תחת האילוצים שיצרו הקורונה ומשבר השבבים, מתחילה תעשיית הרכב לחזור לעצמה, ולהשיק את כל הדגמים שהיצרנים הבטיחו לנו והתעכבו. יותר מ־60 דגמי מכוניות חדשים יגיעו לראשונה לישראל ב־2022, 24 מהם חשמליים, שמונה היברידים נטענים, ורובם ינחתו פה בכמויות שייצרו מיד תורים וזמני המתנה ארוכים. עוד דגמים סיניים נטולי פליטה מהאגזוז, אבל גם סוף־סוף חשמליים של היצרנים האירופים, בעיקר מקבוצת פולקסווגן.
ליבואני הרכב יהיה בשנה הנכנסת הרבה מה להציע גם לאלו שלא מתחברים לשקע: ג'יפון קטנטן חדש יופיע אצל טויוטה, לצד רכב פנאי משפחתי שיתבסס על הקורולה, יונדאי תשיק מיניוואן בעיצוב חללי, אופל אסטרה תעשה קאמבק, קיה תציג דורות חדשים לספורטאז' ולנירו, וכנראה שצ'רי הסינית תתחיל למכור כאן מכוניות חשמליות. - והרשימה עוד ארוכה. שנתחיל?

מכוניות קטנות: ג'יפוני מיני

בתחילת השנה יגיע הדור החדש של סקודה פאביה, שתהפוך לסופר־מיני הגדולה מכולן. מלבד הבטחה למרחב פנימי נדיב, בסקודה מציגים גם תא נוסעים איכותי מבעבר לצד מנועי הטורבו המוכרים - וכמובן, שורת גאדג'טים מתוחכמים ובהם כיסוי מתקפל לגג השמש שניתן לאחסן בתא המטען ושקע USB על גבי המראה המרכזית עבור מצלמת דרך.
30 צפייה בגלריה
 סקודה פאביה
 סקודה פאביה
סקודה פאביה
(צילום: יח"צ)
באביב תגיע טויוטה אייגו X, מכונית מיני מוגבהת - מין ג'יפונפון עירוני אם תרצו. הממדים גדלו, מנוע הליטר נשאר, אבל השינוי המשמעותי (ולטובה) מבחינתנו יהיה מעבר מגיר רובוטי מטלטל לרציף.
באמצע השנה תגיע מי שתהיה החשמלית הזולה בישראל, דאצ'יה ספרינג - ג'יפון עירוני בממדי סוזוקי איגניס ויכולות חשמליות צנועות: 45 כ"ס, 19.1 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש וסוללת 27.4 קוט"ש שתאפשר נסיעה לטווח של 230 ק"מ.

