"תערוכת הרכב של פריז לא תתקיים השנה במתכונתה הנוכחית", כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס מפי מקורות בהנהלת האירוע הדו-שנתי שנערך בצרפת בכל שנה זוגית - בזמן שגרמניה מארחת באופן היסטורי כל שנה אי-זוגית.
2 צפייה בגלריה
תערוכת פריז 2014 - לא עוד
תערוכת פריז 2014 - לא עוד
תערוכת פריז 2014 - לא עוד




פריז מצטרפת בכך לתערוכת ז'נבה אשר בוטלה ימים ספורים לפני שעמדה להפתח, בצל מגיפת הקורונה שהפילה חללים ראשונים באיטליה השכנה ולאחר ששוויץ החליטה לאסור התכנסות של למעלה מ-1,000 איש. לשם תזכורת, ז'נבה בוטלה לאחר שבאיטליה השכנה נדבקו רק כמה מאות וכ-20 מתו. היום (ג'), לאחר ארבעה שבועות, חצתה ארץ המגף את 100 אלף הנדבקים ומספר המתים בה טיפס ל-12 אלף.
לפי רויטרס, ההחלטה על ביטול תערוכת פריז מוסברת ב"גלי הלם כלכליים" שנוצרו כבר וצפויים להתרחב משמעותית בעתיד הלא רחוק כתוצאה מהשפעת מגפת הקורונה. כדאי להזכיר כי גם תערוכת הרכב של דטרויט אשר אמורה הייתה להיערך השנה לראשונה בחודש יוני (במקום התאריך ההיסטורי, חודש ינואר), בוטלה ומתוכננת להתקיים לראשונה בתאריך זה רק ב-2021.
2 צפייה בגלריה
תערוכת פריז 2012 - גם לא עוד
תערוכת פריז 2012 - גם לא עוד
תערוכת פריז 2012 - גם לא עוד
(צילום: רועי צוקרמן)
מארגני התערוכה הוסיפו - כנראה כצעד להכנת הקהל לשינויים קבועים - כי "שום דבר לא יהיה כפי שהיה ומצב החירום הזה אמור להבהיר לנו שבעתיד נדרש להיות צנועים, יצירתיים ובעיקר חדשניים". למרות כלי תקשורת שונים באירופה שטענו כי הודעת המארגנים אינה שוללת את קיום התערוכה, הבהירו הצרפתים כי "בכל מקרה, לא תהיה תצוגה פיזית של יצרני רכב". בכך הובהר מעשית כי האירוע המוכר לנו עשרות שנים לא יתקיים - אם כי יתכן ואירוע מסוג שונה לחלוטין, אולי וירטואלי - יחליף אותו.
כדאי להזכיר כי לפני חודשיים בדיוק הודיעו מארגני תערוכת פרנקפורט (IAA) הנחשבת לגדולה - לפחות פיזית - מכולן, כי אחרי 70 שנות פעילות היא סוגרת את שעריה. הסיבה לכך, רק לפני כחודשיים להזכירכם, לא הייתה קשורה לנגיף הקורונה כלל ועיקר.
כפי ש-ynet דיווח לא פעם, מספר יצרניות רכב המעוניינות לקחת חלק באירועים (סופר-יקרים עבורן) שכאלה, פחת בשנים האחרונות בקצב מהיר והפך אותם לפחות אטרקטיביים עבור המארגנים, בזמן שגם מספר המבקרים בהם יורד בהתמדה. את מקומה של פרנקפורט צפויה לתפוס החל מ-2021 העיר מינכן.
פורסם לראשונה: 14:08, 31.03.20