אחרי הרמזים, תמונות הריגול והחשיפות החלקיות, משחררת קיה תמונות רשמיות ראשונות של דור חדש לאופטימה, המכונה בקוריאה K5. המשפחתית הגדולה במרכב סדאן-קופה תכנס לשיווק בשוק הדרום-קוריאני כבר בחודש הבא, אך לישראל תגיע רק בתחילת 2021 - כך מעדכנים בטלקאר, היבואנית.
3 צפייה בגלריה
קיה אופטימה
קיה אופטימה
קיה אופטימה
האופטימה החדשה נראית שרירית ודינמית מבעבר, עם חזית כוחנית שקיבלה אצל הקוריאנים את הכינוי "אבולוציית אף הנמר" - במטרה להדגיש את הכיוון החדש והנועז שאליו הולכת היצרנית. לא הספיקה לכם המטאפורה הזו? קבלו חרטום עם
3 צפייה בגלריה
קיה אופטימה
קיה אופטימה
קיה אופטימה
מראה תלת-מימדי המעוצב "על פי מרקם עור הכריש". יחידות התאורה בחזית מציגים חתימת לד בולטת צורת האות Z. קווים חדים לאורך מכסה המנוע יחד עם צללית דינמית וגג משתפל לאחור כבר במרכז המרכב, אמורים להדגיש את מימד האורך. מסגרת הכרום של דלתות הצד נמשכת אל תוך דלת תא המטען ותורמת למראה דמוי-קופה.
האופטימה החדשה גדולה משמעותית מהדור היוצא. עוד 5 ס"מ לאורך (490.5 ס"מ), עוד 2.5 ס"מ לרוחב (186 ס"מ) ואילו בסיס הגלגלים צמח ב-4.5 ס"מ (285 ס"מ). המשפחתית הגדולה נמוכה כעת ב-2 ס"מ (144.5 ס"מ), ומעניין יהיה להתרשם כיצד נתון זה משפיע - אם בכלל - על מרחב הראש לנוסעים מאחור.
3 צפייה בגלריה
קיה אופטימה
קיה אופטימה
קיה אופטימה
פרטים אודות יחידות ההנעה טרם פורסמו, אך סביר להניח שהאופטימה תצויד במנועים דומים לאלו של אחותה לפלטפורמה - יונדאי סונטה. מדובר במנועי בנזין בנפח 2.5 ליטרים (191 כ"ס), טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים (180 כ"ס) וכן יחידת הנעה היברידית בנפח 2.0 ליטרים (195 כ"ס), בדומה לזו ששווקה עם האופטימה היוצאת בישראל עד לשינוי הגדרות המס הירוק.
הכותב חבר מערכת iCar