בקצרה:
  • ג'נסיס משיקה בארץ רכב פנאי יוקרתי שני
  • רק עם מנוע בנזין, בלי היברידי-נטען
  • תג המחיר מתחיל ב-339 אלף שקל
אל מרכז הזירה: מותג היוקרה ג'נסיס מבית יונדאי מכוון עם ה-GV70 לקטגוריה הפופולריות ביותר בשוק היוקרה, וצפוי להיות הדגם הנמכר ביותר שלה כאן. בסך הכל זהו דגם חמישי למותג הצעיר יחסית, רכב פנאי שני אחרי ה-GV80 הגדול.
בשונה ממתחרים אירופאים כמו אודי Q5, ב.מ.וו X3, וולוו XC60 ומרצדס GLC המצוידים גם ביחידות היברידיות-נטענות, הקוריאני יוצע רק רק עם מנוע בנזין מוגדש. ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר עם 304 כ"ס, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה. ל-100 קמ"ש יזנק ב-6.1 שניות בדרך למהירות מרבית של 240 קמ"ש.
על הגובה: העיצוב הוא המוכר של היצרנית הכולל סבכה ענקית מלפנים ויחידות תאורה ייחודיות. סביבת הנהג כוללת את הגה שתי הצלעות המוכר, לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע ענק ("14.5) שמופעל גם דרך חוגת שליטה.
בהשוואה לאודי Q5 למשל, הוא ארוך ב-3 ס"מ (471.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-5.5 ס"מ (287.5 ס"מ), רחב ב-2 ס"מ (191 ס"מ) ונמוך ב-3 ס"מ (163 ס"מ). תא המטען מכיל 542 ליטר (22 ליטר יותר).
כל הבטיחות, הרבה אבזור: כל מערכות הבטיחות המתקדמות של היצרנית יוצעו כאן לרבות בלימה אוטונומית (גם לתנועה חוצה ובנסיעה לאחור), שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטחים מתים אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי), הקרנת "שטח מת" באמצעות המצלמות ההיקפיות על לוח המחוונים, התרעה על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי (אקטיבית החל מגרסת הביניים), עירנות נהג באמצעות ניטור המבט ומניעת שכחת ילדים במושב האחורי.
אבזור הנוחות כולל בגרסת הבסיס ריפודי עור, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית, חלון שמש וחישוקי "19. גרסת הביניים (379 אלף שקל) מוסיפה עיסוי למושב הנהג, מערכת שמע משודרגת (Lexicon עם 18 רמקולים) ובקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים (שניים בבסיסי), בעוד הגרסה הבכירה (399 אלף שקל) כוללת גימורים שונים לעיצוב החיצוני והפנימי, חישוקי "21 ענקיים ובולמי זעזועים אדפטיביים.
מה אנחנו חושבים: ג'נסיס נכנסת כעת לאחת הקטגוריות הפופולאריות ביותר בשוק היוקרה, וגם הצפופות ביותר מבחינת היצע דגמים. תג המחיר נמוך בכ-20 אלף שקל מגרסאות הבסיס של אודי וב.מ.וו, והוא מציע גם מנוע חזק יותר, אבזור עשיר יותר ומערכות בטיחות מתקדמות יותר. ולכן ה-GV70 נראה כמו דגם מבטיח, אבל האם הוא גם מקיים על הכביש ומסוגל להתמודד עם רף האיכות הגבוה של המתחרים בקטגוריה, נדע רק לאחר שננהג בו.