מכירות אופנועי הספורט הקיצוניים נמצאים בנסיגה כבר למעלה מעשור ובהתאם, פיתוח דגמים קיימים וחדשים התמתן מעט. עם זאת, מספר יצרניות - בעיקר אלה הממוקמות בצמרת הספורט המוטורי - עדיין משקיעות בפיתוח עקבי של דגמי היפרספורט.
אחת מהן היא ב.מ.וו, החושפת בימים אלו S1000RR מעודכן לקראת 2023. דגם חדש שמוגדר דור רביעי בשושלת, אך למעשה הוא שדרוג מקיף של הדור הקודם, שנחשף לפני ארבע שנים. נזכיר כי הוא הוצג לראשונה ב-2008 ולמרות שלבווארים לא הייתה מסורת של התמודדות באליפות הסופרבייק העולמית, הם הצליחו באמצעותו להתברג היישר לצמרת האליפות. ההצלחה השיווקית הגיעה, בעיקר מול אופנועי ליטר ספורטיביים מתוצרת יפן. אליפות הוא עדיין לא קטף.
חיצונית אין הבדלים גדולים, אך אי אפשר לפספס את תוספת הכנפונים הקדמיים בסגנון אופנועי ה-MotoGP, שנועדו לספק כוח הצמדה לגלגל הקדמי במהירויות גבוהות. מנוע ארבעת הצילינדרים בשורה נותר זהה בבסיסו אך זכה למספר שיפורים. התוצאה היא תוספת של 3 כ"ס להספק המרבי שעלה -210 כ"ס ב-13,750 סל"ד, כ-1,000 סל"ד מתחת לקו האדום. נתון המומנט עומד על 11.5 קג"מ ב-11,000 סל"ד.
גם השלדה נותרה דומה לזו של הדור הקודם, אך זכתה לשינויי גיאומטריה קלים, לרבות זווית היגוי קהה בחצי מעלה והארכת בסיס הגלגלים ל-1,457 מ"מ. הדגם החדש קיבל כסטנדרט קיט M המאפשר לשנות את נקודת העיגון של הזרוע האחורית. המתלים נותרו בעלי אפשרות כוונון מלאה עם אופציה למתלי DDC בעלי שיכוך משתנה אלקטרונית.
חבילת האלקטרוניקה כוללת מעתה מערכת בקרת אחיזה משודרגת עם מצב Slide המאפשר החלקה מלאה של הגלגל האחורי, ומערכת ה-ABS כוללת גם מצב המותאם לשימוש עם צמיגי סליקס על המסלול.
ב.מ.וו תציע את S1000RR החדש עם שלוש חבילות אבזור בנוסף לחבילת קרבון מקיפה שתהפוך את האופנוע לפסל סביבתי מסיבי פחמן:
M Package - שלל חלקי גוף מעוצבים בהשראת חטיבת M, צביעת M וחישוקי קרבון
Dynamic Package - מצב רכיבה Pro, מתלים אדפטיביים (DDC), מחממי ידיים ובקרת שיוט
Race Package - שרשרת מחוזקת ומערכת פליטה מלאה מטיטניום של חטיבת M