ממשלת האיים המלדיביים, מדינת איים מוסלמית-סונית, החליטה היום (ראשון) לאסור על כניסת ישראלים בעקבות המלחמה בעזה.
מלשכת נשיא המלדיבים נמסר כי הקבינט החליט לשנות את החוקים כך שייאסר על מחזיקי דרכונים ישראלים להיכנס לאי. לפי נתונים שפרסמה הממשלה, קרוב ל-11 אלף ישראלים ביקרו בשנה שעברה באיים המלדיביים - 0.6 אחוזים מסך הכניסות של תיירים.
השר לביטחון פנים וטכנולוגיה במדינה, עלי איחוסאן, אמר כי הנשיא ד"ר מוחמד מואיזו קיבל את ההחלטה בישיבת הממשלה. במקביל הנשיא מינה שליח מיוחד שיבחן סיוע לפלסטינים בעקבות המלחמה המתמשכת בעזה, והממשלה הודיעה על קמפיין לגיוס תרומות לעזה ולארגון אונר"א.
האיים המלדיביים גם גינו את פעולת צה"ל ברפיח ואמרו כי "תוקפנות מכוונת ומעשי רצח עם שכאלה המכוונים נגד אזרחים מהווים הפרה בוטה של החוק ההומניטרי הבינלאומי".
2 צפייה בגלריה
מלדיביים
מלדיביים
אוסרים כניסת ישראלים. המלדיבים
(באדיבות פלייאיסט וסאן טרוולס)
בעקבות ההודעה, פרסם משרד החוץ הישראלי המלצה להימנע מנסיעה למדינה - המלצה שתקפה גם לבעלי דרכון זר. "לאור ההחלטה של ממשלת המלדיבים לאסור כניסת אזרחים בעלי דרכונים ישראלים, משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים להימנע מכל נסיעה למלדיבים", נכתב בהודעת המשרד, "ההמלצה תקפה גם לגבי אזרחים ישראלים נושאי דרכון זר, בנוסף לדרכון הישראלי. עבור אזרחים ישראלים השוהים במדינה, מומלץ לשקול עזיבתה, שכן במידה וייקלעו למצוקה מכל סיבה, נתקשה לסייע".
גם באוקטובר ובדצמבר פרסם משרד החוץ המלצות לישראלים להימנע מלהגיע למדינת האיים - "לאור החרפת האווירה נגד ישראל, כולל בהתבטאויות פומביות מצד גורמים רשמיים".
2 צפייה בגלריה
האיים המלדיביים
האיים המלדיביים
משרד החוץ: "אם ישראלים ייקלעו למצוקה במלדיבים, נתקשה לסייע"
(צילום: AFP)
האיים המלדיביים, שמוכרים בזכות נופי גן העדן של החופים הלבנים ומי הטורקיז הצלולים, הם מדינת איים בים הערבי שבאוקיינוס ההודי. הם אינם מקיימים יחסים דיפלומטיים עם מדינת ישראל, אך עד כה ישראלים יכלו להגיע אליהם דרך מדינות אחרות ולקבל אשרת כניסה בשדה התעופה.
בין השנים 1965 ל-1974 התקיימו יחסים מלאים בין ישראל למלדיבים, עד שהוקפאו. בשנת 2006 הכריז נשיא המלדיבים מוחמד נשיד כי בכוונתו לכונן יחסים דיפלומטיים עם ישראל, אך ההצהרה נתקלה בהתנגדות מצד גורמי אופוזיציה – ונגנזה.