עשרות ישראלים חולצו במהלך הלילה מבתי מלון ובונגלוס שהוצפו באזור העיירה פאי שבצפון תאילנד לאחר גשמים עזים שירדו במקום.
תאילנד: הצפות באזור העיירה פאי
(צילום באדיבות כלל ביטוח)

יותם, אחד מהישראלים שחולצו, סיפר בשיחה עם ynet: "הכל התחיל באמצע הלילה. מנהל הבונגלוס העיר אותנו בצעקות כשכל המרפסת כבר עלתה על גדותיה. מיד התקשרנו למוקד החירום של כלל ביטוח ועדכנו על המצב והם דאגו לשלוח צוות חילוץ במיידי וחילצו אותנו. כרגע אנחנו נמצאים בהוסטל אחר, עדיין במחוז פאי, אבל באזור בטוח. אנחנו עדיין מתאוששים מהחוויה הלא פשוטה, אבל מרגישים טוב".
את המבצע ניהלה חברת "מגן איתור וחילוץ" של כלל ביטוח, תוך שיתוף פעולה עם צוותים מקומיים. הנהר בעיירה התאילנדית עלה על גדותיו וגרם להצפות נרחבות. המבוטחים הישראלים הונחו על ידי חברת החילוץ לעלות לגגות הבתים, וחילוצם נערך בסיוע סולמות, חבלים וסירות ורכבי שטח.
ממשרד החוץ נמסר: "מרכז מצב והמחלקה לישראלים בחו"ל שבמטה משרד החוץ קיבלו אתמול פנייה לפיה כ-50 ישראלים השוהים באזור פאי שבצפון תאילנד נמצאים בסכנת חיים, זאת בשל הגשמים העזים והמונסונים שלהם רגיש האזור במועדים אלה. הישראלים, אשר בחלקם טיפסו על גגות המלונות במטרה לברוח מהמים שהגיעו גם עד לגובה של שלושה מטרים, חולצו לבסוף על ידי הרשויות המקומיות. המחלקה לישראלים בחו"ל תכללה את האירוע גם אל מול חברות החילוץ של חברות הביטוח. בעוד קונסול ישראל בתאילנד, אלי סנה, פיקח על מבצע החילוץ במקום והגורמים התאילנדים הרלוונטיים ווידא כי כלל הישראלים במקום חולצו בשלום".
דרור זסלר, משנה למנכ"ל ומנהל מערך התביעות בכלל ביטוח ופיננסים, סיפר: "עם היוודע האירוע, הפעלנו באופן מיידי את חברת החילוץ של כלל, מגן איתור וחילוץ, שהנחתה צוותים מקומיים להגעה למיקום המבוטחים ולחלצם למקום בטוח".
4 צפייה בגלריה
הצפות בפאי
הצפות בפאי
הצפות בפאי
(צילום באדיבות כלל ביטוח)
4 צפייה בגלריה
הצפות בפאי
הצפות בפאי
(צילום באדיבות כלל ביטוח)
4 צפייה בגלריה
הצפות בפאי
הצפות בפאי
(צילום באדיבות כלל ביטוח)

דרמה גם באתיופיה

בני זוג ישראלים שהיו בעיצומה של חופשה באתיופיה נקלעו בשבוע שעבר לאזור קרבות בעיירה דברק הנמצאת בצפון המדינה. חברת הביטוח מנורה מבטחים, באמצעות מגנוס איתור וחילוץ, הצליחה לחלץ אותם בשבת בתום מבצע חשאי ומורכב כשהם בריאים ושלמים, ולהביא אותם לגונדר, משם הוטסו לבירה אדיס אבבה ולהמשך החופשה באפריקה.
העיירה דברק נמצאת כאמור בצפון המדינה, כ-90 ק"מ מהעיר גונדר. האזור אמנם ידע בעבר עימותים בין הממשלה לבין ארגוני מורדים, אך בתקופה האחרונה שרר שקט יחסי באזור, כך שחידוש העימותים בין הצדדים אירע בהפתעה. עם פרוץ העימותים נחסמו הכבישים אל העיירה וממנה ובני הזוג, שהיו הישראלים היחידים באזור, נותרו נצורים באכסנייה שבה שהו, תוך שהתעורר חשש שרשתות החשמל והתקשורת ייקרסו והמורדים יתקדמו לכיוונם.
4 צפייה בגלריה
חילוץ הישראלים מאזור הקרבות
חילוץ הישראלים מאזור הקרבות
חילוץ הישראלים מאזור הקרבות
(צילום באדיבות חברת מגנוס)
השניים יצרו קשר עם משפחותיהם ועם צוות החילוץ של מגנוס ואנשי אגף הבריאות של מנורה מבטחים באמצעות תקשורת לוויינית וסלולרית, ומיד עם קבלת פנייתם של השניים הופעל צוות משותף של מגנוס ומנורה להערכת המצב באזור שבו שהו השניים ובחינת דרכי החילוץ המהירים והבטוחים ביותר להגיע למקום מבטחים, וזאת באמצעות הפעלת אנשי קשר מקומיים. בשבת יצאו אליהם שני צוותי חילוץ שווידאו שהדרך פנויה והעבירו אותם בזהירות ובאיטיות לשדה התעופה המקומי שם עלו על טיסה למקום מבטחים.