רכב הפנאי החדש של קיה אמור לרשת במידה מסוימת את הספורטאז' הפופולרי שעשה כאן היסטוריה. בפועל הוא לא מסוגל להציע חבילה אטרקטיבית במידה דומה. ויש לנו הסברים מפורטים מדוע
אם יש בישראל מותג רכב שחייב את צמיחתו המטאורית לגידול העצום בפופולריות של רכבי פנאי למיניהם, הרי הוא קיה. ובעיקר בחמש השנים האחרונות הודות לספורטאז' 1.6 אורבן מ-2015, זה שהפך - בזכות החלטה אמיצה ונדירה למדי בשוק הרכב הישראלי - לאחד הדגמים הבודדים אצלנו ששבר מוסכמות מחיר והיה ללהיט מכירות ענק. מה שמעלה כמובן את השאלה מדוע יבואנים אחרים לא עושים זאת, ובוחרים פחות או יותר ליישר קו עם מתחריהם, אבל על כך בהזדמנות אחרת.
בחזרה לסלטוס, רכב הפנאי החמישי במספר שתשווק כאן קיה ומבחינת היבואנית, סוג של יורש לספורטאז' שאיבד את גרסת הבסיס ונושא תג-מחיר גבוה משמעותית כיום. הסלטוס, שפותח למעשה עבור שוקי הודו (שם הושק ראשון) ומזרח אסיה, משווק במפרט מעט שונה גם בדרום קוריאה ובצפון אמריקה, משם הוא מגיע אלינו בתקינה המקובלת. אצלנו ממתינים לו בינתיים להיטי מכירות מוכרים כמו פיז'ו 2008 וסקודה קאמיק - בחלק העליון של הקטגוריה מבחינת תג-מחיר.