סם בייקר, ילד בן שמונה מהעיר קולורדו ספרינגס שבארצות הברית, הפך בסוף השבוע לאדם הצעיר ביותר שטיפס עם חבל על מונוליט אל קפיטן בפארק הלאומי יוסמיטי שבקליפורניה. בפוסט שפרסם אביו בפייסבוק לאחר ההעפלה לפסגה נכתב: "עשינו את זה! איזה שבוע מדהים! אני כל כך גאה בסם, בעוד כמה שנים אולי הוא ישוב לשבור עוד כמה שיאים".
המונולית המפורסם מתנשא לגובה של 914 מטר ונחשב למצוק האנכי הגבוה בעולם. האב והבן החלו בטיפוס ביום שלישי במסגרת קבוצה של ארבעה מטפסים, כאשר אדם אחד מטפס לפני הקבוצה ומכין את החבלים לחבריו.
אן בייקר, האם הגאה, אמרה לרשת CNN כי היא ובעלה תומכים בבנם שעוסק בטיפוס מאז שהחל ללכת. "הוא נראה מאוד מאושר להיות שם, והמורל גבוה", אמרה. לאורך הדרך פרסם האב בעמוד הפייסבוק שלו צילומים מהטיפוס ועדכונים שוטפים מהשטח.
סם לאחר שעבר שליש מהדרך למעלה

בהחלט לא טיפוס קל

אבל סם שמר על חיוך

למטה החברים והמשפחה עקבו בדריכות

סם נרדם מהר, והכין את האב כי למחרת יצטרך לעשות צרכים. "הרבה כיף עוד לפנינו"

ממשיכים בטיפוס

חוויה של פעם בחיים

סם מניף שלט שכתב לאימו

פוסט הסיום מהפסגה. "עשינו את זה!"

סם הוא לא הילד הראשון שמטפס על מצוק אל קפיטן. ביוני 2019 סלה שניטר מקולורדו, אז בת 10, טיפסה על המונוליט שנחשב לאחד מיעדי הטיפוס המאתגרים בעולם. גם היא יצאה למסע עם אביה, והשניים טיפסו לפסגה במשך חמישה ימים. הוריה שיתפו באינסטגרם תמונה שלה מהמסע.
כשהגיעו לפסגה זה היה רגע מיוחד עבור המשפחה, ולא רק בגלל ההישג של סלה. אביה סיפר שהתאהב באמה של סלה, ג'וי, באותה נקודה לפני 15 שנה. מאז הם יוצאים לחופשה בפארק יוסמיטי מדי שנה. "אל קפיטן הוא חלק מהסיפור המשפחתי שלנו", אמר אז האב.
(הילדה סלה שניטר, החזיקה בשיא עד לסוף השבוע)

1 צפייה בגלריה
אל קפיטן
אל קפיטן
אל קפיטן
(צילום: shutterstock)
סלה חלמה לטפס על המצוק מאז שהייתה בת שש. "המוטו שלנו הוא: 'איך אוכלים פיל? בביסים קטנים. צעד אחר צעד", היא סיפרה. אחרי שהגיעה לפסגה, היא חגגה את ההישג בצורה מאופקת: "הלכנו לאכול פיצה".