מכוניות משפחתיות: עוד חשמל

במחצית הראשונה של 2022 תנחית בישראל קבוצת לובינסקי את הדורות החדשים של פיג'ו 308 ואופל אסטרה, שתיהן בעיצוב דרמטי ועם גרסאות פלאג־אין הייבריד שישווקו לצד מנועי טורבו־בנזין. עבור פיג'ו זו תהיה המכונית הראשונה שתישא את סמל המותג החדש.
30 צפייה בגלריה
פיג'ו 308
פיג'ו 308
פיג'ו 308
(צילום: יח"צ)
30 צפייה בגלריה
אופל אסטרה
אופל אסטרה
אופל אסטרה
(צילום: יח"צ)
חטיבת היוקרה של פיג'ו־סיטרואן, DS, תשיק רכב משפחתי קומפקטי - DS4, שיתחרה באאודי A3 וב־מ־וו סדרה־1 ויציע גם גרסה נטענת.
באמצע השנה תגיע לכאן מגאן E־Tech, משפחתית חשמלית מודרנית ראשונה מרנו, שחולקת פלטפורמה עם ניסאן אריאה. העיצוב מעניין, אך המימדים קטנים יחסית. המנועים החשמליים יציעו הספקים של 220-130 כ"ס, בהתאם לגרסה, וסוללות מתוצרת LG יציעו טווחי נסיעה של 300 או 470 ק"מ.
30 צפייה בגלריה
ניסאן אריאה
ניסאן אריאה
ניסאן אריאה
(צילום: יח"צ)
בעוד האסטרה וה־308 יגיעו לכאן ללא גרסאות הסטיישן השימושיות, קבוצת לובינסקי תשיק סטיישן חשמלית ראשונה, MG5 החשמלית, שצפויה לקבל תג מחיר מפתיע. בהיצע יש שני מערכי סוללות, של 50.3 קוט"ש ו־61.1 קוט"ש, וטווח הנסיעה יעמוד על 320 או 400 ק"מ בהתאמה. הספק המנוע יהיה 156 כ"ס.
גם דגמים מוכרים יעברו בשנה הקרובה מקצה שיפורים: סקודה אוקטביה תגיע סוף סוף בגרסת פלאג־אין הייבריד עם 204 כ"ס ממנוע 1.4 ליטר ומנוע חשמלי. טווח הנסיעה החשמלי עומד על 55 ק"מ. מעריצי האוקטביה יאלצו להתמודד עם תא מטען שמתכווץ ל־450 ליטרים בלבד, בשל תוספת הסוללה.
ברבעון השני תגיע מתיחת הפנים של פורד פוקוס עם עיצוב מעודכן, מסך מולטימדיה שצמח ל־13.2 אינץ', הנעה מיקרו־היברידית וקאמבק היסטורי לתיבה הרובוטית כפולת המצמדים - טכנולוגיה שהסבה בעבר לא מעט צרות ללקוחות הפוקוס.
30 צפייה בגלריה
פורד פוקוס
פורד פוקוס
פורד פוקוס
(צילום: יח"צ)

רכבי מנהלים: סדאן חשמלי

בין עשרות החשמליות שנמכרות בישראל יש רק שתיים בתצורת סדאן - טסלה מודל 3 ופורשה טייקן. ברבעון הראשון של השנה תצטרף אליהן גם ב־מ־וו i4, האחות החשמלית לסדרה 3, שתציע הספקים של 340 עד 544 כ"ס וטווח נסיעה של עד 590 ק"מ. הנאה מנהיגה? בב־מ־וו מבטיחים שחטיבת M טיפלה במערכות המתלים, ההיגוי והבלימה של החשמלית החדשה.
30 צפייה בגלריה
ב-מ-וו i4
ב-מ-וו i4
ב-מ-וו i4
(צילום: יח"צ)
במחצית הראשונה של השנה תגיע בייבוא סדיר גרסת הפלאג־אין הייבריד של סקודה סופרב, אחרי שמאות יחידות כבר נמכרו בערוצי הייבוא המקביל והזעיר. טווח הנסיעה החשמלי עומד על 55 ק"מ ואילו הסוללה מכווצת את תא המטען ביותר מ־20%.
בסוף השנה תגיע יונדאי איוניק 6 - סדאן חשמלית שטרם נחשפה, ומתבססת על הפלטפורמה המשרתת גם את האיוניק 5. טווח הנסיעה יהיה גבוה מ־500 ק"מ.
30 צפייה בגלריה
יונדאי איוניק 6
יונדאי איוניק 6
יונדאי איוניק 6
(צילום: יח"צ)

רכבי פנאי קטנים: מתיחות פנים

בסוף הרבעון הראשון יגיע לישראל MG ZS החשמלי לאחר מתיחת פנים מקיפה, שטיפלה בעיקר בשדרוג טווח הנסיעה. לדגם המעודכן סוללות של 51 או 72 קוט"ש, שיעניקו לו טווח נסיעה של 318 או 439 ק"מ, בהתאמה. בנוסף, הטעינה מהירה יותר, העיצוב התעדכן ומערכת המולטימדיה הוחלפה.
30 צפייה בגלריה
MG_ZS_EV
MG_ZS_EV
MG_ZS_EV
(צילום: יח"צ)
באמצע השנה תנחת מתיחת הפנים של סוזוקי קרוסאובר, המוגדר כ"דור חדש" - כשלמעשה השינויים נוגעים בעיקר לעיצוב החיצוני, שזכה לנראות קשוחה ומודרנית יותר. מנוע ה־1.4 ליטר היברידי קל לא השתנה.

