קימקו AK550 ברכיבה ראשונה - במגרש של הגדולים
תעשיית הדו גלגלי מתמודדת עם פלישה מהמזרח לכל הקטגוריות. ה-AK של קימקו למשל, סנונית טיוואנית ראשונה בגזרת קטנועי העל. אז איך הוא באמת מסתדר?
ה-AK550 הוא קטנוע העל החדש של קימקו, המייעדת אותו לרוכבים שמעוניינים לשלב נוחות, שימושיות ושלל פינוקים וביצועים ממנוע שמספק 46.5 כ"ס בהתאם לרישיון A1 המוגבל, או 53 כ"ס בגרסה לא מוגבלת, שכרגע אינה ניתנת לרכישה בארץ. כלי שאמור, אם להתבטא בסגנון יצרניות קטנועים באשר הן, להעניק הנאה מכל העולמות עם ביצועים של אופנוע ונוחות ושימושיות של קטנוע.
סביב הקטנוע, לפני המבחן:
טוב: מנוע, בלמים, מתלים, אבזור ועיצוב
בסדר: מיגון רוח
טעון שיפור: גימור, איכות חומרים
מתחרים: סוזוקי בורגמן 650, הונדה X-Adv, ימאהה טי-מקס 530, ב.מ.וו C650
מחיר: 60 אלף שקלים
ה-AK550 נראה מצוין ומרשים כבר ממבט ראשון בזכות עיצוב ספורטיבי ולוח מחוונים מודרני וצבעוני. גם הסביבה לא נותרה אדישה והחמיאה ללא הרף. רוכבי קטנועים גם ידעו מייד לשאול - "ואיך הוא מול ימאהה T-Max?". לא במקרה, שכן בקטגוריית קטנועי העל יש אחד שמתייצב בארץ (ולא רק) הרחק-הרחק מעל כולם, והאחרים כרגיל מעוניינים להדיח אותו מכיסאו. אז איך הוא באמת מול הטי-מקס?
יתרונות: האיכויות המפתיעות ביותר של ה-AK הן בתחום התנהגות הכביש. אפילו המנוע החלש מהשניים מספק משיכה מרשימה מאוד בזינוק - משיכה שמביאה את הקטנוע הזה למהירויות שבעיקרון עדיף שלא להגיע אליהן בדו-גלגלי שאינו אופנוע - ולא פחות חשוב, היא מלווה בצליל נעים מהמפלט.
פעולת המתלים מרשימה לא פחות בזכות תחושה מצוינת ושׁיכוך ראוי ברכיבה מהירה, לצד נוחות טובה במהירות איטית יותר ועל מהמורות מזדמנות. נדמה שמהנדסי קימקו פשוט הצליחו בתכנון ויצרו מרכז כובד וחלוקת משקל מדויקים ושלדת אלומיניום קשיחה כראוי. כל אלה תורמים לרמת ביטחון נדירה בעולם הקטנועים.
הלאה - מערכת הבלימה מבית ברמבו מצוינת, והיא בעלת כוח האטה מרשים מאוד בלחיצה קלה על המנוף המתכוונן. אפילו מערכת ה-ABS, שבדרך כלל מתערבת באופן מטריד ומוקדם מהנדרש, הרגישה כאילו היא פועלת מאחורי הקלעים בלבד. ההיגוי נייטרלי וחד ומעניק לא רק יציבות במהירות גבוהה אלא גם יכולת השתחלות מבורכת בתוך העיר.
ה-AK550 עמוס גם בשלל פינוקים ואבזור, החל ממגן רוח שמאפשר בחירה בין שני מצבים (חבל רק שיש לפרקו כדי לעבור ביניהם), תאי אחסון נוחים ויעילים (כולל עם שקע טעינה מתחת לכידון), לוח מחוונים נאה שכולל גם ממשק לטלפון סלולרי באמצעות אפליקציה ייעודית, ניטור ותצוגת לחץ אוויר בצמיגים, התנעה ללא מפתח, בלם חניה, ידיות מחוממות ומראות הממוקמות על גוף הקטנוע במקום על הכידון ומספקות שדה ראייה רחב ויציב.
חסרונות: למרות שה-AK נראה איכותי ונעים, הוא עדיין סבל ממספר חריקות, חופשים מיותרים ואיכות חומרים בינונית. למשל במכסה תא אחסון פלסטי למראה, זול לתחושה ודק מתחת לכידון, שספק אם ישרוד לאורך זמן. נקודה נוספת, מגן הרוח מפתח מערבולת קלה בקצה העליון של הקסדה, ואילו הכידון מעביר רטט מוגזם. קימקו אינה מציידת את הקטנוע הזה במערכת בקרת יציבות שיש במתחרים הבכירים בקטגוריה. חבל שכך, ואפשר להמר בבטחה שזה ישתנה בעתיד הלא רחוק.
סיכום: קימקו AK550 הוא קטנוע נוח ומפנק, שימושי מאוד וגם אם לעיתים מעט כבד מהרצוי, לא קשה להסתגל אליו בקלות. הוא איכותי דיו בעיר ומרשים בעיקר מחוץ לעיר, עם כוח מנוע ראוי גם בגרסה המוגבלת שמשווקת כיום בארץ. עם מתלים ובלמים ברמה גבוהה ורמת אבזור מרשימה, הוא לא פחות מקוטל ענקים. אין לנו ספק שה-AK יהפוך לשחקן מרכזי בקטגוריה, שמספק תמורה גבוהה למחיר.
האם הוא מטפס לראשות הקטגוריה? את זה יהיה ניתן לקבוע רק במבחן השוואתי. בכל מקרה, ספק אם ימאהה המהיר, הקל והיוקרתי ממנו צריך לדאוג.
קימקו AK550
מנוע: שני צילינדרים בטור, 550 סמ"ק, הזרקת דלק, קירור נוזל
הספק מרבי: 53 כ"ס ב-7,500 סל"ד (46.5 בגרסת A1)
מומנט מרבי: 5.7 קג"מ ב-5,500 סל"ד
הינע: גיר רציף (וריאטור) ורצועת הינע
בסיס גלגלים: 158 ס"מ
משקל: 226 ק"ג
מתלים (קדמי-אחורי): הפוך, 41 מ"מ-זרוע עם בולם אופקי
בלמים (קדמי-אחורי): דיסק כפול 270 מ"מ-דיסק 260 מ"מ, ABS
צריכת דלק (מבחן): 16.5 ק"מ לליטר
מחיר: 60 אלף שקל