נהג המרוצים בר ברוך (25) מכרמיאל ניצח היום (יום א') באחד משני המירוצים שנערכו בסבב הראשון של ליגת GT3 האיטלקית במסלול מונזה המפורסם, אליה חזר העונה לאחר שנתיים של היעדרות. הנהג הישראלי שסיים את עונת 2018 במקום השלישי שוחח עם ynet ולא הסתיר את התרגשותו.
"מבחינתי זה מעל ומעבר לציפיות" אמרו ברוך. "אני לא ממש מעכל את מה שקרה, להגיע אחרי שנתיים ולהכנס לרכב שאני לא מכיר מול מתחרים ברמה הגבוהה ביותר באירופה היה אתגר גדול בכל מקרה. לסיים ראשון זה הרבה יותר ממה שציפינו. אני מאושר. זו פתיחה ברגל ימין ואני מקווה שנצליח לשמור על המומנטום החיובי בהמשך".
לברוך שחתם עם קבוצת מרצדס AMG אנטונלי האיטלקית רק בשבוע שעבר, ימים ספורים לפני הזינוק, נותר זמן מועט לצורך היכרות עם רכב המירוץ החדש, אך למירוץ הראשון קבע את זמן ההקפה ה-10 בטיבו. ההזנקה שתוכננה לאתמול (שבת) נדחצה להיום בבוקר (יום א') עקב גשם כבד שהציף את המסלול המפורסם.
לאחר הזינוק טיפס ברוך עד המקום החמישי אך תאונה בכניסה לפניית השיקיין המפורסמת בסוף הישורת הארוכה, בה מאטות המכוניות מכמעט 300 קמ"ש ל-50 קמ"ש, מנעה ממנו להמשיך והמרצדס בה נהג הייתה היחידה שלא סיימה את המירוץ. עם זאת, מכונאי הקבוצה החלו להכין את הרכב לקראת המירוץ השני שהוזנק בשעות אחה"צ.
מכיוון שסיים אחרון במירוץ הראשון, למקצה השני זינקה המרצדס מהעמדה הבכירה. שותפו של בר לקבוצה, לוקה סגו, שמר על המקום הראשון עד החלפת הנהגים הקבועה, 25 דקות מהזינוק. ברוך המשיך משם ללא הפרעה וחצה ראשון את דגל השחמט, פחות משנייה לפני האודי R8 LMS שסיימה במקום השני. כל ארבע המכוניות הראשונות חצו את קו הסיום תוך שתי שניות. המירוץ הבא יערך בסוף השבוע הראשון של יוני במסלול מיזאנו.