אחרי הגעת הדור החדש של מכוניות הסופר־מיני החדשות לארץ בשנה האחרונה, מרנו קליאו, דרך פיג'ו 208 ועד לטויוטה יאריס, חוזרת אלינו אחת ותיקה. סקודה פאביה נעדרה מהשוק הישראלי בשנה האחרונה, בעקבות שינוי תקינת צריכת הדלק באירופה, שגרמה ליצרני הרכב להקפיא ייצוא של גרסאות רבות עד שישלימו את מדידות הזיהום וצריכת הדלק לכל הדגמים.
3 צפייה בגלריה
סקודה פאביה
סקודה פאביה
סקודה פאביה
(צילום: אודי עציון)

החדשה כבר בדרך

עכשיו היא חוזרת, בשינוי קל: בגרסה האוטומטית, עם תיבה כפולת מצמדים 7 הילוכים כרגיל, החליפה את מנוע ה־1,000 סמ"ק טורבו־בנזין 110 כ"ס הגרסה החלשה יותר, עם 95 כ"ס, שמוצעת כבעבר גם בגרסה ידנית, עם 5 הילוכים. במקביל נוספה חבילת צבע, הכוללת גג, חישוקים ומראות שחור או לבן, כאופציה.
היא מהוותיקות בקבוצה, אחרי שהושקה ב־2014, הגיעה לפה ב־2015, וב־2021 יחשף הדור הבא שלה, שצפוי להגיע בסוף השנה. עדיין מכונית נאה, בטח עם חבילת הצבע (תוספת של 1,800 שקל), אבל לא מסובבת ראשים.
תא הנוסעים עדיין קודר, אך בנוי היטב. הגה חדש עם שני חישורים הוא כמעט הסממן העכשווי היחידי. אין כאן את התחכום של הסופר מיני החדשות, ולא את בעיות הנדסת האנוש שלהן. המושבים מלפנים ומאחור נוחים ותומכים, המרווח טוב, וגם נוסע בגובה 1.80 מטר ימצא מקום. לתא המטען נפח של 305 ליטר סבירים לקבוצה.
3 צפייה בגלריה
סקודה פאביה, סביבת נהג
סקודה פאביה, סביבת נהג
סקודה פאביה, סביבת נהג
(צילום: אודי עציון)
כבעבר תציע סקודה פאביה שתי רמות גימור. לגרסה הבסיס "אמבישן" (99 אלף שקל) מערכת מולטימדיה עם אינץ', 15 אינץ', חישוקים קלים בקוטר 6.5מסך חיישני חניה אחוריים ומצלמת רוורס. בתחום הבטיחות תקבלו מערכת בלימת חירום אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית. גרסת "סטייל" (105 אלף שקל) מוסיפה כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים, תאורת לד, חיישן תאורה, חלונות אינץ' ואופציה לחבילת 16אחוריים כהים, חישוקי צבע הכוללת: גג, חישוקים ומראות צד בצבע שחור, כסף או לבן. בתחום הבטיחות לגרסת הסטייל מערכת התרעת רכב בשטח מת.
גם המנוע החלש מפיק ביצועים טובים, הודות לגיר ה־DSG המצוין. צריכת הדלק עמדה על 13.6 ק"מ לליטר תחת מאמץ חלקי, אפשר לצפות לכ־15 קמ"ל במציאות. בעיקולים תנועת הגוף מרוסנת יחסית, מה שבא על חשבון נוחות הנסיעה. הנסיעה שקטה יחסית.
בשורה התחתונה הפאביה מצליחה להישאר תחרותית גם בגילה המתקדם, בעיקר הודות ליתרון המחיר שלה על פני המתחרות הצעירות. האתגר העיקרי שלה היא המתחרה מבית, הסיאט איביזה, קצת יותר מרווחת, עם מנוע חזק יותר ובמחירים דומים, ועם אותה דרישה מרגיזה להוסיף 1,000 שקל כדי לקבל שנת אחריות שלישית.