מהפכת הרכב החשמלי כבר כאן. אם בשנת 2020 המכוניות החשמליות תפסו נתח שוק זניח של פחות מאחוז אחד, שנת 2022 כבר הסתיימה עם נתח של יותר מ 10% לרכבים החשמליים. במספרים מוחלטים, נמכרו כאן בשנה שעברה כמעט שלושים אלף רכבים חשמליים, והמספרים האלה רק ילכו ויעלו.
מהפכת הרכב החשמלי כבר כאן. אם בשנת 2020 המכוניות החשמליות תפסו נתח שוק זניח של פחות מאחוז אחד, שנת 2022 כבר הסתיימה עם נתח של יותר מ 10% לרכבים החשמליים. במספרים מוחלטים, נמכרו כאן בשנה שעברה כמעט שלושים אלף רכבים חשמליים, והמספרים האלה רק ילכו ויעלו.
אחת הסוגיות החשובות ביותר שדורשות פתרון בהקשר הזה היא הטעינה, בעיקר בבתים משותפים. זאת מכיוון שמערכת החשמל הקיימת לרוב לא מסוגלת לספק אנרגיה ליותר מרכבים בודדים, ובתוך שנים ספורות ידרשו פתרונות מערכתיים לעניין. כדי לדון בסוגיות האלו, זימנו לאולפן ynet מספר בכירים מהענף שמכירים היטב את התחום.
יוסי סיטרון, מנהל מחלקת ניהול הרשת בחברת החשמל, התייחס לבעיה הקיימת: "כאשר דיירים רבים ירצו להתחבר לרשת החשמל ולהטעין את הרכבים, תיווצר בעיה. חייבים לנהל את הטעינה, כדי שלא כולם יתחברו בו זמנית ויתחילו לצרוך חשמל. יש צורך להעביר את העומסים לשעות שבהן יש פחות צריכה".
דודי לסרי, מנהל חברת פלאגו, הדגיש: "כאשר הלקוח רוכש עמדת טעינה, הוא צריך לוודא שזו עמדה מנוהלת. מכיוון שגם אם כיום הבניין עוד לא מנוהל, בעתיד הקרוב הוא יהיה. רכב חשמלי יכול לצרוך בין שליש לשני-שליש מתצרוכת החשמל של בית ממוצע, וטעינה לא מנוהלת לא תאפשר להרחיב את מעגל הרכבים החשמליים".
יוסי עזריה, מנכ"ל זוקו אנרג'י: "בטווח הארוך כל בניין יצטרך לתת פתרונות טעינה לפחות כמספר החניות. עמדות טעינה מנוהלות הן פתרון מצוין לשנה-שנתיים הקרובות, אבל זה לא יספיק לעשור הקרוב כשיהיו פה רכבים חשמליים במספרים הרבה יותר גדולים. בשביל זה נצטרך פתרונות אנרגיה חלופיים, בדגש על אגירת אנרגיה".
עומר בנימיני, סמנכ"ל תפעול ב-Wevo אנרג'י, הציג רעיון נוסף: "הפתרון כמו שאנחנו רואים אותו הוא מתן תמריצים כלכליים על מנת לעודד נהגים לטעון בשעות מסוימות. הבעיה היא לא כמות האנרגיה, אלא שאי אפשר לטעון את כולם בו זמנית. התוכנה שלנו מבוססת על התמריצים של חברת החשמל ואנחנו דוחים את הטעינה לשעות השפל, מה שמוביל לחסכון מאוד משמעותי בעלות החשמל למשתמשי הקצה".
פורסם לראשונה: 17:59, 04.04.23