(צילום: סטס קופולו)

אתונה היא עיר התיירות באירופה שבה תקבלו את התמורה הטובה ביותר עבור כספכם במהלך חופשת הסתיו הקרובה. כך עולה ממחקר שפורסם בבריטניה.
פוסט אופיס הבריטית, חברה קמעונאית המספקת מגוון רחב של מוצרים לרבות בולים ובנקאות באמצעות רשת ארצית של סניפי דואר, פרסמה את הברומטר השנתי של המחירים ב-20 הערים האירופאיות שהכי פופולריות בקרב התיירים הבריטים.
הדירוג נקבע באמצעות חישוב של 12 עלויות תיירותיות טיפוסיות, כגון ארוחת ערב לשניים עם יין ומשקאות, שני לילות במלון שלושה כוכבים, כניסה לאתרים ותחבורה. ההוצאות נמדדות בלירה שטרלינג, לנוחות התיירים הבריטים, אולם הן רלוונטיות גם לתיירים מישראל ומשקפות היטב את פערי המחירים בין הערים השונות.
אתונה, כאמור, הגיעה למקום הראשון עם סל הוצאות בסך 207 ליש"ט. ליסבון במקום השני עם סל בסכום של 219 ליש"ט. מחברי הדו"ח הדגישו כי ליסבון שמרה על המקום השני אף שהמחיר לשני לילות לזוג במלון ברמה של שלושה כוכבים בעיר זינק ב-73 ליש"ט בשנה האחרונה. קרקוב הפולנית במקום השלישי עם סל בסכום של 219 ליש"ט, ריגה בירת לטביה במקום הרביעי (220 ליש"ט) ובודפשט בירת הונגריה במקום החמישי עם סל בסכום של 221 ליש"ט. לצפייה בדו"ח המפורט - הקליקו.
3 צפייה בגלריה
תיירת באתונה
תיירת באתונה
תיירת באתונה
(צילום: shutterstock)

זו הפעם הראשונה ב-15 השנים שבהן מתפרסם הברומטר שעיר ממערב אירופה מגיעה למקום הראשון עם מחירים זולים יותר מאשר המחירים שנדגמו בעיר המזרח אירופית הזולה ביותר, קרקוב במקרה הזה.
כמו כן, זאת הפעם הראשונה שמדריד, ברלין ורומא נכנסות לעשירייה הראשונה של המדד.
מחברי הדו"ח התייחסו לשתי הערים שסגרו את הרשימה, וכתבו: "אף שמחירי הארוחות, השתיה, הכניסה לאתרים והתחבורה עלו רק בארבעה אחוזים בשנה האחרונה באמסטרדם, המחיר לשני לילות במלון ברמה של שלושה כוכבים הכפיל את עצמו ל-403 ליש"ט. בוונציה מחירי הלינה עלו בכ-33 אחוז ומשכו למעלה ב-20 אחוז את עלות החופשה הכוללת בעיר".
עוד הדגישו מחברי הדו"ח כי ב-15 מתוך 20 הערים שנדגמו מחירי הלינה עלו ביותר מ-20 אחוזים בשנה האחרונה. רק באתונה ובקרקוב נרשמה ירידה במחירי הלינה.
3 צפייה בגלריה
ליסבון פורטוגל
ליסבון פורטוגל
ליסבון, פורטוגל - הגיעה למקום השני
(צילום: shutterstock)
3 צפייה בגלריה
אמסטרדם, היקרה ביותר מבין 20 הערים שברשימה
אמסטרדם, היקרה ביותר מבין 20 הערים שברשימה
אמסטרדם, היקרה ביותר מבין 20 הערים שברשימה
(צילום: shutterstock)
תל אביב, אילת או ירושלים, אם תהיתם, לא נדגמו משום שהן לא הופיעו ברשימת 20 היעדים הפופולריים של התיירים הבריטים.
דודי מרדכי, מנהל מחלקת הדרכה בישראייר-נתור, אמר בשיחה עם ynet כי המטייל הישראלי מרוויח מהיחלשות האירו ומהתחזקות השקל: "אפשר ללון באתונה במלון ברמה של ארבעה כוכבים בפחות מ-200 אירו, תלוי בעונה ובזמן. גם האוכל והשתייה מאוד זולים. כוס בירה עולה בין שלושה אירו לשישה אירו במקום מרכזי. מנת שווארמה בין שלושה אירו לארבעה אירו, וכוס קפה: אירו וחצי. גם האטרקציות זולות".