מוטב מאוחר מלעולם לא. לאחר מספר שנים בהן הכאוס הדו-גלגלי על מדרכות וכבישי תל אביב גדל במהירות, עם זינוק חד במספר הנפגעים כתוצאה מתאונות במעורבות קורקינטים חשמליים, מנסים בעיריית תל אביב לעשות סדר. מפעילות הקורקינטים השיתופיים הוזהרו על-ידי העירייה כי אם לא יעמדו בתנאים מסוימים יאבדו את הזיכיון להפעלה, נאלצו ליישר קו. ראשית הן דואגות להעמדה מסודרת עד כמה שניתן של הכלים, לעיתים אף במקומות מסומנים. כעת הן נדרשות להתחייב להתקין קסדות על הכלים ולסיים את המהלך לא יאוחר מה-15 ביוני 2020. בנוסף נקבעו אזורי איסור נסיעה, חובת כיבוי אוטומטי באזורים אלה החל מ-1 בפברואר 2020 והגבלת מהירות אוטומטית ל-15 קמ"ש באזורים אחרים. מנכ"ל מפעילת הקורקינטים של בירד, יניב ריבלין, הגיע לאולפן ynet כדי להסביר כיצד תתמודד החברה עם התקנות החדשות.
(שמוליק דודפור)
אז עיריית תל אביב משנה את הכללים. איך אתם בתוך כל הסבך הזה?
"ראשית כל אנחנו עובדים כמובן בשיתוף פעולה עם עיריית תל אביב, אנחנו מאוד מברכים על העבודה שעיריית תל אביב בעצם ממסדת את כל תחום הקורקינטים השיתופיים".
הגיע הזמן לעשות סדר לא?
"זה תהליך של חינוך הרוכבים. חשוב להזכיר שהתחום הזה חדש יחסית, ואנחנו רואים שרוכבים מתחילים לנסוע יותר בזהירות".
איך תתמודדו עם ההגבלות החדשות?
"אחד היתרונות הגדולים של התחום השיתופי זה בעצם דברים שאנחנו יכולים לעשות, כגון הגבלות מהירות. לקסדות אין פתרון בעולם, אין לזה תקדים. אין פתרון שמצאו עד עכשיו".
אז יכול להיות שעיריית תל אביב מכתיבה משהו שאי אפשר לעמוד בו?
"אנחנו עושים את מירב המאמצים הטכנולוגיים, ההסברתיים. אנחנו עובדים על כך ברמה הגלובלית על מנת למצוא פתרון לכך. אני כן אזכיר ואציין שעד עכשיו אין את זה בשום מקום בעולם".
יכול להיות שזה לא כל-כך ריאלי, חובת חבישת הקסדה?
"בינואר נכנסה חובת חבישת הקסדה ואנחנו רואים עליה בשימוש בהן. אנחנו גם קוראים לכל הגורמים לאכוף את החוק בעניין הזה".
זאת אומרת, זה לא בידיים שלכם. ברגע שתהיה אכיפה מספר התאונות גם ירד?
"אנחנו מבצעים הרבה מהלכים חינוכיים ומשלבים פיתוחים טכנולוגיים על-מנת להוריד את כמות הנפגעים ולהעלות את הבטיחות".
בשורה התחתונה, אתה חושב שהתקנות החדשות יורידו את מספר הנפגעים?
"אני חושב שתקנות אלה מהוות חלק ממהלך חינוכי".
אבל אם אתה אומר שזה לא כל-כך ריאלי (נושא הקסדות), ואין לזה פתרון בעולם, יכול להיות שזה לא הגיוני לצפות מכם לדאוג לזה.
"כמו שציינתי, כרגע אין פתרון בעולם".
יכול להיות שזו אחריות גדולה עליכם, שאין לכם כלים להתמודד איתה?
"חשוב להמשיך לעודד את המשתמשים לחבוש קסדה".
אבל כרגע אתה אומר, אין פתרון.
"כרגע אין פתרון".