"ריקוד מושחת" - הטריילר

יותר מ-10 שנים לאחר שהתייבש במפתיע והתרוקן ממים, האגם שהתפרסם בסרט "ריקוד מושחת" מ-1987 החל להתמלא לאחרונה שוב במים באופן מסתורי.
על אף שעלילת הסרט ממוקמת באתר נופש ששוכן בהרי קטסקיל שבמדינת ניו יורק, בפועל הצילומים נערכו במלון מאונטין לייק לודג' (Mountain Lake Lodge) במדינת וריג'יניה. באגם מאונטיין צולמה גם הסצנה המפורסמת שבה פטריק סווייזי מתאמן עם ג'ניפר גריי על ה"הנפה" לקראת הריקוד שלהם במופע האחרון של העונה.
(סצנת ההנפה מתוך "ריקוד מושחת")
במשך שנים מעריצי הסרט הגיעו לבקר באגם ולא פעם דמיינו את עצמם מתאמנים על ריקודים והנפות במים – עד שבשנת 2008 במשך שלושה ימים בלבד מפלס המים הלך וירד עד שהאגם התייבש לגמרי. 12 שנים לאחר מכן האגם שב, כאמור, להתמלא.
"זה מאוד מרגש", סיפרה מנהלת המלון היידי סטון בריאיון לרשת CNN. "האורחים מאוד נרגשים בגלל שהאגם היה יבש כל כך הרבה שנים ונראה יותר כמו שטח מרעה. הוא הכי יפה כשהוא מלא במים".
3 צפייה בגלריה
האגם ללא מים
האגם ללא מים
האגם ללא מים
(youtube / Mountain Lake )
3 צפייה בגלריה
האגם לאחר שהתחיל להתמלא במים
האגם לאחר שהתחיל להתמלא במים
וכך זה נראה מוקדם יותר החודש כשהמים החלו להתמלא
(WSLS – 10news)
איש לא יודע למה דווקא ב-2008 האגם התרוקן ומדוע 12 שנים לאחר מכן הוא שב והתמלא. עם זאת, יש תיאוריות מדעיות שמסבירות מדוע זה קורה.
בסרטון שפרסם בעבר המלון ששוכן לחופי האגם, פרופסור ג'ון קאווליי ממכללת רואונוק מסביר על אודות מערכת הניקוי העצמית שהופכת את האגם לאחד מהמיוחדים בעולם: "כשהאגם מתייבש – כשהוא ממש מתרוקן – הוא מנקה את עצמו על ידי ניקוז משקעים שצמחו בקרקעית האגם למטה דרך מערכת האינסטלציה המורכבת, פעולה זו הופכת את האגם לגדול ועמוק יותר ומסייעת לשמור עליו נקי". לדברי קאוולי, הוא ומדענים נוספים שחקרו את האגם גילו כי הוא מתרוקן לגמרי פעם ב-400 שנים.
(האגם המסתורי)