רכבי פנאי קומפקטיים: טויוטה חשמלית

שלוש השקות משמעותיות לקיה: ברבעון הראשון יגיע קיה EV6, רכב פנאי חשמלי שחולק פלטפורמה עם יונדאי איוניק 5, אך נמוך וארוך יותר לטובת פרופורציות ספורטיביות, מראה קרבי, וטווח משופר.
ברבעון השני יגיע הדור החדש והחמישי של קיה ספורטאז', שנה בדיוק לאחר האח יונדאי טוסון. עדיין לא ברור אם הגרסאות ההיברידיות יעשו עלייה. במקביל יגיע גם דור חדש לקיה נירו, עם מראה עדכני ואופציה לשלוש יחידות הנעה: היברידית, היברידית־נטענת וחשמלית מלאה.
30 צפייה בגלריה
קיה ספורטאז
קיה ספורטאז
קיה ספורטאז
(צילום: יח"צ)
עוד רכב שמסתמן כלהיט פוטנציאלי הוא טויוטה קורולה קרוס, גרסת פנאי מוגבהת לקורולה המוכרת שתגיע בסוף השנה עם מנוע היברידי בנפח 2 ליטר וכמעט 200 כ"ס. ממדים נדיבים מאלו של ה־C־HR, לצד מחיר נמוך משל הראב 4, עשויים להפוך אותו לרב־מכר.
ייתכן שעוד קודם לכן תגיע ארצה טויוטה BZ4X, שמלבד שמה המשונה ועיצובה הייחודי תציע גם הנעה חשמלית מלאה - לראשונה אצל טויוטה. גדולה מהראב 4, עם 217-204 כ"ס, הנעה קדמית או כפולה, וטווח נסיעה של 450 ק"מ. באופן חריג, בטויוטה מצהירים כי גם לאחר 10 שנות שימוש, בנסועה מוערכת של 240 אלף ק"מ, הסוללה תשמור על 90% מהביצועים המקוריים. האחות התאומה סובארו סולטרה תגיע לישראל רק ב־2023.
30 צפייה בגלריה
טויוטה BZ4X
טויוטה BZ4X
טויוטה BZ4X
(צילום: יח"צ)
ניסאן אריאה תנחת ברבעון השלישי ותציג עיצוב מרהיב, מימדים גדולים משל הקשקאי וצמד מסכי 12.3 אינץ' בתא הנוסעים. עדיין לא ברור איזה יחידות הנעה נקבל, מתוך החמש שמציעה היצרנית.
כבר ברבעון הראשון נפגוש בישראל את MG מארוול R, רכב פנאי חשמלי עם טווח של כ־400 ק"מ, מסך מולטימדיה אנכי בגודל עצום של 19.4 אינץ' ומימדים גדולים משל ה־EHS - מה שמבטיח מרווח פנימי נדיב.
30 צפייה בגלריה
MG מארוול
MG מארוול
MG מארוול
(צילום: יח"צ)
במחצית השנייה יגיע אחד מלהיטי החשמל הגדולים באירופה - פולקסווגן ID.4, אח תאום לסקודה אניאק שכבר משווק כאן. המימדים גדולים משל הטיגואן וטווח הנסיעה יעבור את רף 500 הק"מ. המחיר והאספקה יקבעו את מידת ההצלחה.
30 צפייה בגלריה
פולקסווגן ID4
