3 צפייה בגלריה
קו החוף של אנטליה
קו החוף של אנטליה
קו החוף של אנטליה
(צילום: shutterstock)
ערב יום כיפור יחול השנה ב-4 באוקטובר, יום שלישי, בין ראש השנה לסוכות. עבור מי שלא צם, או שומר מסורת, החג היהודי מהווה הזדמנות לצאת לחופשה קצרה במחיר נוח יחסית. "מכיוון שבארץ יש אוכלוסייה גדולה של שומרי מסורת וביום כיפור במיוחד, באופן מסורתי יש מעט ביקושים לחופשות בתאריך הזה", הסבירה בשיחה עם ynet שירלי כהן עורקבי סמנכ"ל אשת טורס. "הביקושים הנמוכים יחסית הופכים את היציאות סביב יום כיפור למשתלמות ביותר בתקופת החגים".
יצאנו לחפש מציאות לחופשה משפחתית בהרכב של שני מבוגרים ושני ילדים, והתחלנו עם אנטליה. בחברת גוליבר משווקים דיל של שישה לילות, יציאה ב-30 בספטמבר, במלון 5 כוכבים על בסיס הכל כלול. המחיר: 489 דולר לאדם.
בשטיח המעופף משווקים דיל לארבעה לילות, יציאה ב-4 באוקטובר, במלון עם פארק מים על בסיס הכל כלול במחיר של 499 דולר לאדם.
איסתא: ארבעה לילות, יציאה ב-2 באוקטובר, במלון 5 כוכבים על בסיס הכל כלול. המחיר: 420 דולר לאדם.
נמשיך עם כרתים. דיל לזוג בדקה ה-90: שלושה לילות, יציאה ב-2 באוקטובר, במלון 5 כוכבים על בסיס הכל כלול. המחיר: 429 דולר לאדם.
רודוס: בשטיח המעופף משווקים חבילות של ארבעה לילות, יציאה ב-4 באוקטובר, במלון 5 כוכבים על בסיס חצי פנסיון. המחיר: 579 דולר לאדם.
עדיין ברודוס. גוליבר מוכרת חבילות של חמישה לילות, יציאה ב-4 באוקטובר, במלון 4 כוכבים על בסיס חצי פנסיון. המחיר: 652 דולר לאדם.
3 צפייה בגלריה
חוף ברודוס
חוף ברודוס
חוף ברודוס
(צילום: shutterstock)
האי קורפו: ישראייר משווקת חבילה של ארבעה לילות, יציאה ב-2 באוקטובר, על בסיס חצי פנסיון במחיר של 699 דולר לאדם.
ישראייר משווקת גם דיל לסלוניקי, ארבעה לילות במלון 4 כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר, יציאה ב-2 באוקטובר. המחיר: 719 דולר לאדם בחדר זוגי.
דובאי: בארקיע משווקים דיל של שבעה לילות, יציאה מהארץ ב-29 בספטמבר, במלון 5 כוכבים. המחיר: 699 דולר לאדם.
איסתא: 4 לילות בדובאי, יציאה ב-2 באוקטובר, במלון 4 כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר. המחיר: 629 דולר לאדם.
פרוטארס, קפריסין: ארקיע משווקת חבילה של שבעה לילות, יציאה ב-29 בספטמבר, במלון 4 כוכבים על בסיס חצי פנסיון, בעלות של 999 דולר לאדם.
גוליבר מציעים ליעד זה חבילה הכוללת חמישה לילות, יציאה ב-4 באוקטובר, במלון 5 כוכבים על בסיס הכל כלול. המחיר: 579 דולר לאדם.
שארם א-שיייח': בישראייר מציעים חבילה של ארבעה לילות, יציאה ב-2 באוקטובר, במלון 3 כוכבים על בסיס הכל כלול. המחיר: 544 דולר לאדם בחדר זוגי.
באיסתא מצאנו דיל של שלושה לילות, יציאה ב-2 באוקטובר, במלון 4 כוכבים על בסיס הכל כלול. המחיר: 369 דולר לאדם.
3 צפייה בגלריה
ריזורט בשארם א-שייח, מצרים
ריזורט בשארם א-שייח, מצרים
ריזורט בשארם א-שייח, מצרים
(צילום: shutterstock)
בורגס: בשטיח המעופף משווקים חבילה של חמישה לילות, יציאה ב-4 באוקטובר, במלון 4 כוכבים על בסיס חצי פנסיון עם פארק מים. המחיר: 479 דולר לאדם.
בטומי, גאורגיה: ישראייר משווקת דיל של שלושה לילות, יציאה ב-3 באוקטובר, במלון 4 כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר. המחיר: 623 דולר לאדם.
פראג: באתר של ישראייר מצאנו דיל לשלושה לילות, יציאה ב-4 באוקטובר, במלון 3 כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר. המחיר: 879 דולר לאדם.

"חברות התעופה מורידות מחירים כדי להרים את הביקוש"

אילן שלו, סמנכ"ל השיווק של קבוצת קווי חופשה, אמר בשיחה עם ynet: "מסורתית כיפור מתאפיין ברמות מחיר נמוכות יותר מיתר חגי תשרי. מדובר בהזדמנות כפולה – גם מחיר וגם תזמון בלוח שנה שיוצר רצף ימי חופשה".
תמר גרזון, סמנכ"לית שיווק ודיגיטל בארקיע, אמרה כי השנה זיהו בחברה גידול משמעותי בביקושים בהזמנת חופשות לחגים לעומת שנה קודמת, אך גם יחסית ל-2019 טרם מגפת הקורונה. "נכון לעכשיו", אמרה גרזון, "עיקר הביקושים הם ליעדי אגן הים התיכון, שם יש מזג אוויר מושלם לחופשת בטן-גב משפחתית".
זיו רוזן, מנכ״ל קבוצת גוליבר, הוסיף: "תקופת החגים הארוכה שתתחיל עם ראש השנה בסוף ספטמבר ותגלוש אל חודש אוקטובר מציעה מספר הזדמנויות לחופשות בחו"ל. באופן מובן ישנו ביקוש נמוך יותר לנופש בימים סביב יום כיפור, לכן חברות התעופה מורידות מחירים כדי להרים את הביקוש. נתוני גוליבר מצביעים כי ניתן לחסוך בממוצע כ-100 עד 150 דולר לאדם במחיר הטיסה לקראת יום כיפור, בהשוואה למחירים בראש השנה או בחג ראשון של סוכות".
ניר מזור, סמנכ"ל קשרי תעופה, אמר: "אנחנו רואים הזמנות של משפחות שמעדיפות להקדים את חופשת סוכות, שבה המחירים גבוהים, ולהזמין לימי הגשר שבין ראש השנה לאחרי כיפור במחירים נוחים יותר. היעדים המועדפים בתקופה זו הם ערי אירופה, אגן הים תיכון והאמירויות".