איך משפרים מוצר שכבר היה הטוב ביותר בקבוצה? אאודי Q5 כבר ניצח אצלנו במבחן השוואתי את מתחריו הישירים, מרצדס GLC ו־וולוו XC60, ולא התקשה גם מול ב־מ־וו X3.
כעת הוא מושק לאחר מתיחת פנים. מחד, לאאודי לא היו ממש חסרונות לתקן בדגם הקיים. מאידך, אין לה גם ים כסף לשפוך על העדכון, כשתקציבי הפיתוח מוסטים למימון המעבר לחשמל. אז איך מעדכנים בכל זאת?
4 צפייה בגלריה
אאודי Q5
אאודי Q5
אאודי Q5
(צילום: אודי עציון)
במתינות. בדיוק לפי הספר עודכנו החזית והזנב כדי שתזהו שמשהו השתנה, בעיקר בגריל שגדל ובפגושים שהתארכו. סביבת הנהג זכתה לעדכונים משמעותיים יותר, למשל במסך המולטימדיה שגדל מ־7 ל־10.3 אינץ', ומתפקד כעת גם כמסך מגע. אאודי נטשה בזמן את הגלגלת ששימשה לניווט במסך, לטובת מסך מגע יעיל, אם כי הוא היה יכול להיות מהיר יותר בתגובות שלו.

על הגובה

הישיבה נוחה וגבוהה, במושבים בעלי כוונון חשמלי מלפנים, כמו במושב המרווח מאחור. לתא המטען יש 520 ליטר נדיבים, והוא מצויד כבר בגרסת הבסיס בפתיחה חשמלית. ליושבים מאחור יש יציאת מזגן, כחלק מבקרת אקלים עם שלושה אזורים, ומעליהם חלון שמש פנורמי.
מה שכן, אאודי, כמרבית יצרני היוקרה, מוכרת את ה־Q5 בדגם בסיס ומאובזר. מאחר וגם דגם הבסיס עולה 359 אלף שקל, התייקרות של 6,000 שקל, הוא היה צריך לכלול מצלמת רוורס שמגיעה רק בחבילת הלקצ'רי שעולה 22.5 אלף שקל, תוספת קטנה מבעבר.
גם בקרת שיוט אדפטיבית והתרעה על רכב בשטח מת, שמגיעה עם התנגדות ההגה למעבר נתיב במקרה שהוא אינו פנוי, צריכות להיות סטנדרטיות, כמו הבלימה האוטומטית ותיקון הסטייה מנתיב שמגיעים כבר בחבילת הבסיס. החבילה המשודרגת כוללת גם הגדלת החישוקים הקלים מ־18 ל־19 אינץ', זיכרונות למושבים החשמליים ולמראות, ומושבים קדמיים חשמליים.
4 צפייה בגלריה
אאודי Q5 .המסך גדול ונשלט כעת במגע
אאודי Q5 .המסך גדול ונשלט כעת במגע
אאודי Q5 .המסך גדול ונשלט כעת במגע
(צילום: אודי עציון)
לישראל מיובא כעת מנוע אחד, ה־2 ליטר שקיבל כעת מערכת היברידית מתונה, שמאפשרת נסיעה בפקקים על חשמל, וקצת בשיוט רגוע, ושדרגה את ההספק ב־13 כ"ס, ל־265 כ"ס. הפנאי היוקרתי הזה היה זריז כבר קודם, וכעת הוא עוד יותר זריז, עם תאוצה מעמידה ל־100 קמ"ש ב־6.1 שניות, לא רע לגרסה שאינה ספורטיבית במוצהר. וכל זה לא בא על חשבון צריכת דלק נאה של 10.5 ק"מ לליטר בימי המבחן.
בפניות ה־Q5 שוכח שהוא שוקל 1.8 טון, מפגין זריזות בשינוי נתיב ואחיזה גבוהה, גם בזכות ההנעה הכפולה הסטנדרטית. נוחות הנסיעה בעיר גרמנית מדי, אבל מחוץ לעיר המצב מצוין, ובכל מצב בידוד הרעשים מעולה.
4 צפייה בגלריה
אאודי Q5
אאודי Q5
אאודי Q5
(צילום: אודי עציון)

מחכים לחשמל

העדכון המוצלח שומר את ה־Q5 כתחרותי מול יריביו מגרמניה, משבדיה ומיפן. אך בולטות בחסרונן גרסאות הפלאג אין והקופה המרהיבה, שיגיעו בהמשך. ובעיקר, חסרה האמירה בתחום החשמל, אולי כי לקראת סוף 2021 ינחת פה ה־Q4 אי טרון החשמלי החדש.
החשמלי יהיה קצר יותר מה־Q5, לא פחות מרווח, עם טווח חשמלי של 500 ק"מ ומחיר דומה. אז, עם התחרות החדשה מבית, החיים של ה־Q5 כבר יהיו יותר קשים.