13 צפייה בגלריה
להמריא למקומות חדשים ללא חשש
להמריא למקומות חדשים ללא חשש
להמריא למקומות חדשים ללא חשש
(צילום: shutterstock)
יש הרבה דברים מתגמלים שאנחנו יכולים לעשות בשביל עצמנו. אבל מעטים זוכים להיכנס לקטגוריית החוויות משנות החיים. לטייל לבד היא אחת המתנות הגדולות שאתם יכולים להעניק לעצמכם. לא כולם מרגישים נוח לטייל בלי בני זוג, משפחה או חברים, וזה לא מתאים לכל אחד. אבל אם מדגדג לכם ואתם מצליחים להתגבר על החששות, תגלו שבטיול סולו יש המון יתרונות.
זה אולי נשמע מאיים בהתחלה ומחוץ לאזור הנוחות. אבל דווקא היום כשהעולם נגיש ואנשים נוסעים לבד ללימודים, לרילוקיישן או במסגרת נוודות דיגיטלית - איסוף מידע, תכנון נכון ונקיטת אמצעי זהירות לפני ובזמן הטיול, יורידו את מפלס הדאגה ויאפשרו לכם להשתחרר ולעוף על החוויה. הנה סיבות למה כדאי לטייל לבד, לפחות פעם אחת בחיים, טיפים לאיך לעשות את זה בביטחון ובאחריות, וגם כמה המלצות ליעדים נפלאים לטיול סולו.
13 צפייה בגלריה
טיול אמור להיות כיף, אבל לפעמים זה מה שקורה
טיול אמור להיות כיף, אבל לפעמים זה מה שקורה
"אם הייתי מטיילת לבד, זה לא היה קורה לי"
(צילום: shutterstock)

היתרונות בטיול סולו

אם בוער בכם יצר הסקרנות, לא מצאתם עם מי לנסוע או סתם כי בא לכם להתנתק ולנקות את הראש, קחו חמישה טיעונים שיעזרו לכם להחליט.
לטייל בתנאים שלכם - כשמטיילים לבד אתם קובעים את הקצב ואת לוח הזמנים שלכם, בלי להתחשב ברצונות של אחרים ולדאוג אם הם נהנים או לא. אתם יכולים לבלות שעות ארוכות במוזיאונים, להתבטל יום שלם בפארק או לשבת על ספסל רחוב ולצפות בעוברים ושבים, ואפילו לשנות את מסלול הטיול ולהישאר עוד יום במקום שאתם אוהבים.
לצאת מאזור הנוחות - לטייל סולו זו גם הזדמנות מצוינת לצאת מהבועה הקבועה שלכם, ולהתמודד עם מצבים שבחיי היום-יום אולי לא מושקע בהם מאמץ. כך למשל אם אתם מתקשים ליצור קשרים חברתיים, כדאי לעשות בוקינג בהוסטלים בעלי דירוג גבוה בקרב מטיילי סולו, בהם תפגשו מטיילים מכל רחבי העולם שכמוכם נמצאים מחוץ לאזור הנוחות שלהם.
ללמוד לפתור בעיות - בכל טיול יכולות לצוץ בעיות שצריך לפתור: המזוודה לא הגיעה, הדרכון אבד, איחרתם לקונקשן או ירדתם בתחנה הלא נכונה. כמטיילי סולו תצטרכו להתמודד עם זה לבד. לא נעים, אבל כיוון שאין מי שיחלץ אתכם מהצרה מלבדכם, תמצאו שהמקומיים שמחים לעזור למטיילים במצוקה, ועם חיוך וכמה מילים בשפה המקומית אין בעיה שלא תוכלו לפתור.
להכיר אנשים חדשים - אחד הדברים המגניבים בטיול סולו, היא האפשרות להכיר אנשים חדשים וליצור קשרים שלרוב לא קורים בטיול עם משפחה וחברים. מספיק לאמץ בית קפה קבוע או להצטרף לסיורים חינמיים (מומלץ בחום), כדי לפגוש מטיילים אחרים ולהתיידד עם מקומיים, שישמחו לתת לכם המלצות על מקומות שווים מחוץ למסלולים המוכרים.
13 צפייה בגלריה
לבלות עם מכרים חדשים
לבלות עם מכרים חדשים
לבלות עם מכרים חדשים
(צילום: shutterstock)
לחזק את הביטחון העצמי - אם ההחלטה לטייל לבד מלווה אצלכם בחששות ופחדים, תנו לנו להרגיע אתכם. בטח, יהיו מהמורות בדרך וחשוב להיות זהירים במקומות זרים. אבל אם תצאו לטיול בידיעה שבכל מצב אתם סומכים על עצמכם, כשתחזרו הביתה ותיזכרו במכשולים, בהתמודדויות ובחוויות שצברתם, תבינו את התרומה שלהם לשיפור הביטחון העצמי שלכם.

