4 צפייה בגלריה
מלון אטלנטיס המפואר בדובאי
מלון אטלנטיס המפואר בדובאי
ביקור מבפנים במלון המפואר בדובאי
(מתוך האינסטגרם של "אטלנטיס דובאי". צילום: frenchkris85)
יש דברים שגם אם לא הכרת עד לפני דקה נעים (וקל מאוד) להתרגל אליהם. למשל, נדיבות ושירות שלא רגילים לראות בכל מקום. לכן, כאשר ואראג׳, עובד מסרי לנקה במלון הפאר אטלנטיס בדובאי שם את ידו הימנית על ליבו ובירך אותי בפעם האחרונה כשיצאתי מהמלון אחרי שבוע של שהות בו, ידעתי שמעתה בכל פעם שאפגוש בעובדי מלון יוקרה לא אוכל לשכוח את המחווה קטנה - גדולה הזו, שכל עובד במלון עשה לפני פתיחת שיחה ובסיומה.

מי עומד מאחורי המלון המפורסם בדובאי?

ישנו מספר מצומצם של מלונות המעוטרים ביותר מחמישה כוכבים בעולם, אטלנטיס דובאי הוא אחד מהם, לכן לא פלא שיש בו יותר מ-5,000 עובדים. כל אחד, בין עם זה מנהל הקבלה, עובד בבר באחת הבריכות ועד אנשי הביטחון מחויב לקיים את המחווה הזו - של ברכת האורח בתחילת ובסיום כל שיחה, מאז פתיחתו בספטמבר 2008.
4 צפייה בגלריה
מלון אטלנטיס המפואר בדובאי
מלון אטלנטיס המפואר בדובאי
אי אפשר להישאר אדיש למבנה ולמקום הזה
(מתוך האינסטגרם הרשמי "אטלנטיס דובאי". צילום: heisnotlost)
4 צפייה בגלריה
אטלנטיס דובאי
אטלנטיס דובאי
אטלנטיס דובאי
(מתוך עמוד האינסטגרם הרשמי של "אטלנטיס דובאי". צילום: sebastianchlodnicki)
השמועה מספרת כי המחווה הזו נולדה כתוצאה של משפט שהיה שגור בפי בעליו הראשונים של המלון, סול קרזנר שנהג לומר: "אעשה זאת עם כל ליבי" בעודו עושה את אותה מחווה. זהו רק אחד מהדברים הקטנים שהופכים את מלון אטלנטיס בנסיכות לשונה מאחרים - אילו לא רק גודלו, מסעדות הפאר שנמצאות בו או פארק המים הגדול בעולם, אלא השירות המדויק שכל תייר מקבל.
קרזנר, אשר נפטר ממחלה קשה לפני שנתיים, איבד את בנו הבכור ומי שהיה צפוי להמשיך את האימפריה בתאונת מטוס ב-2006, בדיוק בתקופת בניית המלון רחב הידיים הזה. בשל מחלתו הסופית קרזנר האב החליט בסופו של יום להעביר את כל נכסיו לנסיכות דובאי שכעת שליטה, מוחמד בן ראשד אאל מכתום, שולט בחברה יחד עם יורשיו של קרזנר דרך חברה ממשלתית. אגב, המלון הוא העתק מדויק של מלון אטלנטיס בבהאמה הוותיק יותר.
המקום שהפך לאיקון של דובאי

