רבת המכר של סקודה, האוקטביה, נחשפה בדור רביעי וחדש לחלוטין. בין החידושים: עיצוב חדש דמוי-קופה, 14 יחידות הנעה - כולל גרסת הנעה כפולה וגרסה היברידית-נטענת, ידית הילוכים אלקטרונית זעירה והיצע נרחב של אביזרים ומערכות עזר. מהיבואנית, צ'מפיון מוטורס, נמסר כי האוקטביה החדשה צפויה להגיע לישראל בעוד כשנה - ברבעון האחרון של 2020.
האוקטביה העדכנית נראית דינאמית מקודמתה הודות לסבכה קדמית רחבה, יחידות תאורה קדמיות צרות, קווי מותניים מובלטים, גג שמשתפל במתינות לאחור וצללית דמויית חץ. היא גם גדלה ביחס לדור היוצא - 19 מ"מ לאורך, 15 מ"מ לרוחב ו-9 מ"מ לגובה, בזמן שבסיס הגלגלים נותר ללא שינוי - 266.6 ס"מ. עם זאת, היצרנית הצ'כית טוענת כי הצליחה לשפר במעט את מרחב המחייה לנוסעים מאחור. נפח תא המטען גדל ב-10 ליטרים ויעמוד על 600 ליטרים נדיבים (640 ליטרים בסטיישן).
תא הנוסעים מזכיר את פולקסווגן גולף החדשה עם עיצוב נקי הכולל הגה שני-חישורים וכפתורי גלילה חדשים, מסך מולטימדיה "צף" בגודל "8.25 עד "10 (בהתאם לרמת האבזור) ופתחי מיזוג הממוקמים בחלקה התחתון של הקונסולה המרכזית. יש גם בורר הילוכים אלקטרוני זעיר ובלם חניה חשמלי המפנים שטחי אחסון יקרים ונוחים בין הנהג לנוסע. בסקודה מבטיחים גם איכות חומרים גבוהה מבעבר.
כאופציה תציע סקודה לוח מחוונים וירטואלי עם ארבע אפשרויות תצוגה, כולל אפשרות להצגת מפות ניווט. לראשונה בסקודה יש אפשרות לתצוגת מהירות, הנחיות ניווט וזיהוי תמרורים על גבי השמשה הקדמית.
חידושים נוספים כוללים 10 אפשרויות לתאורת אווירה, חמישה שקעי USB C (ניתן לרכוש מתאם ל-USB רגיל) כולל בסמוך למראה המרכזית לטובת מצלמת תיעוד נסיעה (או מגלה רדאר), בהתאם לרמות הגימור יוצעו גם שני כיסי אחסון לסמארטפונים בגב המושבים הקדמיים, וילונות צד נגללים מאחור, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה בהושטת רגל, וו גרירה נשלף חשמלית ו"חבילת שינה" שתכלול משענות ראש מוגדלות ושמיכה - אך זו תוצע בגרסת הסטיישן בלבד.
היצע יחידות ההנעה כולל מעתה שלוש גרסאות טורבו-בנזין רגילות, שתי גרסאות מוגדשות עם מערכת מיקרו-היברידית, שתי גרסאות טורבו המונעות בגז טבעי, שש גרסאות דיזל וגרסה היברידית-נטענת אחת.
הרלוונטיות לישראל כוללות שתי גרסאות טורבו עם תמיכה מיקרו-היברידית, האחת בנפח 1.0 ליטר (110 כ"ס, 10.6 שניות ל-100 קמ"ש) והשניה בנפח 1.5 ליטר (150 כ"ס, 8.4 שניות). שתי הגרסאות מצוידות בתיבת 7 הילוכים כפולת-מצמד ובסוללת 48 וולט התומכת במנוע הבנזין בזמן תאוצה ומאפשרת שיוט רגעי בכוח החשמל בלבד. גרסה מסקרנת נוספת מצוידת במנוע 2.0 ליטרים מוגדש, עם הספק של 190 כ"ס, מומנט של 32.6 קג"מ, הנעה כפולה ותאוצה של 6.9 שניות בלבד מ-0 ל-100 קמ"ש.
הגרסה ההיברידית-נטענת, כמו בגולף, מצוידת במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר ובמנוע חשמלי נוסף. יחד מייצרים השניים הספק משולב של 204 כ"ס, מומנט של 35.7 קג"מ ותאוצה של 7.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. סוללת 13 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה חשמלי מוצהר של 55 ק"מ. תא המטען מאבד 150 ליטרים מנפחו - ומציע נפח של 450 ליטרים בלבד.
בתחום הבטיחות תציע האוקטביה את המערכות המוכרות ובהן בלימת חירום אוטונומית, שמירת נתיב אקטיבית ובקרת שיוט אדפטיבית - לרבות מספר חידושים טכנולוגיים: בלימת החירום האוטונומית משולבת מעתה בהיגוי אקטיבי לטובת התחמקות ממכשולים, מערכת לסיוע בצמתים מזהה תנועה מתקרבת מלפנים לפני פניה שמאלה ומפעילה בלימת חירום במקרה הצורך, המערכת לניטור שטחים מתים במראות פועלת בטווח זיהוי מורחב של 70 מטרים.
מערכת חדשה מתריעה על רכב או רוכב אופניים מתקרב לפני פתיחת דלתות, תאורת "מטריקס לד" אופציונלית מונעת סינוור על-ידי הסטת חלק מאלומות התאורה ואילו בקרת השיוט האדפטיבית משולבת כעת במערכת זיהוי התמרורים ומערכת הניווט, ומאפשרת לקבוע את מהירות הנסיעה בהתאם.
הכותב חבר מערכת iCar