פולקסווגן ID4
פולקסווגן ID4
(צילום: יח"צ)
אחרי שטסלה מודל 3 כבשה את כבישי ישראל ותחנות הטעינה, בשנה הקרובה יגיע גם רכב הפנאי המבוסס עליה - טסלה מודל Y, שמיוצר כרגע רק בגרסאות לונג ריינג' ופרפורמנס, מה שצפוי להעמיד את המחיר הבסיסי על יותר מ־250 אלף שקל. לפחות יש אופציה לשבעה מושבים.
גם מותגים צנועים מטסלה ישיקו כאן ב־2022 דגמים חשמליים. מקסוס מתחילה כעת לשווק את האי־יוניק 6, רכב פנאי קומפקטי עם 175 כ"ס ו־354 ק"מ שיעלה 171 אלף שקל; סקיוול תשיק פנאי קטן ומוזל במעט מה־ET5 שכבר נמכר כאן, עם טווח משוער של 600 ק"מ; אייוייז תשיק את ה־U6, גרסת קופה מעוצבת ל־U5 שנמכר כאן בהצלחה לא מבוטלת; ואילו טלקאר תייבא במהלך השנה גרסה חשמלית לסאנגיונג קוראנדו המוכר עם טווח של קצת יותר מ־300 ק"מ, וגם את סרס SF5, רכב פנאי נאה ומודרני יותר מהסרס 3 שהגיע לפה לפני כשנה, עם מימדים גדולים ותאוצה של 3.5 שניות ל־100 קמ"ש.
30 צפייה בגלריה
מקסוס איוניק 6
מקסוס איוניק 6
מקסוס איוניק 6
(צילום: יח"צ)
30 צפייה בגלריה
איוויז U6
איוויז U6
איוויז U6
(צילום: יח"צ)
גרסה היברידית נטענת צפויה להצטרף במחצית הראשונה של השנה להיצע של קופרה פורמנטור, רכב הספורט־פנאי מבית סיאט, עם הספק של 245 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של 50 ק"מ. יחידת הנעה נטענת נפגוש גם באופל גרנדלנד, שיחזור לאחר מתיחת פנים מקיפה.
מתיחות פנים יגיעו גם אצל סובארו פורסטר, שברולט אקווינוקס וסקודה קארוק. במקרה של הפורסטר, שינחת כאן ברבעון הראשון, השינוי יכלול עדכוני עיצוב קלים ושיפור למערכות הבטיחות, כשמנוע הטורבו החדש שהוצג ביפן לא יגיע אלינו. האקווינוקס יגיע בתחילת השנה עם עיצוב מחודש וגרסת RS במראה ספורטיבי, והקארוק כמה חודשים מאוחר יותר, כאשר גם אצלו עיקר השינויים הם באבזור ובבטיחות, והיצרנית מתהדרת גם בשיפור ניכר באווירודינאמיקה.
בסוף השנה יגיע לישראל מאזדה CX־60, רכב פנאי חדש שטרם נחשף - ויציע מתכון שונה מהמוכר עם פלטפורמת הנעה אחורית, גרסת פלאג־אין הייבריד עם מנוע 4 צילינדרים או גרסת ביצועים עם מנוע 6 צילינדרים בטור. המחיר יהיה כנראה גבוה מזה של ה־CX־5.

