7 צפייה בגלריה
טיול באיסלנד
טיול באיסלנד
שני ובר במעיין הקסום שגילו
(צילום באדיבות שני פינאלי ובר שלגי)
אחרי שחרשו כמעט כל פינה בישראל, שני פינאלי ובר שלגי, צמד הבלוגרים הרומנטי, יצאו סוף-סוף לטיול הגדול שלהם ברחבי העולם. התחנה הראשונה של השניים היא איסלנד הפראית.

מצאתם כבר מעיין מושלם לטבילה אינטימית בחיק הטבע האיסלנדי? "ברור!", הם צוחקים וממליצים לנו על Borholan בשמורת הטבע Kerlingarfjöll. זהו מעיין שווה עם מים רותחים שמסתתר בלב שממה פראית ונידחת, ניתן להגיע אליו רק בג'יפ.
בר: "הטיול הסטנדרטי באיסלנד עובר לאורך כביש הטבעת המעגלי שמקיף את האי לאורך החופים, ונקרא בפי הישראלים 'שביל החומוס'. אנחנו החלטנו לצאת מ'שביל החומוס' לכיוון ההרים והטבע הפראי עם רכב שטח לחוויה קצת יותר מאתגרת ועם פחות מטיילים".
שני: "שכרנו קמפר, שזה כמו קראוון קומפקטי על רכב שטח. לאחר עבודת הכנה ארוכה בבית יצאנו למסלול 4 על 4 בהיילנד של איסלנד. לא שמענו על מעיין המים החמים לפני שיצאנו לשטח, ורק בחניון הקראוונים באמצע שמורת הטבע באזור Kerlingarfjöll גילינו שהוא קיים".
7 צפייה בגלריה
טיול באיסלנד
טיול באיסלנד
הרכב ששני ובר שכרו
(צילום באדיבות שני פינאלי ובר שלגי)
7 צפייה בגלריה
טיול באיסלנד
טיול באיסלנד
בית קטנטן על גלגלים
(צילום באדיבות שני פינאלי ובר שלגי)
7 צפייה בגלריה
טיול באיסלנד
טיול באיסלנד
(צילום באדיבות שני פינאלי ובר שלגי)
נשמע טיול קצת יקר, מה המחירים של קמפר באיסלנד? בר: "קמפר 4 על 4 להשכרה, כולל ביטוח, עולה 8,000 שקל לשבוע. מבחינה כלכלית הקיץ הוא התקופה הכי יקרה כאן, ובחורף כמעט שלא מטיילים. אנחנו בחרנו לטייל בסתיו שהוא יותר זול, אבל עם מזג אוויר הפכפך, כמעט בכל יום יש גשם והרוח מאוד חזקה. צריך להתארגן לזה מראש עם ביגוד".
שני: "הבזבוז היה חלק מהדילמות לפני היציאה לטיול הגדול, איך מתכוננים לתקופה ארוכה בחו"ל? מנטלית ידענו שאנחנו הולכים להיפרד מסכום מכובד, אבל זאת תקופה בחיים ועבדנו קשה – אין לנו ילדים ומשפחה שצריך לפרנס, זה השלב שבחרנו בעצמנו לטייל ולראות עולם".
אז איך גיליתם את מעיין המים החמים הסודי שנראה מושלם לפי התמונות? בר: "עשינו באזור כמה טרקים קשים ומדהימים ולשני התחילו כאבים בברך, אז החלטנו לעשות יום רגוע והסתכלנו על כל מיני אפליקציות טיולים, בלוגים וכתבות וכך גילינו שיש בשמורת Kerlingarfjöll מעיין יוצא דופן של מים חמים, 1.3 ק"מ מאיפה שחנינו עם הקמפר".
שני: "הנוף לאורך ההליכה במסלול וגם בנסיעה אל Borholan הוא מאוד ייחודי, יש נחל כחלחל בצבע טורקיז ומשני הצדדים שלו יש משטחים בצבע כתום של גופרית, ההרים בשחור וולקני עמוק ויש טחב ירוק על הסלעים. זאת ניגודיות מהממת, קונטרסט מושלם לצילום, כשאין ערפל ההרים המושלגים הרחוקים מציצים מהאופק. בחוץ הטמפרטורה היא שתי מעלות בלבד, ממש קפוא, ובתוך המעיין רותח. המים החמים שיוצאים מהאדמה חמים מדי לרחצה, ולכן בנו בריכה עם תוספת של מים קרים, וזה מושלם, תענוג מפנק במיוחד עם נוף מדהים".

