מוגש מטעם סמלת
בפרק החדש של הפודקאסט 'מעלים הילוך', אורן רוזנשטיין משוחח עם סבסטיאן ריי, מדריך טיולי שטח ובעל אתר 'מסלולים', שממליץ על המסלולים הכי טובים למי שרוצה להכיר את המדינה ולהיחשף למקומות חדשים.
שלום לך ארץ נהדרת: פודקאסט 'מעלים הילוך' מטעם חברת סמלת עם אורן רוזנשטיין. אורח: סבסטיאן ריי

לפני הכל, ריי מבהיר כי נסיעת שטח היא עבודה לא קלה, שדורשת בניית מסלול, ניווט, הצטיידות ונהיגה אינטנסיבית. הוא מסביר שלפעמים לא רואים במפה את מה שנוצר בשטח בעקבות עונות השנה, סחף וכד'.
המסלולים המומלצים של ריי הם נחל תבור, המתאים לכל סוגי רכבי השטח, המציע נוף ירוק וזורם כמעט כל השנה, שביל הגולן על השלוחה המזרחית של הכנרת, שמתאים לרכבי שטח קשוחים בלבד ולנהגים מנוסים שמחפשים אתגר של מעברים של סלעים וטיפוס על מדרגות, נחל פרצים עליון, מסלול טכני שיכול להוות מסלול הכנה לנהגי שטח ומציע תצפית לכל אזור ים המלח, נחל צין בחלק הראשון שלו, הכולל את מפלי צין ואפשרות לצפות בשיטפונות ממקום בטוח, ולסיום, עין עקב, מסלול קליל יחסית שמתאים לכל עונות השנה אבל מומלץ ביולי-אוגוסט עם הילדים בחופש, בשילוב עם ביקור בצריף בן גוריון. המעיין הוא בריכה גדולה המלאה כל השנה. המסלול מתאים לכל סוגי רכבי השטח.
האזינו לפודקאסט:
בכל הנוגע לסוגי הרכבים השונים, ריי מסביר כי לרכבים קשוחים יש הילוך כוח, ולרכבים 'רכים' יותר, כמו פורסטר, יש מערכות מתקדמות שבלחיצת כפתור יוצרות אחיזה בשטח. לסיום, ריי ממליץ תמיד לטייל ביחד, גם לנהגים המנוסים ביותר, בהובלת מדריכים.
מוגש מטעם סמלת
פורסם לראשונה: 16:00, 09.07.24