סוזוקי קרוסאובר במבחן ראשון - מראה חדש, פוטנציאל ותיק
הדגם המוכר זכה לעיצוב מעודכן ויחידת כוח חדשה, שאמורים לסייע לו להתמודד מול מתחרים חזקים וטובים. האם השינויים מספיקים?
מתחרים: פיז'ו 2008, אופל מוקה, שברולט טראקס, רנו קפצ'ור
מחיר: 125 אלף שקל
טוב: יחידת הנעה, מרווח
בסדר: נוחות, התנהגות
טעון שיפור: מערכות בטיחות, עיצוב פנים
ציון:
איך נראה
שינויי העיצוב בסוזוקי קרוסאובר מתרכזים בחרטום בולט במיוחד, עם סבכה קדמית גדולה ומצופה ניקל ויחידות תאורה צרות ומתוחות לאחור (הגרסה הישראלית ללא תאורת Led) עם פגוש קדמי אגרסיבי ופתחי אוורור גדולים. למרות שלא כל אחד אהב את המראה מלפנים, הוא בולט יותר, גם אם לא מסוגנן ודינמי כמרבית מתחריו.
עיצוב הפנים נותר כשהיה, עם פלסטיק קשיח וכהה המייצר תחושה קודרת ומיושנת. התפעול קל ופשוט, יש תאי אחסון רבים ושימושיים (כולל תא למשקפיים) ושטחי חלונות גדולים המאפשרים שדה ראיה מצוין. המושבים נוחים בדרך כלל, אך חסרי תמיכה מספקת. ההגה מוצב בזווית אופקית מדי, וסובל מטווח מוגבל לכיוון המרחק.
המרווח לנוסעים מאחור טוב בזכות בסיס גלגלים נדיב יחסית (260 ס"מ), אך המסעד ניצב מדי והמרווח לרגלי הנוסע באמצע מוגבל עקב תעלת גל הינע (לטובת גרסת ההנעה הכפולה שלא משווקת כאן). תא המטען גדול (440 ליטר) ושימושי בזכות סף נמוך ומפתח רחב ויש שקע V12 ותא נסתר מתחת הרצפה, אך הגלגל החלופי קטן.
הקרוסאובר מוצע ברמת אבזור אחת (GLX ב-125 אלף שקל) הכוללת בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, בקרת שיוט, מנופים להעברת הילוכים מאחורי ההגה, חישוקי "17 קלים ו-7 כריות אוויר. מסך מגע בגודל "8 בהתקנה מקומית עם מצלמת נסיעה לאחור מוענק ללא תוספת תשלום בתקופת ההשקה, למרות שבחו"ל מוצעת מערכת מקורית הכוללת צימוד לסמארטפון דרך Apple CarPlay ו-Android Auto. גם מערכות הבטיחות המקוריות שמציעה סוזוקי בחו"ל - כמו מערכת בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית - נעדרות מהמפרט. מכשירי תנועה, היבואנית, מציעה מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.
איך נוסע
החידוש המשמעותי יותר נוגע למנוע טורבו-בנזין (מסדרת Boosterjet) חדש בנפח 1.4 ליטר המחליף את ה-1.6 האטמוספרי. הוא מפיק 140 כ"ס (21 כ"ס יותר) ומציע בעיקר זמינות כוח טובה משמעותית עם 22.4 קג"מ ב-1,500 סל"ד (6.5 קג"מ יותר ב-2,900 סל"ד פחות) ומשודך לתיבת 6 אוטומטית (רציפה בקודם) והנעה קדמית בלבד. ובסך הכל מדובר ביחידת כוח עדיפה משמעותית על הקודמת.
הביצועים טובים מבעבר, הן בתאוצה נמרצת יותר מהמקום (9.5 שניות ל-100 קמ"ש, קיצוץ של 2.9 שניות) והן בתאוצות ביניים, תודות לתגובות מהירות של התיבה. יחידת ההנעה החדשה גם שקטה יותר, אך רעשי דרך הופכים מוחשיים בשיוט. שיפור הביצועים לא בא על חשבון צריכת הדלק שעמדה בממוצע המבחן על 15.1 ק"מ לליטר. מנגד יש לציין את לוחמת ההגה תחת האצה חזקה מהמקום, שלא הייתה בדגם היוצא.
המיתלים נוקשים כך שנוחות הנסיעה במהירות נמוכה סבירה בלבד, אך הם מציעים ריסון טוב בספיגת רצף מהמורות או במהירות גבוהה יותר. גם התנהגות הכביש טובה עם אחיזה גבוהה וזוויות גלגול צנועות יחסית. ההגה עבר כיול מחדש והוא בעל משקל טבעי יותר ועם פחות שטח מת במרכז, אך עדיין נטול תחושה ומשוב מהגלגלים הקדמיים.
איך בסוף
עדכון הקרוסאובר מטפל בשתיים מנקודות החולשה של הדגם היוצא - העיצוב סתמי שהפך דומיננטי ויחידת הנעה פושרת שהוחלפה במודרנית וחזקה משמעותית - גם מהמתחרים. תא הנוסעים עדיין משמים אך מרווח ושימושי, וחבל שבמסגרת העדכון לא קיבלנו גם את סט מערכות הבטיחות המקוריות והמתקדמות. במקביל, גם תג המחיר צמח והתחרות התחזקה, כך שבסופו של יום מדובר בבחירה טובה מבעבר, אלא שהתחרות קשה הרבה יותר וההצלחה פחות מובטחת.
מנוע | 4 צילינדרים, טורבו |
נפח / סוג דלק | 1,373 סמ"ק / בנזין |
הספק מרבי | 140 כ"ס ב-5,500 סל"ד |
מומנט מרבי | 22.4 קג"מ ב-1,500 סל"ד |
הנעה / תיבת הילוכים | קדמית / אוטומטית 6 הילוכים |
אורך | 430 ס"מ |
רוחב | 178.5 ס"מ |
גובה | 158.5 ס"מ |
בסיס גלגלים | 260 ס"מ |
משקל | 1,170 ק"ג |
נפח תא מטען | 440 ליטר |
100-0 קמ"ש | 9.5 שניות |
מהירות מרבית | 200 קמ"ש |
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) | 18.5 ק"מ לליטר |
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) | 122 גרם לק"מ |
קבוצת מיסוי ירוק | 5 מתוך 15 |
מחיר | 125 אלף שקל |
כריות אוויר | 7 |
בקרת יציבות? | כן (לחצו כאן להסבר) |
דירוג בטיחות (Euro NCAP) | 5 כוכבים |