נהג המרוצים הישראלי באליפות אירופה בנסקאר ניצח היום (שבת) את המירוץ הראשון לעונת 2021 שנערך במסלול ברנדס האץ' בבריטניה. דאי זינק למסלול מעמדת הפול הבכירה, לאחר שקבע את הזמן המהיר ביותר במקצי הדירוג הבוקר. לאחר הזינוק הצליח לשמור על ההובלה עד קו הסיום ודגל השחמט. למירוץ השני בסבב שיערך מחר (יום א') באותו המסלול יזנק מהמקום השני, הנקבע על פי זמן ההקפה המהיר ביותר במירוץ היום.
2 צפייה בגלריה
אלון דאי
אלון דאי
(צילום: סטפן אזמארד)
"זה אחד המסלולים שאני הכי אוהב, הוא טכני מאוד עם הרבה שינויי גובה כמו רכבת הרים, והוא מאוד מתאים לסגנון הנהיגה שלי. יש לי יחסית הרבה הצלחות כאן. מחר אני מזנק שני, ואני מקווה שאצליח להפעיל לחץ על המוביל ולסיים ראשון. זה לפחות זה התכנון, אבל הכל יכול לקרות".
היה זה הניצחון ה-25 של אלון דאי בסבב, יותר מכל נהג בהיסטוריה של הנאסקאר האירופאי. זו עונה שביעית עבור הנהג הישראלי, הנהנה מהצלחה אדירה, עם שלושה תארי האליפות שהשיג עד כה. אם יצליח השנה להשיג אליפות רביעית הוא יהפוך לנהג עם מספר האליפויות הגדול ביותר בסבב הנסקאר.
2 צפייה בגלריה
אלון דאי
אלון דאי
(צילום: סטפן אזמארד)
אשתקד התחרה דאי בקבוצת PK הבלגית, אבל השנה חזר הנהג הישראלי לקבוצת CAAL האיטלקית במסגרתה התחרה בין 2015-2019, הפעם עם חסות של יצרנית משקאות האנרגיה מונסטר אנרג'י.
"גם הקבוצה עושה עבודה מצוינת, עם הרבה השקעה בהכנות ובכיול של רכב המירוץ, וגם הצוות הטכני של הקבוצה השתפר משמעותית. זה מאפשר לך את הביטחון לדחוף לקצה המעטפת של הביצועים, בעצם להיות על הקצה. וכדי להגיע לשם אתה חייב שיהיה לך ביטחון בתחושה עם הרכב וגם מהסביבה שיוצרת הקבוצה עצמה".
לרכב המירוץ של דאי מנוע ה-V8 עם הספק של כ-400 כ"ס, העוברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת ארבעה הילוכים ידנית. המשקל העצמי עומד על 1,225 ק"ג.