כך תתכוננו נכון לטיול סולו

תכנון נכון הוא המפתח לטיול סולו מוצלח. למרות שתרצו לשמור על גמישות ולהשאיר מקום לספונטניות ולשינויים בתכנית, יש דברים שחשוב לדעת ולסגור מראש.
בחרו יעד - לפני שבוחרים יעד כדאי לקחת בחשבון את סגנון הטיול המתאים לכם: אורבני, בחיק הטבע או לוקיישן בטן-גב עם אספקה שוטפת של קוקטיילים. חפשו בגוגל ובקבוצות ייעודיות בפייסבוק ובאינסטגרם מידע על מקומות, מסעדות ואטרקציות מיוחדות שתרצו לבקר בהם. הורידו אפליקציית שיחון בשפה המקומית, ערכו מחקר על אזורים שכדאי להימנע מהם, על קודים של לבוש והתנהגות, והשתדלו להזמין טיסה שנוחתת במהלך היום ולא באמצע הלילה.
תכננו תקציב - כמעט כל נסיעה דורשת היערכות כספית ותכנון חכם של הכסף שחסכתם או שאתם מתכוונים להקדיש לה. בידקו עם מטיילים אחרים או בקבוצות ברשתות החברתיות כמה כסף כדאי לקחת וקחו בחשבון את כל ההוצאות הצפויות כמו טיסות, לינה, אוכל, תחבורה, כרטיסי כניסה למקומות, בזבוזים והוצאות בלתי צפויות למקרי חירום. טיפ זהב: קחו איתכם לפחות שני כרטיסי אשראי שאפשר למשוך איתם כסף, ומעט מזומן ליום-יומיים הראשונים.
13 צפייה בגלריה
מחשבון
מחשבון
אין ברירה, צריך לצלול אל תוך המספרים
(צילום: shutterstock)
הזמינו מקומות לינה - אלא אם כן אתם מטיילי סולו מנוסים או שהתקציב שלכם לא מוגבל, יש לא מעט אפשרויות לינה טובות, בטוחות ולא יקרות. תוכלו להזמין מקום במלונות של שניים או שלושה כוכבים, אחרי שבדקתם מיקום והמלצות של אורחים, אירוח ביתי נעים וטעים אצל מקומיים או הוסטל במיקום בטוח וברמה טובה, שזו ההעדפה מספר אחת של מטיילי סולו, שבו תוכלו להכיר מטיילים אחרים ולהרגיש פחות בודדים.
חפשו סיורים חינמיים - ערים רבות בעולם מציעות סיורים מודרכים בחינם, שיעניקו לכם הזדמנות להכיר את העיר לעומק, לאכול עם המקומיים ולקבל המלצות להמשך הטיול. תוכלו להצטרף לסיורים קלאסיים באטרקציות תיירותיות או בשכונות מעניינות, לטיולים יומיים מחוץ לעיר ולסיורי קונספט כמו ארכיטקטורה, אמנות, אוכל ושווקים. כמעט תמיד תפגשו בסיורים האלה מטיילי סולו שתוכלו להתיידד איתם ולבלות יחד בהמשך.
ארזו מעט וחכם - לא משנה אם אתם טסים לסופ"ש או לחודש, אין טעם להיסחב עם כמויות גדולות של בגדים שאת רובם ממילא לא תלבשו. תיק גב מרווח או מזוודה אחת יספיקו, במיוחד אם אורזים בסגנון "ערבב ולבש" שמאפשר לכם לשחק עם פריטי הלבוש. במקרה הכי גרוע תמיד אפשר למצוא מכבסה ביעד.
13 צפייה בגלריה
מזוודה מתפקעת עקב אריזת יתר
מזוודה מתפקעת עקב אריזת יתר
מזוודה מתפקעת עקב אריזת יתר
(צילום: shutterstock)
שלחו לעצמכם מסמכים חשובים במייל - על כל צרה שלא תבוא וכדי לחזק את תחושת הביטחון שלכם, סירקו מסמכים חשובים כמו דרכון, כרטיסי טיסה, פוליסת ביטוח ומספרי טלפון, הדפיסו עותק לתיק ושלחו לעצמכם במייל. כך במקרה שיאבדו, תוכלו לשלוף אותם מכל מקום עם חיבור לאינטרנט. בנוסף, השאירו את מסלול הטיול שלכם אצל בני משפחה או חברים בארץ ועדכנו אותם על שינויים.

