9 צפייה בגלריה
גשר הזהב, סן פרנסיסקו
גשר הזהב, סן פרנסיסקו
גשר הזהב, סן פרנסיסקו
(צילום: shutterstock)
סן פרנסיסקו היא אחת מהערים שאני הכי אוהבות בארצות הברית. למרות שקשה למצוא בה חנייה (והיא גם נחשבת ל"בירה" של אמריקה בכל הנוגע למספר הפריצות לכלי רכב), אני אוהבת להגיע אליה עם הרכב, כי רק כך ניתן להמשיך ממנה לעיירות פסטורליות וליערות הסקויה שמחוצה לה. חוץ מזה, הדרך אל עיר המפרץ מלוס אנג'לס על כביש מספר אחת היא כה מדהימה ביופיה שבאמת חבל לעשות אותה בטיסה.
תיירים רבים מעדיפים להשאיר את הרכב במלון ולהשתמש בתחבורה הציבורית המאוד יעילה של העיר, וגם בגלל הגניבות הרבות. בתי מלון רבים מזהירים את אורחיהם שלא להשאיר כלום במכונית כדי שלפורצים לא תהיה סיבה לנפץ את החלונות בשביל לגנוב כמה חפצים חסרי ערך.
מדי יום נרשמות 74 פריצות לכלי רכב בעיר - עלייה של 200% לעומת השנה שעברה. למה? אולי כי בסן פרנסיסקו זאת לא נחשבת לעבירה פלילית, ובפעמים הספורות שהפורצים גם נעצרים, הם מיד משוחררים. ועדיין, רכב צמוד יחסוך לכם זמן בהתניידות בעיר ותספיקו לראות ממנה הרבה יותר.
עם רכב או בלעדיו, יש מה לראות בסן פרנסיקו. החל באתרים שהפכו לסמלה, כמו גשר שער הזהב ורחוב לומברד המפותל, ועד מקומות פחות מוכרים שווים ביקור, כמו אלו שלפניכם.
9 צפייה בגלריה
ברוכים הבאים לסן פרנסיסקו
ברוכים הבאים לסן פרנסיסקו
ברוכים הבאים לסן פרנסיסקו
(צילום: shutterstock)

8:00: ארוחת בוקר וטיול ביערות מויר

אם בית המלון שלכם לא מציע ארוחת בוקר, צאו לאכול אותה במאפיית ג'יין. תוכלו ליהנות כאן ממאפים נהדרים, סנדוויצ'ים, קפה, סמות'י ועוד. המאפיה נמצאת באזור הקניות היוקרתי של פסיפיק הייטס ומהפארקים הסמוכים לה תוכלו להשקיף על הנוף של המפרץ.
9 צפייה בגלריה
יערות מויר
יערות מויר
יערות מויר
(צילום: shutterstock)
מארוחת הבוקר ממשיכם לצעידה קסומה וקלילה ביערות מויר (Muir Woods), שבהם צומחים עצי סקויה אדמדמים וענקיים היכולים להגיע לגובה של 380 מטר הנקראים כאן "רדווד". היערות נמצאים כחצי שעה נסיעה צפונית לסן פרנסיסקו והדרך לשם יפהפייה. היער הוכרז כאתר שימור לאומי ב-1908, ושבילי ההליכה בפארק עוברים דרך נהרות והרבה צמחיה עבותה. בחרו במסלול ההליכה הקצר יותר שייקח אתכם בסיבוב בחזרה לנקודת ההתחלה. מומלץ להזמין מקום חנייה מראש באתר הבית. חנייה: 9 דולר למכונית, כניסה ליער: 15 דולר לאדם.