המלון של אי הדקלים

המלון ממוקם על טבעת איי הדקל בדובאי, שהפכו לאחד מסימני ההיכר של האמירות. מדובר בשלושה איים מלאכותיים שתוכננו בצורת עצי דקל לאורך חופיה של דובאי. ההחלטה להקימם הייתה של השליט אאל מכתום בשלהי שנות ה-90, כחלק מרצונו להרחיב את קו החוף של הנסיכות. רצונו היה להפוך את דובאי ליעד תיירותי בעונות החורף עבור התיירים מאירופה שמחפשים יעד שמשי.
4 צפייה בגלריה
דובאי
דובאי
הפך לאחד הסמלים של הנסיכות: מבט-על על מלון אטנלטיס דובאי
(צילום: shutterstock)
על אף התכנון המדויק, המשבר הכלכלי של 2008 מנע מהאמירותים להשלים את בנייתם של השלושה וכיום קיים רק אי אחד בפועל בשלמותו - הפאלם ג׳ומירה. האי כולל צורה של גזע עץ ו-17 ענפים אשר יוצרים את צורתו הייחודית והכה מפורסמת.
סביב האי הוקמה טבעת בצורת חצי ירח שאורכה שלושה ק״מ ובמרכזה ניצב בגאון אטלנטיס ופארק המים הגדול בעולם ששוכן לצידו, העונה לשם אטלנטיס אקווה ונצ׳ר.
קשה שלא להפריז בהתפעלות מהמלון רחב הידיים הזה. גם חובבי מלונות, שטיילו ובילו בסוויטות המפנקות בעולם, ישתאו במעט טרם הכניסה ללובי המלון, מגובהו הייחודי הנראה מכל עברי האי. הלובי המלכותי שבמרכזו מזרקת ענק שתהווה רק את אחד מהרקעים שיופיעו בתמונות החופשה שלכם (לשני נגיע עוד מעט) הוא רק אחת הסיבות שבגללן אתה אף פעם לא באמת בטוח בזמן ההליכה במלון האם אתה בריזורט של חופשה או בקניון יוקרה עצום.
היעד השני לצילומים הינו הקיר הדרומי של המלון ובו תצפית על אחד מהאקווריומים הגדולים בעולם. כמה גדול? כזה שאפשר להתסכל בו שעות רק כדי לצוד בעין דג מסוים מבין 65 אלף הסוגים הנמצאים בו, הכוללים גם חתולי ים וכרישים.
אקווריום עצום שניתן לראות גם מחדרים במלון וכמעט מכל מקום
וגם לצלול בתוכו:
למעשה, אחת מדובר באחת האטרקציות הפחות מנוצלות במלון - זאת למרות שניתן לא רק לבקר באקווריום אלא גם לצלול בו. אך ייתכן ובשל העובדה שניתן לראות כמעט כל חלק בו דרך הקיר המפלצתי, רבים ממבקרי המלון פחות נוטים להגיע לכאן.

32 מסעדות וחשיבה על הפרטים הקטנים

המלון נחשב לאחד המלונות הטובים בעולם, וזהו לא רק גודלו העצום הכולל בתוכו חנויות מוכרות מחו"ל, חלקן אף יקרות מאוד, כגון חנות שבה נמכרים מוצרים ייחודים מעולם הספורט כמו חולצה חתומה של מסי ועד לבתי קפה מוכרים (כן, כולל סטארבקס, שעל אף כישלונו בארץ לא ראיתי ישראלי בשבוע החופשה שלא התהלך במלון פעם אחת כשבידיו הכוס עם הלוגו המוכר).
במלון גם תוכלו לסעוד בכל אחת מ-32 המסעדות והברים שנמצאים בסביבתו. אם שילמתם על חופשת חצי פנסיון תינתן לכם האפשרות לאכול במסעדות כגון זו של השף גורדון ראמזי, מסעדת אושיאנו הממוקמת מתחת למים ויוצרת חוויית סעודה אחרת, כשלצד האוכל הטוב שוחים דגים סביבך.
במסעדה הלבנונית האיכותית או בבופה האסייתי המכיל כמעט כל מנת דגל ממדינה אחת במזרח, כחלק מחבילת הרכישה שלכם. במסעדות אלו למעשה תשלמו רק על השתייה החריפה שתזמינו לצד הארוחה.

מלון במימדי ענק ושירות ברמת בוטיק

ייתכן ולעובדה שבדובאי אין שכר מינימום ומכאן שכוח העבודה הינו זול גורמת לך לחוש כי במלון אלפי עובדים בכל רגע נתון. למעשה, מבדיקת ynet עולה כי במלון מעל ל-5000 עובדים וכולם יעזרו לך בכל דבר בענווה, תוך שהם כאמור שמים את ידם על הלב בכל פעם שהם מדברים עם האורחים.
המלון מכיל 1,548 חדרים מסוגים שונים: החל מסוויטות יוקרה במחירי שיא בעונה שכוללים שירותי באטלר צמוד הדואג לכל מבוקשך בכל שעה ביום, דרך חדרים ייחודיים הנמצאים מתחת לפני הים וכוללים קיר המשקיף על האקווריום הענקי ועד לחדרים פשוטים יותר (וזולים יותר) באחד מ-22 הקומות של שני בנייני המלון (המערבי והמזרחי).
במלון גם מצויים חדר כושר חדשני עם כל המכשירים שאתם מכירים מהבית. כל מתעמל ומתעמלת שיחפצו להגיע אליו בשעות הפעילות (שש בבוקר עד תשע בערב) יזכו למדריך אישי שיכול לעזור לכם ולבקבוק מים קרים.
בספא של המלון, ספא העונה לשם "שיקוי" ישנם עשרות סוגי טיפולים, כאשר מומלץ להזמין את הטיפול יממה מראש ואם מדובר בסופי שבוע ייתכן שעדיף יהיה להזמין אף מוקדם יותר. המחירים בהחלט אינם זולים ודומים למחירים שתראו בישראל, אך לגמרי שווים את החוויה.

