד בשעת ערב
מדריד בשעת ערב
רחוב גראן ויה בשעת ערב
(צילום: shutterstock)

19:30: לאכול פיוז'ן עם הסלבס

למסעדה הזו אתם חייבים להזמין מקומות מראש, והרבה מראש, היות שהיא אחת מהמסעדות הכי פופולריות ונחשבות היום במדריד. סלבס ופוליטיקאים רבים עומדים בתור כדי להיכנס אליה, ואם תזכו לשבת ולסעוד בה תבינו למה. המסעדה, Aarde, נפתחה על ידי קבוצת מסעדנים שמחזיקה בין היתר גם במסעדות נחשבות בדובאי ובלונדון. האוכל המוגש הוא ההגדרה הכי מדויקת לפיוז'ן. מצד אחד, מנות אפריקניות קלאסיות המוגשות בצלחות קרמיקה ומלאות בטעמים וריחות של היבשת המרוחקת. מצד שני, לזניה או טרטר דג עם אוכמניות, קיש אלוורה או פיצה אלוהית עם פטריות מורל. מחיר פיצה – 28 אירו. מתי: כל יום 02:00-12:30, כתובת: Pl. de la Independencia, 10 אתר: aarde.es.
7 צפייה בגלריה
מסעדת אארדה, מדריד
מסעדת אארדה, מדריד
מסעדת Aarde. התור בכניסה מוצדק
(instagram / aarderestaurante)
22:00: הגורו של הברים
בר Salmon Guru, הנחשב לאחד מברי הקוקטיילים הטובים בעולם, הוא המקום הנכון לבלות בו את הלילה. תוכלו למצוא פה את הקוקטיילים הכי מטורפים ויצירתיים שאפשר למצוא (בטח בספרד). דייגו קבררה, הבעלים והברמן, נחשב לאמן ביצירת קוקטיילים, שיוסיפו לכם לא מעט עוקבים באינסטגרם, כי הם גם מצטלמים נהדר. הבר ממוקם בשכונת לאס לטרס והאווירה בו מטורפת ושמחה. הקוקטיילים מפתיעים לא רק בטעמם אלא בעיקר בעיצוב הכוסות הבאמת משוגע. פה תוכלו לקבל משקה בתוך דרקון, צפרדע או צדפה, ולכן כדאי להזמין משקאות שונים בשביל הגיוון.
בר Salmon Guru. לחובבי הקוקטיילים
אי אפשר להזמין מקומות מראש. מתי: במשך השבוע 02:00-16:00.
בימי שני סגור. כתובת: Calle de Echegaray, 21 אתר: salmonguru.es