אופנוענים, תראו מה סנטה הביא לכם השנה...
לקראת סוף השנה וחגיגות הקניות והמתנות מעבר לים, למה לא תפנקו את אהוביכם באופנוע מירוצים מהחלומות, ק.ט.מ מוטו GP רשמי, או אולי סופרמוטו שאין לאף אחד? להלן מספר הצעות למתנות שאופנוענים ספורטיביים ישמחו למצוא תחת עץ חג המולד שלהם
בוקר חג המולד בארצות הנוצריות הוא יחיד ומיוחד, המשפחה מתעוררת לשלל מתנות הממתינות תחת עץ האשוח המואר בסלון. אנחנו לא שם, ואופנוי קשה לתלות גם על העץ המסיבי ביותר בסלון ענק. אבל למה לא לחלום בכל זאת. חובבי אופנועים יסתפקו כמובן במגוון מתנות צנועות יותר, החל בצעיפי רכיבה וכלה בכפפות חמות או מעיל מבודד. אבל יש גם אחרות, למשל אופנועי אספנות נדירים שמחירם מיליוני דולרים. או אופנועי קצה לרוכבים ספורטיביים במיוחד, אזמלי מירוצים מקצועיים שמחירם עשרות אלפי דולרים ממתינים כעת לרוכש מאושר (ועשיר), בהעדפה עם מסלול צמוד כמובן.
סופרמוטו סקסי (30 אלף אירו)
סדנת רוטובוקס הסלובנית ידועה בזכות חישוקי הקרבון-פייבר שלה, אך לכבוד עונת החגים מעוניינים למכור לכם שם משהו שונה במקצת. הסופר-מוטו הסקסיים שאנשי הסדנה יצרו מבוססים על מנועי ימאהה אנדורו WR250-450 או מוטוקרוס YZ250-450F ועשויים מכלולים מובחרים לרבות מתלי אוהלינס ובלמי ברמבו ברמת סופרבייק עולמי, זרוע אחורית שנלקחה מימאהה R6, בנוסף לכול אותם פינוקים קטנים אך משמעותיים כמו משולש היגוי מסיבי פחם המאפשר כיוונון ראש היגוי בהתאם לעצבנות הרצויה, מפלט בציפוי קרמי, מושב בהתאמה אישית, וכמובן חישוקי קרבון עם צמיגי סופרבייק, האחורי ברוחב 190 מ"מ. המשקל עומד על 119 ק"ג והמחיר לאחד הכלים הכי מיוחדים בנמצא עומד על 30 אלף אירו בלבד, לפני מסים והטסה ארצה. מעוניינים? קבלו קישור.
אפריליה סופרבייק (65 אלף אירו)
קבוצת מילווקי שימשה בשנתיים האחרונות כנציגו הרשמית של מפעל אפריליה למירוצי אליפות הסופרבייק העולמית, אך לקראת עונת 2019 החליטה לעבור לב.מ.וו. מה עושים עם הכלים? מעמידים אותם למכירה כמובן. קבלו הזדמנות לרכישת אופנוע מירוץ רשמי העונה לשם אפריליה RSV4 RF, והיה הכלי הרשמי והמאוד מאוד מהיר של יוג'ין לאברטי ולורנזו סלבדורי ב-2018. מפרט הסופרבייק כולל כ-230 כ"ס על 168 ק"ג לשימוש מסלול טהור במחיר של 65 אלף אירו. לרציניים בלבד, צרו קשר
דוקאטי V-טווין (37 אלף אירו)
פאניגאלה 1299 R היה שם הדגם של הדוקאטי Vי-טווין הספורטיבי והחזק ביותר ששווק ממש עד לאחרונה, ו-1,299יחידות בלבד יוצרו מהגרסה האחרונה והסופית של הדגם, עם מעבר היצרן הבולונזי ב-2018 למנועי V-ארבע באופנועי הסופרבייק. לגרסת הפרידה ערך אספני כמובן שכן היצרנית קנתה את תהילתה בזכות מנועי V-טווין ספורטיבייים מאז 1972 עם אליפויות סופרבייק רבות. אך לא רק. הפאניגאלה V-טווין 1299 הוא אופנוע יוצא דופן ללא קשר. מנוע 1,285 סמ"ק עם רכיבים ייחודיים מייצר 206 כ"ס בעוד המשקל היבש של האופנוע עומד על 168 ק"ג בלבד, המיתלים מהמיטב של אוהלינס, הגלגלים והבלמים ברמה של סופרבייק עולמי, הצביעה כמובן בצבעי דגל איטליה, המחיר מפתיע לטובה בהתחשב בחשיבות ההיסטורית והמפרט. לפרטים נוספים: ליבואנית דוקאטי בישראל.
הונדה פיירבלייד מירוץ (40 אלף אירו)
הגירושים המכוערים בין הונדה לקבוצת טן קאטה הידועה ארגנו את מכירת אופנוע המירוץ הרשמי ששימש את רוכבי הונדה בעונת הסופרבייק 2018. ה-CBR1000RR מבוסס גרסת העל SP2 כולל במהדורה זו את מיטב הרכיבים: מנוע שפיתחה סדנת קוזוורת' עם למעלה מ-230 כ"ס, אלקטרוניקה של מגנטי מארלי, הילוכים של HRC, כיסוי גוף מקרבון פייבר, מיתלי אוהלינס, בלמי ניסין, גלגלי OZ ותג-מחיר סביר ביחס למרכיבים אך לשימוש מסלול בלבד כמובן. למידע נוסף.
ק.ט.מ מוטו-GP רשמי (250 אלף אירו)
מן המפורסמות: לא ניתן לרכוש אופנוע מוטו-GP ובוודאי שלא יחידה רשמית אמיתית. אופנועים אלה מיוצרים ביחידות ספורות, מתוכננים ומורכבים במחלקות נפרדות וממודרות, משמשים לעונה אחת בלבד בטרם יוחלפו על-ידי דגם חדש ומתקדם יותר. ומאחר והם כוללים סודות כמוסים של היצרנים, ברוב המקרים הם נגרסים בתום חייהם הקצרים או עוברים כמתנת פרידה לרוכב אהוב. אבל יש יוצאים מהכלל ושלא במפתיע, ק.ט.מ אחראית לכך ומציעה שתי יחידות מהאופנועים ששימשו את פול אספרגרו, בראדלי סמית' ומיקה קאליו בעונת 2018.
המפרט המדויק לא פורסם, אך אופנועי מוטו-GP רשמיים מייצרים ממנוע ליטר באזור ה-300 כ"ס, עשויים מיטב החומרים, סגסוגות מתכת אקזוטיות וסיבי פחמן ושוקלים 156 ק"ג. יש לזה מחיר מפלצתי כמובן, רבע מיליון אירו במקרה זה, אך הוא בהחלט נחשב זול במיוחד בהתחשב במוצא. היצרניות היפניות למשל לא יחשבו אפילו למכור חתיכת טכנולוגיה כזו בפחות ממיליונים וממילא רק ךעיתים נדירות ניתן לרכוש אותם. מור כלל אינם עומדים למכירה. בבקשה, כתובת מייל למעוניינים רציניים ומאוד עשירים: rc16@ktm.com