פארק המים הגדול בעולם

המסעדות, הספא ושאר האטרקציות של בית המלון מפנקות עד כאב ויגרמו לכם כמעט ולא לרצות לצאת ממנו ולחקור את דובאי. אך נדמה שמה שישאיר אתכם במלון יותר מכל אלו הוא פארק המים הגדול בעולם הנמצא בתחומו.
בפארק, שנחשב לאחד הטובים בעולם, תמצאו עשרות מגלשות מים שיגרמו לכם לשים בצד ובגיחוך את כל מה שהכרתם על מגלשות עד היום. הפארק מחולק לשלל מתחמים שבכל אחד מהם מגדל אחד שממנו יוצאות עשרות מגלשות מים בגבהים שונים ובאופנים שונים שגורמים למבלים ריגוש רב.
החל ממגלשות המיועדות למספר משתתפים, כמו שלל מגלשות האבובים בפארק בהן ניתן לגלוש בקבוצות, ועד למגלשות יחידניות מהמפחידות שתראו, הכוללות נפילות בזוויות של g1.
פארק מים עצום וכולו בתוך מלון אטנלטיס
הפארק מנוהל על ידי צוות של מאות עובדים, כשכל מגלשה מופעלת על ידי כחמישה עובדים.
ושימו לב לזה: כאן הכל ממנוע. וכך כשהמבקר ממתין לתורו והוא הגיע, הוא מקבל מהמפעיל את האבוב שעולה למעלה לעמדת הזינוק למגלשה במעלית שעליה האבובים מועמסים על ידי העובדים בתחתית המגלשה אחרי שאחרים כבר גלשו בה.
כיאה למה שמוגדר כבר על ידי מדריכי טיולי ברחבי העולם כ"פארק המים הטוב בעולם", הוא תמיד עמוס, כשעיקר העומס הינו בסופי השבוע, אז מבקרים את המתחם מעל לעשרת אלפים אנשים. וכן, לפארק יש גם אזור מיוחד המיועד לילדים קטנים ולפעוטות עם בריכות רדודות ומגלשות מים מותאמות לגיל הרך.
הכניסה לפארק היא חינמית לאורחי המלון, אך באמצעות טריק אחד והיפרדות ממאתיים דינר (כ-190 שקלים) תוכלו ליהנות מהטבה שהמיועדת רק לאורחי המלון ה-fast pass. צמיד מיוחד (שצבעו משתנה מידי יום) מאפשר לכם לעלות על מגלשה בתור אקספרס מיוחד שעוקף את התורים הארוכים שיש בדרך כלל ולהתגלש על המתקן הספציפי כמעט ללא המתנה.
מומלץ לרכוש את כרטיס המעבר המהיר לעונות עמוסות בפארק המים
כשמדובר במשפחה ממוצעת (ארבעה נפשות לדוגמה) ייתכן והמחיר ייראה לכם מעט יקר, אך באותו פרק זמן שאנשים עומדים בתור בכדי לחוות שני מתקנים, אתם תוכלו לעשות בממוצע חמישה (כן בדקנו) ולכן ההטבה, על אף שהיא עולה כסף, שווה במיוחד.
חברת one and only שבנתה את המלון הזה ועוד רבים וטובים בעולם, לא אמרה את מילתה האחרונה מבחינת המלון הזה. בימים אלו נשלמת הבנייה לאגף החדש של המלון בעברו השני של פארק המים.
בחברה תחילה חשבו על פתיחתו באירוע נוצץ של סוף שבוע רווי כוכבי עלית מתעשיות המוזיקה והקולנוע באמצע נובמבר הקרוב, אך אירועי המונדיאל הקרוב שיתקיים בקטאר השכנה גרמו להם לשנות את תאריך היעד ל-22.12.22 והם מבטיחים חוויה.