מחיר המרדף אחרי הלייקים: משפיענית רשת נקנסה ב-1,800 אירו בשל הסגת גבול לאחר שנכנסה לחוף הוורוד באי בודלי שמול חופי סרדיניה, ופרסמה משם סרטונים ותמונות.
2 צפייה בגלריה
החוף, הוורוד באי בודלי
החוף, הוורוד באי בודלי
החוף, הוורוד באי בודלי
(צילום: shutterstock)
האישה, ברזילאית שמתגוררת בדובאי ומתחזקת חשבון אינסטגרם עם יותר מ-35 אלף עוקבים תחת שם המשתמש rogeriaguiadubai@, הגיעה באמצעות סירה קטנה לחוף ספיאג'ה רוסה (Spiaggia Rosa) והתהלכה בו כשהיא מתעלמת מהשלטים שאוסרים על ביקור במקום, כך על פי דיווחים של כלי תקשורת באיטליה.
בשל אירועים של גניבת חול אסרו הרשויות, כבר בשנות ה-90, על תיירים ללכת על החוף. אפשר להגיע לביקור באי במסגרת הפלגה יומית בלבד, וגם אז מותר ללכת רק באזור שנמצא מאחורי החוף.
הסרטונים והתמונות אינם זמינים כעת מכיוון שהמשפיענית הפכה את חשבון האינסטגרם שלה לפרטי, אולם התיעוד הוא זה שגרר את הקנס הכבד, זאת לאחר שעורר זעם בסרדיניה והוביל את הרשויות להתחקות אחר האישה ולאתר אותה בדובאי לצורך שליחת הקנס.
הקנס מחולק לשני סעיפים: 300 אירו בגין הפרת איסור הכניסה לחוף, ו-1,500 אירו בגין הגעה בכלי שיט לא מאושר.

האי בודלי, שאינו מיושב, עלה לכותרות בפעם האחרונה לפני שלוש שנים כאשר מאורו מורנדי, הרפתקן שזכה לכינוי "רובינזון קרוזו של איטליה", הודיע בגיל 81 כי אחרי 32 שנה הוא עוזב את האי שבו חי לבד בים התיכון – ועובר לבית חדש.
מורנדי, מורה לחינוך גופני מהעיר מודנה שבצפון איטליה, הגיע לאי ב-1989. באותה העת יצא לשוט בסירה, ולדבריו היה בדרכו לדרום האוקיינוס השקט. הוא התכוון לגור באי בפולינזיה הרחק מהציוויליזציה אחרי שמאס במצב הפוליטי והחברתי באיטליה, וביקש להתקרב אל הטבע. הסירה שלו התקלקלה ליד בודלי, וכשירד אל החוף פגש את השומר של האי. כשנודע לו שהשומר עומד לפרוש – מורנדי מכר את סירתו ותפס את התפקיד.
במהלך שנותיו באי בודלי התגורר מורנדי במקלט מימי מלחמת העולם השנייה. את זמנו שם ניצל לניקוי האי, לטיפול בחופים ולהרצאות על המערכת האקולוגית המקומית בפני מבקרים שבאו לסיורי-יום באי.
מאורו מורנדי

2 צפייה בגלריה
איטליה אי בודלי שומר האי מאורו מורנדי עוזב
איטליה אי בודלי שומר האי מאורו מורנדי עוזב
סירות עוגנות מול האי בודלי
(צילום: shutterstock)
בשנים שלפני עזיבתו התערער מעמדו של מורנדי והוא מצא עצמו שוב ושוב תחת איומי גירוש, אחרי שהחברה הפרטית שהחזיקה בבעלות על האי פשטה את הרגל, ובעלי אינטרסים אחרים ניסו להשיג בעלות עליו. עשרות אלפי איטלקים חתמו ברשת על עצומות בדרישה לאפשר לו להישאר.
לבסוף, באפריל 2021, הודיע מורנדי כי החליט לעזוב את האי בסוף משום שהנהלת הפארק הלאומי "לה מדלנה", המנהלת את האי מאז 2016, דורשת ממנו להחזיר לידיה את המקלט שבו הוא גר, מתוך כוונה להפוך את האי למרכז לחינוך סביבתי.
ויתרתי על המאבק", אמר אז מורנדי. "אחרי 32 שנה כאן, עצוב לי לעזוב. הם אמרו לי שהם רוצים לעשות עבודות בבית שלי, והפעם נראה לי שזה אמיתי". ההנהלה מצדה טוענת שמורנדי ביצע במבנה שינויים ללא רשות.