ק.ט.מ סופר דיוק R 1290 בישראל. המחיר: 143 אלף שקלים
אופנוע הספורט הקיצוני של ק.ט.מ מגיע לישראל בגרסה עדכנית עם המון כוח, טכנולוגיה מתקדמת ותג-מחיר עסיסי
אחד האופנועים המסעירים בשוק הרכב הדו-גלגלי מחדש פניו. מנוע ה-1.3 ליטר V-טווין של הסופר-דיוק R 1290, משחרר מעתה 177 כ"ס ו-14.3 קג"מ, ומוגדר כמנוע החזק ביותר מתוצרת המותג. ק.ט.מ עדכנה את יחידת המנוע והפכה אותו גמיש וחסכוני מבעבר, מתאים לתקן זיהום אוויר העדכני וגמיש במיוחד - עם יותר מ-12 קג"מ כבר בסל"ד בינוני (4,000). בד.ל.ב מוטוספורט, היבואנית, אומרים כי האופנוע "תוכנן מחדש בכל היבט כדי להעלות עוד יותר את רף היכולות, הביצועים, ההנאה והבטיחות". המחיר: 143 אלף שקלים.
ק.ט.מ ציידו את הסופר-ספורט-נייקד הזה במערך מתלים המזוהה עמה, מבית WP. מלפנים עם מזלג 48 מ"מ הפוך ומאחור בולם בודד על זרוע חד-צדית חדשה, בשני המקרים עם כל אפשרויות הכיול. בלמי ברמבו - שני דיסקים בקוטר 320 מ"מ מלפנים ובודד בקוטר 240 מאחור) נעזרים ב-ABS דור אחרון המזהה גם הטיה. יש מערכת פליטה חדשה ושלושה מצבי רכיבה האחראים בין היתר על מידת מעורבות מערכת בקרת האחיזה, כאשר מצב Rain ("גשם", תנאי אחיזה בעייתיים) מגביל את הספק המנוע ל-130 כ"ס.
עוד ביחידת העברת הכוח לגלגל האחורי - מניעת נעילת גלגל בבלימת מנוע חזקה וצמיגי "17 במידות 120-70 מלפנים ו-190-55 מאחור. בסיס הגלגלים עומד על 148 ס"מ וגובה המושב על 83.5 ס"מ. המשקל ללא דלק - 195 ק"ג.
לסופר-סופר-דיוק מיכל דלק בנפח 18 ליטרים, התנעה ללא מפתח, בקרת שיוט חכמה וחיישן ניטור לחץ אוויר בצמיגים. לוח המחוונים מציג שיחות נכנסות המגיעות מהסמארטפון באמצעות קישוריות מלאה והאיתות מתבטל לאחר הפנייה. ה-R עטוף פלסטיקה בעיצוב חדש, ומציע אפשרות כיוון מנופי בלם ומצמד ורגליות. הכידון יהיה מעתה רחב, נמוך ומוסט לפנים ביחס לאופנוע המוחלף, "לטובת תנוחה ספורטיבית יותר", כך ק.ט.מ. מרווחי הטיפולים: כל 15 אלף ק"מ.