11:00: קניות בשוק הפשפשים

שוק הפשפשים והעתיקות אלמידה (Alameda Points Antique Faire) נחשב לגדול ביותר בצפון קליפורניה. כל פריט שם, מבגדים ומגפיים ועד לרהיטים וקישוטים לבית, בן לפחות 20 שנה. השוק פתוח רק ביום ראשון הראשון של כל חודש.
אפשרות נוספת לחובבי הוינטאג' היא להגיע לשוק הפשפשים אי המטמון (Treasure Island Flea Market). האווירה בשוק צעירה וגרובית ומזכירה מסיבה עם הרבה אלכוהול ומוזיקה טובה. בנוסף, המוקם גם ידידותי לבעלי חיות מחמד. באגף הקניות תמצאו למעלה מ־350 מוכרים שמציגים את מרכולתם בכל סוף השבוע האחרון של כל חודש. ומה תוכלו לקנות שם? מבגדים ייחודיים ועד לחפצי אמנות, כלי בית ממוחזרים ואפילו עשבי תיבול.
9 צפייה בגלריה
שוק הפשפשים בסן פרנסיסקו
שוק הפשפשים בסן פרנסיסקו
שוק הפשפשים בסן פרנסיסקו
(צילום: Scarlet Sappho/flickr)
המקום שימש פעם כבסיס צבאי עד שהפך לפארק פתוח, ורק נופי המפרץ שסביב מצדיקים ביקור במקום. מי שיגיע לשם בחודש דצמבר יהנה במסגרת אווירת הכריסמס גם משלג מלאכותי, כי שלג אמיתי לא יורד בעיר.

12:00: סיבוב בג'פאן טאון

כולם מכירים את צ'יינה טאון בסן פרנסיסקו אבל מעטים שמעו על ג'פאן טאון, אחת משלוש השכונות היפניות הישנות שנותרו בארצות הברית. היפנים הראשונים התיישבו בארצות הברית בשנות ה-60, ומאז דורות של מהגרים יפנים וצאציהם שמרו על האמנות והתרבות של ארץ השמש העולה גם בביתם החדש. כאן תוכלו להרגיש ממש כמו בעיר יפנית. ב-1967 נוסד כאן פסטיבל הדובדבן שמתקיים מאז בכל חודש אפריל, הכולל אמני רחוב, הופעות מוזיקה, אמני אוריגמי, טקס תה וכמובן את הפריחה המרהיבה של עצי הדובדבן. אבל גם בימים נטולי פסטיבל, כדאי מאוד לבקר במקום ולהרגיש כמו בקיוטו.
באזור יש כמה מסעדות יפניות מצוינות. אחת שהמקומיים אוהבים במיוחד היא Sanppo Sushi, המציעה מבחר גדול של סושי, נודלס ובנטו.
9 צפייה בגלריה
ג'פאן טאון
ג'פאן טאון
ג'פאן טאון
(צילום: shutterstock)

13:00: תצפית מטווין פיקס

לאחר ארוחת הצהריים ממשיכים לטווין פיקס (פסגות התאומים), מרחק של 14 דקות נסיעה. הגבעות המתנשאות לגובה של 300 מטרים, מספקות נופים שנראים כלקוחים מגלויה. כדאי לשכור אופניים או לצעוד לחניון הפסגה הצפונית, וממנה לזכות בתצפית רחבה על אזור המפרץ. הפארק היפה מספק למבקרים גם הצצה לעבר - לפני שסן פרנסיסקו הפכה לעיר. גם המסלול אל פסגות התאומים הוא חוויה, ובדרך עוברים דרך רחובות ציוריים עם בתים מטופחים וצבעוניים.
9 צפייה בגלריה
תצפית מטווין פיקס
תצפית מטווין פיקס
תצפית מטווין פיקס
(צילום: shutterstock)