יעדים מומלצים לטיול סולו

יעדים רבים מציעים אתרים מעניינים, תרבות, אוכל, תחבורה נוחה וסביבה בטוחה יחסית, שהופכים אותם לאידיאלים למטיילי סולו. הנה כמה שכדאי לקחת בחשבון לטיול הבא שלכם.
שווייץ - אחת הפינות היפות והבטוחות בתבל. מטיילי סולו חוזרים אליה שוב ושוב בזכות הנופים היפים ואינסוף האפשרויות שהיא מציעה למטיילים. האלפים השוויצרים, אתרי הסקי, המרחבים הירוקים, הכפרים הקטנים לצד הערים היפות והמצוחצחות והתושבים האדיבים, הופכים אותה ליעד נפלא לטיול לבד. מה כדאי לראות: מפלי הריין, אגם ז'נבה, לוצרן, אינטרלאקן, עמק לאוטרברונן, ברן, צרמאט, הר המטרהורן וכמובן את ציריך ובזל.
13 צפייה בגלריה
אגם ז'נבה
אגם ז'נבה
אגם ז'נבה
(צילום: shutterstock)
פורטוגל - לא סתם המקומות הפופולריים בפורטוגל זוכים לשבחים מקיר לקיר. מדובר באחת הארצות היפות והאהובות ביותר על מטיילי סולו מכל העולם. ליסבון שוקקת ומלאת חיים, פורטו רומנטית ומלאת קסם ושאר המדינה עמוסה במראות ומקומות נהדרים. מה כדאי לראות: בדרך מליסבון לפורטו את העיירה סינטרה, המצוק בקאבו דה רוקה, רכס הרי הכוכב, יער בוסקו, קומברה ועמק הדואורו.
13 צפייה בגלריה
רגע של נחת בעמק הדורו
רגע של נחת בעמק הדורו
רגע של נחת בעמק הדואורו
(צילום: shutterstock)
איסלנד - אחת המדינות המרתקות והבטוחות באירופה, מה שהופך אותה ליעד מושלם לטיול סולו. בירת איסלנד, רייקיאוויק, היא עיר ידידותית עם תושבים מאירי פנים וכמות מרשימה של מסעדות וברים בהם תוכלו לפגוש מטיילים אחרים ולהתיידד עם המקומיים. מה כדאי לראות: אגמים, מפלים, הרי געש וקרחונים כמו מפלי גולפוס וסליילנדספוס, הר הגעש אקלה, לגונת הקרחונים יוקולסלרון, הפארק הלאומי ת'ינגווליר ומערת הקרח סקאפטאפל.
13 צפייה בגלריה
הלגונה הכחולה, איסלנד
הלגונה הכחולה, איסלנד
הלגונה הכחולה, איסלנד
(צילום: shutterstock)
יפן - בשנים האחרונות הפכה יפן לאחד היעדים הנחשקים בעולם לכל סוגי המטיילים. היפנים אדיבים ומכניסי אורחים וכיוון שיש בה מגוון עצום של אפשרויות, כדאי לתכנן את הטיול בדיוק רב. תמצאו כאן ערים ענקיות לצד טבע פראי, הרי געש ומעיינות חמים, אסתטיקה מינימליסטית ותרבות אוכל מפוארת. טוקיו הבירה כמו נתפרה למטיילי סולו ורבים מעדיפים להישאר בה ולצאת לטיולי כוכב. מה כדאי לראות: טוקיו, קיוטו, האקונה, הר פוג'י, נארה, טירת הימג'י.
13 צפייה בגלריה
מטיילת מצלמת את הר פוג'י
מטיילת מצלמת את הר פוג'י
מטיילת מצלמת את הר פוג'י
(צילום: shutterstock)
אירלנד - מהמדינות המוצלחות ביותר לטייל בהן לבד, עם נופים עוצרי נשימה, היסטוריה מרתקת, פיות ואגדות קסומות. לצד כל אלה תמצאו תושבים מסבירי פנים שיגרמו לכם להרגיש שאתם לא לבד. מחוץ לדבלין תוכלו להתארח בבתי המקומיים שמציעים בד אנד ברקפסט, לבלות בפאבים האיריים עם מטיילים אחרים וליהנות מבירה מצוינת ומהאווירה השמחה. מה כדאי לראות: דבלין, צוקי מוהר, חצי האי דינגל, איי אראן, הפארק הלאומי קילארני.