איך מתפשטים באמצע השממה הפראית ונכנסים למעיין בטמפרטורה של 2 מעלות? שני: "חייבים להתפשט מאוד מהר ולטוס למים החמים. כדאי להכין את כל הדברים מראש ליציאה נוחה. הבעיה היא לצאת, כשאתה רטוב, מטמפרטורה רותחת של 35 מעלות לשתי מעלות בחוץ".
בר לא מכין לך מגבת מפנקת? שני: "ברור, אבל בגלל שאנחנו בלוגרים ומצלמים וצריך להכין את הרחפן והחצובה, ולצאת מהמים ולהיכנס כמה וכמה פעמים - זה הרבה יותר מורכב ומחשל.
לפי התמונות, הקמפר שלכם מאוד קטן וצפוף, מתכון בטוח לעצבים ולכאבי ראש. איך מתמודדים עם זה בטיול רומנטי שאמור להיות מושלם? "לא אגיד שאין חיכוכים, כי בטיול קמפר באים לעבוד, צריך לסדר את המיטות, לבשל - זה לא בית מלון, אבל בסוף אנחנו צוות טוב. גם לפני שהגענו לאיסלנד היו חיכוכים ואנחנו יודעים להתמודד עם זה".
איך? שני: "תקשורת בריאה ולדבר על דברים. מראש דיברנו על ליצור ספייס ועל אפשרות של ימי טיול בנפרד".
בר: "בגלל ששני פצועה בברך, אתמול בבוקר יצאתי לבד למסלול של שמונה קילומטרים. זה נתן לשנינו ספייס להיות לבד, לכתוב ביומן. זה היה נחמד ומשחרר, לא חייבים להיות כל הזמן 24/7 ביחד. אני חושב שהגיבוש שאנחנו עושים באיסלנד הוא הכנה מצוינת להמשך הטיול ולחיים המשותפים שלנו בהמשך הדרך. הכי חשוב זה לזרום ולדבר על כל מה שבלב".
7 צפייה בגלריה
טיול באיסלנד
טיול באיסלנד
פינה קסומה בנוף הפראי
(צילום באדיבות שני פינאלי ובר שלגי)
7 צפייה בגלריה
טיול באיסלנד
טיול באיסלנד
(צילום באדיבות שני פינאלי ובר שלגי)
7 צפייה בגלריה
טיול באיסלנד
טיול באיסלנד
שני בודקת מה שלום הברך
(צילום באדיבות שני פינאלי ובר שלגי)

ההורים דואגים? שני: "כן, יש לנו קבוצת וואטסאפ עם ההורים ואנחנו מעדכנים שם בכל מה שקורא לנו ושולחים תמונות. ההורים התקינו גם אפליקציה שעוקבת אחרי טלפונים ויש שירות מיוחד באיסלנד ששולח התראות מזג אוויר גם להם - למקרה שנפספס. אנחנו עדיין לא מתגעגעים, רק התחלנו, אבל היה קצת מלנכולי בראש השנה. התגעגענו למשפחה.
"עשינו טעות מרכזית שלא הבאנו טחינה. בגדול, בגלל התקציב לא יצא לנו לאכול בחוץ, אנחנו קונים אוכל בסופר ומבשלים. הארוחה היחידה שאכלנו בחוץ הייתה טוסט, צ'יפס וסלט, היה טעים אבל מאוד יקר. אולי בעיר הבירה נתנסה במסעדה.
אז איך מגיעים למעיין? "כשיוצאים מעיר הבירה רייקיאוויק תכתבו בגוגל מאפס - Borholan. הווייז לא עובד פה טוב, במיוחד לא בדרכי שטח. הנסיעה יחסית קלה, ועל אף שמדובר בדרך עפר היא מתוחזקת טוב. סמוך למעיין יש אתר קרוואנים שווה עם כל מה שצריך. מאתר הקרוואנים יש שילוט למעיין המים החמים. קילומטר וחצי של הליכה בנוף מדהים ואתם שם. אנחנו ממליצים להביא ביגוד טרמי ולהתלבש חם ולבדוק היטב את מזג האוויר לפני היציאה לדרך".
פורסם לראשונה: 11:02, 02.10.23