סאנגיונג אקטיון ספורטס במבחן ראשון - שחקן ספסל
סאנגיונג אקטיון ספורטס קיבל יחידת הנעה חדשה ומחוזקת, במטרה לאפשר לו להתחרות טוב יותר בקטגוריה העמוסה. בדקנו האם הפעם האם הוא יכול להצליח
למרות תג המחיר הנמוך ביותר בקטגוריה, הטנדר הוותיק סאנגיונג אקטיון ספורט התקשה להצליח, ונמכר במספרים זניחים. מתיחת הפנים שעבר לאחרונה כוללת יחידת הנעה חדשה ומחוזקת שממקמת אותו - מבחינת ביצועים - בקצה העליון של הקטגוריה, ועשויה לאפשר לו להתחרות טוב יותר מול היפנים. איך זה הולך?
מתחרים: איסוזו דימקס, מיצובישי טריטון, טויוטה היילקס, פיאט פולבק
מחיר: 208 אלף שקל
טוב: יחידת הנעה
בסדר: נוחות נסיעה, התנהגות כביש
נגד: אבזור, תא נוסעים, יכולת שטח, ארגז קטן
ציון:
איך נראה
העיצוב החיצוני כמעט ולא השתנה, למעט סבכה קדמית צבועה בשחור מבריק וחישוקי "16 קלים. וחבל, שכן המראה פחות מסוקס וקרבי מהמקובל בקטגוריה. גם השינויים בתא הנוסעים קלים יחסית, עם הגה מצופה עור בעיצוב שונה הכולל מתגי-שליטה נוחים יותר, ושינוי בדיפון ובריפוד. זה לא מסייע לו להיראות פחות מיושן.
הטנדר הקוריאני מציע מעט תאי אחסון שימושיים, וכולל עדיין בחירות מוזרות כמו כיוון גובה מושב נהג מסורבל, היעדר כיוון מרחק להגה, מתג זעיר על בורר ההילוכים לטובת שליטה ידנית ודלת אחורית עם מגרעת בולטת בחלקה האחורי שעשויה להכאיב בסגירה לא זהירה. המושבים הקדמיים מציעים נוחות ותמיכה סבירים בלבד, אבל שדה הראיה מצוין תודות לשמשות גדולות.
המרווח לנוסעים מאחור מצומצם וישיבה במרכז הספסל אינה נוחה עקב בליטה במסעד ורצועת בטיחות למותניים בלבד. הארגז האחורי קצר ביחס למקובל ויכולת ההעמסה מוגבלת ל-670 ק"ג, נמוך משמעותית מהמתחרים.
רשימת האבזור סגפנית גם במונחים של רכב עבודה, וכוללת מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה, עם בלוטות' ו-USB. בולטת בהיעדרה מצלמת נסיעה לאחור החיונית נוכח שדה הראיה המצומצם. מערכות בטיחות? רק צמד כריות אוויר קדמיות.
איך נוסע
יחידת ההנעה החדשה מגיעה כבעבר ממרצדס, טורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטר המפיק 178 כ"ס ו-40.8 קג"מ - 23 כ"ס ו-4.1 קג"מ יותר ממנוע 2.0 ליטר היוצא. הוא משודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית חדשה (של אייסין) עם יחסי העברה שונים. יחידת הכוח מאפשרת תאוצות נחושות בהרבה מהדגם היוצא שסבל מהשהייה באספקת הכוח, אשר הורגשה בעיקר בנסיעה בכביש הררי עם נגרר (במשקל 1.2 טון). אך בירידות התיבה אינה מורידה הילוכים אוטומטית, לא מסייעת בבלימת המנוע ומחייבת תפעול ידני.
יחסי העברה השונים בתיבה מאפשרים למנוע להיות פחות רועש בשיוט (1,600 סל"ד ב-110 קמ"ש, 400 סל"ד פחות מבעבר) אך רעשי רוח עדיין נוכחים. המנוע החדש מעט חסכוני מקודמו עם צריכת דלק טובה יחסית למבחן המאומץ - 8.3 ק"מ לליטר בממוצע.
מיתלים רכים יחסית (עם תצורה ייחודית בקטגוריה של קפצי סליל מאחור) וצמיגים בחתך גבוה מאפשרים ספיגת שיבושים טובה במהירות נמוכה, אך הם חסרי ריסון ראוי, גורמים לטלטול מיותר של המרכב ופוגעים בנוחות במהירות סבירה ומעלה. תודות לממד אורך צנוע (כ-30 ס"מ פחות ממתחריו) ורדיוס סיבוב טוב (6.2 מטר), נסיעה באזור עירוני וצפוף קלה ונוחה באופן יחסי.
התנהגות הכביש סבירה ובטוחה באופן יחסי תודות לרמת אחיזה גבוהה - ביחס למקובל בטנדרים - בציר האחורי, אך רכות המתלים מפריעה גם כאן, יחד עם הגה עם פעולה ארוכה מדי ומעורפלת אפילו ביחס לקטגוריה.
תיבת ההעברה מציעה אמנם הנעה כפולה "אמיתית" עם הילוך כוח קצר, אך זוויות מרכב צנועות (גישה נטישה 25/25 מעלות), מרווח גחון קטן אף מרכבי פנאי (18.8 ס"מ), מהלך מתלים מוגבל ובקרת משיכה איטית, פוגעים ביכולת השטח וומגבילים את הרכב לנסיעת שבילים בלבד.
איך בסוף
האקטיון ספורט המעודכן שיפר את אחת מנקודות התורפה של קודמו, ומציע כעת ביצועים דומים למתחרים. אלא שבכל שאר התחומים הוא נחות מהם. החל בתא הנוסעים הצפוף והספרטני, דרך ארגז קטן וכלה ביכולת שטח מוגבלת מאד. ניתן היה לקבל פשרות אלו, אם תג המחיר היה נמוך משמעותית מהמתחרים. אבל הטנדר הזה עולה 208 אלף שקלים, ותמורת תוספת של אחוזים בודדים במחיר (10,000 עד 20 אלף שקלים) אפשר לרכוש מתחרים טובים ממנו בכל מדד. ולכן, גם עכשיו הוא מחוץ למשחק.
מנוע | 4 צילינדרים, טורבו |
נפח / סוג דלק | 2,157 סמ"ק / דיזל |
הספק מרבי | 178 כ"ס ב-4,000 סל"ד |
מומנט מרבי | 40.8 קג"מ ב-1,400 סל"ד |
הנעה / תיבת הילוכים | אחורית, כפולה / אוטומטית, 6 הילוכים |
אורך | 499 ס"מ |
רוחב | 191 ס"מ |
גובה | 179 ס"מ |
בסיס גלגלים | 306 ס"מ |
משקל עצמי / מותר | 2,070 ק"ג / 670 ק"ג |
ארגז אורך / רוחב | 128 ס"מ / 160 ס"מ |
מהירות מרבית | 173 קמ"ש |
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) | 12.9 ק"מ לליטר |
פליטת פחמן דו-חמצני | 202 גרם לק"מ |
קבוצת מיסוי ירוק | 15 מתוך 15 |
מחיר | 208 אלף שקל |
כריות אוויר | 2 |
בקרת יציבות? | כן (לחצו כאן להסבר) |
דירוג בטיחות (Euro NCAP) |
לא נבחן |