טיפים לרכב חשמלי - תחזוקה
(כתבתו של נועם ריין הגשה: מיכאלה חזני בימוי: אסף קוזין צילום: אורי דוידוביץ', שלו שטיינבאום)
אחד ההבדלים הגדולים בין רכב חשמלי לרכב עם מנוע בעירה פנימית, הוא נושא הטיפולים והאחזקה. בעוד שרכב בעל מנוע בנזין או דיזל מחייב החלפת שמנים, פילטרים, מצתים, רצועת תזמון ומה לא, ברכב חשמלי כל זה כמעט ולא קיים. ועדיין, יש כמה דברים שבכל זאת כדאי להכיר כדי לשמור על תקינות המערכת החשמלית ולהגדיל את אורח החיים שלה.
היצמדו להנחיות היצרן
גם ברכבים חשמליים צריך להיכנס למוסך לטיפול שגרתי אחת לכמה אלפי קילומטרים. במוסך יתחברו למחשב הרכב ויבדקו את המערכות השונות ויבצעו עדכונים נדרשים, יחליפו במידת הצורך מסנן למזגן או נוזל קירור ויבדקו גם את רפידות הבלמים. לא פחות חשוב, אם לא תטפלו ברכב בהתאם להוראות היצרן, תאבדו את האחריות.
הפנייה לתוך כתבה מגזין רכב
העדיפו מוסכים מורשים
לא כל מוסך מוסמך לטפל ברכב חשמלי ומחזיק את האישורים המתאימים. אפשר להניח שבתוך כמה שנים כמעט כל המוסכים יעברו את ההסבה, אבל כרגע מומלץ להעדיף את מוסכי היבואן, שם יש בעלי מקצוע שעברו הדרכות מתאימות על ידי היצרן ומצוידים במערכות המחשוב הרלוונטיות. לא מדובר כמובן על תיקוני פחחות או החלפת צמיגים, אלא על כל מה שקשור לטיפולים השוטפים ומערכות ההנעה של הרכב.
הבלמים יחזיקו מעמד יותר זמן, אבל
ברכבים חשמליים שחיקת הבלמים צנועה באופן משמעותי מרכבים בעלי מנוע בעירה פנימית, בגלל השימוש בבלימה הרגנרטיבית שמצמצמת את השימוש בהם. אבל למרות שבלמים ברכב חשמלי יכולים להחזיק אפילו 100,000 ק"מ, חשוב לבדוק את תקינות המערכת ומצב הרפידות בכל טיפול מחדש.
מחנים את הרכב לתקופה ארוכה? תשאירו חשמל בסוללות
אם אתם צריכים להחנות את הרכב לתקופה ממושכת, כדאי להשאיר את הסוללה טעונה ל-50%, מצב המאפשר שמירה טובה על איזון התאים בסוללה. וגם מכיוון שהרכב צורך חשמל גם כשלא נוסעים בו - ואתם ממש לא רוצים להגיע הביתה ולגלות רכב עם סוללה ריקה.
פורסם לראשונה: 15:18, 29.12.22