מטפסים רבים מנסים להגיע מדי שנה אל פסגת האוורסט, ההר הגבוה ביותר בעולם, בשבוע האחרון רבים ניצלו את תנאי מזג האוויר הטובים כדי להגיע לראש ההר, אלא שהתנפלות על הפסגה יצרה פקקי ענק של עשרות מטפסים והמדריכים שלהם.

אחד ממדריכי המטפסים, וינייק מאלה, פרסם בחשבון האינסטגרם שלו סרטונים של הצפיפות באזור - עשרות מטפסים צמודים זה לזה ממש על פסגת ההר הגבוה בעולם, בגובה 8,849 מטרים.
אחת התמונות צולמה ממש לפני קריסת כורכר ברכס על הפסגה, במקום המכונה "אזור מוות". הקריסה גרמה לטרגדיה כשמטפס בריטי והשרפה שלו צנחו אל מותם. בנוסף נפל מטפס קנייתי יחד עם המדריך שלו אל התהום. גופתו התגלתה והמדריך הנפאלי עדיין נעדר.
שני ההרוגים מהשבוע האחרון מצטרפים, כך לפי דיווחים, לעוד שני מטפסים, אחד מונגולי ואחד רומני שנפלו אל מותם בעונת הטיפוס הנוכחית.
רבים, רבים מדי לטענת המומחים, מנסים לעשות את הטיפוס לפסגת העולם, אולם שינויי מזג אוויר, קריסות אקראיות של רכסים וגם מוכנות לקויה של חלק מהמטפסים, היערכות לא מספיק טובה לתנאי מזג האוויר הקיצוניים והיעדר יכולת להתמודד עם מיעוט החמצן, גורם לטיפוס להפוך למלכודת מוות עבור רבים מהמטפסים.
גם לפני חמש שנים, במאי 2019, פורסם צילום מדהים מפקק של מטפסים בדרך לפסגת האוורסט. כ-200 איש ניצלו אז את מזג האוויר שהתבהר כדי למהר לפסגה ונתקעו בדרך. סוכנות הידיעות AFP פרסמה את התמונה שבה נראה תור ארוך של מטפסים עומדים בסמוך לפסגה ומחכים שמטפסים שקדמו להם ימשיכו הלאה. התור גרם לכך שצוותי מטפסים נאלצו לעמוד במשך שעות בטמפרטורות מקפיאות רק כדי להגיע לפסגה, ובכך הסתכנו בכוויות קור ובמחלת גבהים קטלנית. גורמים רשמיים בנפאל סיפרו שהפקק הוביל לכך שחלק מהמטפסים סבלו מתשישות והתייבשות.
1 צפייה בגלריה
אוורסט פקק בדרך לפסגה הרוגים נפאל
אוורסט פקק בדרך לפסגה הרוגים נפאל
בפקק באוורסט, 2019
(צילום: AFP, PROJECT POSSIBLE)