13 צפייה בגלריה
מטיילת ברחובות דבלין
מטיילת ברחובות דבלין
רחובות דבלין
(צילום: shutterstock)
צ'ילה - מבין מדינות דרום אמריקה צ'ילה נחשבת לבטוחה ביותר, ויש שיאמרו גם היפה והמרתקת יותר. רוצים לטייל סולו בצ'ילה? תתכוננו לחוויה תרבותית מעשירה ומיוחדת במינה, עם שילוב נדיר של הרי געש פעילים, נהרות שוצפים ואגמי טורקיז, לצד מדבר וערים גדולות ונעימות. הבירה סנטיאגו גדולה, מזמינה ובכל שעות היום מלאה במטיילים מכל העולם. מה כדאי לראות: סנטיאגו, פוּקון, קבוצת איי צ'ילוגה, פארק טורס דל פיינה, עמק הירח ומדבר אטקמה.
13 צפייה בגלריה
הפארק הלאומי טורס דל פיינה
הפארק הלאומי טורס דל פיינה
הפארק הלאומי טורס דל פיינה
(צילום: shutterstock)
נורבגיה - היפה בארצות סקנדינביה נחשבת לאחד היעדים הפופולריים בקרב מטיילי סולו, בעיקר בעונת הקיץ. גולת הכותרת בטיול לנורבגיה הוא שייט בחבל הפיורדים שבדרום מערב המדינה, שמציע תצפית על נופים מהפנטים וביקור ב-34 ערים ועיירות מקסימות. בין הפיורדים הכחולים משובצים מפלים שוצפים, קרחוני ענק ואגמים קפואים שנראים כמו יהלומים נוצצים. מה כדאי לראות: פיורד גייראנגר, ברגן, איי לופוטן, פלאם, טרומסו, אוסלו.
13 צפייה בגלריה
מטיילת באיי לופוטן
מטיילת באיי לופוטן
איי לופוטן
(צילום: shutterstock)
טייוואן - למרות שתאילנד ממוקמת גבוה יותר ברשימת המדינות האסיאתיות האהובות על מטיילי סולו, דווקא האי הקטן והירוק הזה חביב עלינו יותר. יש כאן נופים נפלאים, תרבות מרתקת, אוכל נהדר ואירוח נדיב. הבירה טייפה היא מטרופולין ענק ומודרני עם שווקים ליליים, מקומות בילוי בהם המקומיים ומטיילים מכל העולם מבלים יחד, והוסטלים מצוינים במחירים משתלמים. מה כדאי לראות: טייפה, פארק יאנגמינגשאן, אגם השמש והירח, הכפר שיופן.
13 צפייה בגלריה
אגם השמש והירח
אגם השמש והירח
על אופניים באגם השמש והירח
(צילום: shutterstock)

מידע שימושי

מטיילים לבד? הנה שלוש אפליקציות שיעזרו לכם למצוא מקומות לינה, לפגוש מקומיים ומטיילי סולו אחרים ולשמור על עצמכם.
Travello - אפליקציה המחברת בין מטיילים באותו יעד כדי להחליף מידע, להיפגש ולטייל יחד. אפשר להשתמש בה גם להזמנת מלונות, סיורים ופעילויות אחרות.
Headout - אפליקציה קלה ונוחה לשימוש המאפשרת למטיילים למצוא ולהזמין סיורים, פעילויות, אירועים וחוויות מקומיות ב-60 ערים ברחבי העולם.
TravelSmart - אפליקציית אייפון עם תכונות המאפשרות לטייל באופן בטוח, כמו למשל איתור המיקום שלכם ושליחת התראה על מקומות מסוכנים באזור. בנוסף, אפשר לבדוק באמצעותה את מזג האוויר, להמיר מטבע, לאחסן מסמכי נסיעה וללמוד מילים חיוניות בשפה המקומית.
ליהי רון היא עיתונאית ועורכת, כתבת תיירות וקולינריה, מחברת מדריכי יעדים ומובילה טיולי נשים ואוכל בארץ ובעולם.