14:30: טחנת רוח וגנים בוטניים בפארק שער הזהב

כשמתקרבים לפארק שער הזהב מהכביש המהיר, אי אפשר לפספס את טחנת הרוח ההולנדית שבקצהו המערבי. טחנת הרוח, שנתרמה על ידי מלכת הולנד לשעבר ב-1902, שימשה במקור לשאיבת מים לגנים בפארק. בחודש אפריל הטחנה ההיסטורית מוקפת בערוגות צבעונים בצבעי אדום, צהוב, כתום ועוד, המשמשים תפאורה רומנטית לזוגות שמגיעים להצטלם לידה בדרך לחופה.
מטחנת הקמח נמשיך לגנים הבוטניים שבפארק שבהם תמצאו אלפי צמחים מרחבי העולם. בביקורנו האחרון בחממה שבמקום עמדנו מרותקים מול ארום טיטאן - צמח ענק הנחשב גם למסריח ביותר בעולם. הוא מגיע מאינדונזיה, יכול לצמוח לגובה של שני מטר וכשהוא פורח ריחו מזכיר בשר נרקב. לא סתם הוא מכונה "פרח הגופה". למזלנו עלי הכותרת שלו היו סגורים.
9 צפייה בגלריה
הגנים הבוטניים
הגנים הבוטניים
הגנים הבוטניים
(צילום: shutterstock)
ויש עוד כמה אטרקציות ששוות ביקור בפארק, כמו האקדמיה למדעים של קליפורניה, גן התה היפני ומוזיאון דה יאנג - מוזיאון האמנות הגדול ביותר בעיר. במוזיאון תוכלו לראות בין היתר אמנות אמריקנית מהמאה ה-17 ועד לימינו.

17:30: ביקור במוזיאון קרון הכבל

למרות שמרבית התיירים לא יוותרו על נסיעה בקרון הכבל המפורסם של העיר, מעטים מדי גם מכירים את המוזיאון המוקדש לו (Cable Car Museum) - שהוא גם כיפי וגם חינמי. אם אתם אוהבים לנסוע בקרונות הכבל האדומות במעלה ומורד הגבעות, לבטח תיהנו גם מההיסטוריה של אמצעי התחבורה המקומי והמרתק הזה. המוזיאון נמצא בתחנה שממנה נשלטים הקרונות ובה הם גם חונים בלילה. לפעמים אפשר להציץ בקרונות כשהם יוצאים לאסוף נוסעים.
9 צפייה בגלריה
מוזיאון קרון הכבל
מוזיאון קרון הכבל
מוזיאון קרון הכבל
(צילום: shutterstock)

18:30: הבתים הצבעוניים בכיכר אלאמו

בתים ויקטוריאניים נמצאים בכל רחבי סן פרנסיסקו, אבל השבעה שנמצאים ליד כיכר אלאמו ונקראים Painted Ladies, הם מהיפים, מהמיוחדים והמצבעוניים ביותר בעיר. השביעיה ממוקמת ברחוב סטיינר בסמוך לפארק, שוב תוכלו לעצור למנוחה קלה לאחר העלייה אל הגבעה.
9 צפייה בגלריה
שכונת אלאמו
שכונת אלאמו
שכונת אלאמו
(צילום: shutterstock)

20:00: ארוחת ערב צמחונית ב-Greens

בסן פרנסיסקו יש לא מעט מסעדות מצויינות. אנחנו בחרנו ב-Greens, מהמסעדות הצמחוניות הוותיקות בעיר, שנפתחה עוד ב-1979. Greens הייתה חלוצת המטבח הקליפורני עם שימוש בירקות מקומיים שעליו מבוסס התפריט: מרקים, סלטים, פסטות, פיצות ואופציות גם לטבעונים. מהמסעדה נשקף נוף קסום של המפרץ.
מסעדת Greens

22:00: מופע דראג לקינוח

אם עדיין נשאר לכם כוח, כדאי לכם לחתום את הערב עם מופע דראג. סן פרנסיסקו, הידועה כבירה של הקהילה הגאה בארצות הברית, מציעה עשרות מופעים שכאלו. מומלץ לבדוק לפני כן באתר הבית לגבי שעות ההופעה, כיוון שאלו משתנות מדי ערב. אנו בחרנו באואזיס (Oasis), מופע דראג משעשע המתקיים במועדון לילה. בערבי שבת מתקיימת שם גם מסיבת ריקודים. כניסה: 45-20 דולר.
מועדון אואזיס, סן פרנסיסקו