מובילי נוסעים: חשמל לשבעה

אחרי שנים ארוכות, דאצ'יה ג'וגר יחליף את הלודג'י ויהיה רכב 7 המושבים הזול בארץ, מבוסס על פלטפורמת הלוגאן המשפחתית, שעבר ניפוח קל וגם זכה להגבהה מכובדת ולאיפור שטח. למנוע טורבו 1,000 סמ"ק, אך בהמשך עשויה להצטרף גם גרסת דיזל ואולי גם גרסת בנזין חזקה יותר. ב־2023 תוצג גם גרסה היברידית, לראשונה בדאצ'יה. רמת הבטיחות עדיין נמוכה.
30 צפייה בגלריה
דאצ'יה ג'ונר
דאצ'יה ג'ונר
דאצ'יה ג'ונר
(צילום: יח"צ)
כמה עשרות אלפי שקלים צפונה משם, תשיק אותה יבואנית את הדור החדש של ניסאן אקסטרייל שכבר הוצג בעולם לפני שנה וחצי. הפלטפורמה וקו המנועים יהיו דומים לאלו של מיצובישי אאוטלנדר, שיתחרו אחד בשני בגזרת המחיר. במחצית השנייה של השנה תגיע גרסת פלאג־אין למיצובישי אאוטלנדר, עם צמד מנועים חשמליים וטווח נסיעה של 87 ק"מ בכוח החשמל - ולא פחות חשוב, 7 מקומות ישיבה.
30 צפייה בגלריה
ניסאן אקס טרייל
ניסאן אקס טרייל
ניסאן אקס טרייל
(צילום: יח"צ)
30 צפייה בגלריה
מיצובישי אאוטלנדר PHEV
מיצובישי אאוטלנדר PHEV
מיצובישי אאוטלנדר PHEV
(צילום: יח"צ)
יונדאי תשיק במרץ־אפריל את יורש ה־i800, יונדאי סטאריה, שקיבל עיצוב חללי ויתחרה בקיה קרניבל המהודר. הסטאריה ישווק עם מנוע טורבו־דיזל בנפח 2.2 ליטר, כמו הקרניבל. בסביבות ספטמבר תגיע מתיחת הפנים של יונדאי פליסייד הענק, בעיצוב מחודש.
30 צפייה בגלריה
יונדאי סטאריה
יונדאי סטאריה
יונדאי סטאריה
(צילום: יח"צ)
שברולט טראוורס הוותיק יגיע בקרוב לאחר מתיחת פנים מקיפה, שכוללת עיצוב חדש לחזית, מערכת מולטימדיה חדשה וגם - מערכות בטיחות אקטיביות כסטנדרט.
וגם למשפחות ברוכות הילדים צפויות בשורות בתחום החשמל. מקסוס אי־יוניק 5, שנמכר כאן בשנה החולפת במספרים נמוכים, יגיע עם סוללה גדולה יותר וטווח נסיעה שהתארך מ־260 ל־360 ק"מ. במקביל, מניין מקומות הישיבה ירד מ־7 ל־6.
בנוסף תציע סקיוול רכב פנאי חדש עם 6 או 7 מושבים שיתבסס על פלטפורמת ה־ET5, שכבר נמכר אצלנו, אך עם 5 מושבים בלבד.


30 צפייה בגלריה
סקייוול קרוסאובר
סקייוול קרוסאובר
סקייוול קרוסאובר
(צילום: יח"צ)

רכבי פנאי יוקרתיים: דריפט ירוק

אאודי תפתח את השנה עם דגמי פלאג־אין הייבריד של צמד רכב הפנאי הגדולים, Q7 ו־Q8: מנוע הבנזין הוא V6 מוגדש בנפח 3.0 ליטר, ויחד עם המנוע החשמלי מתקבל הספק של 381 או 456 כ"ס, תלוי בגרסה. נסיעה חשמלית מתאפשרת למרחק של 43 ק"מ.
במחצית הראשונה תגיע ארצה גם אאודי אי־טרון S, גרסת ביצועים ספורטיבית לרכב הפנאי החשמלי המוכר: שלישיית מנועים מייצרת 503 כ"ס ומומנט של כמעט 100 קג"מ, התאוצה ל־100 קמ"ש אורכת 4.5 שניות ויש גם מצב דריפט לחובבי הז'אנר, שיאפשר להם לזהם את הסביבה עם חלקיקי צמיגים בלבד, ללא פליטות CO2.
אחרי שבשנה היוצאת השיקה ב־מ־וו גרסה חשמלית ל־X3 המוכר, השנה יהיה לה גם רכב פנאי חשמלי ייעודי: iX, עם מימדים דומים לאלו של ה־X5 - אך עם מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.25. הספק המנועים עומד על 500 כ"ס וטווח הנסיעה הוא 600 ק"מ.
את השלישיה הגרמנית חותמת מרצדס. במחצית הראשונה תושק פה מרצדס EQB, גרסה חשמלית ל־GLB - רכב פנאי קומפקטי עם 7 מקומות ישיבה. במחצית השניה יגיעו שני דגמים שטרם נחשפו: הראשון הוא EQE SUV, גרסת פנאי לסאלונית החשמלית שמבוססת על ה־E קלאס, והשני הוא ה־EQS SUV - גרסת פנאי לספינת הדגל החשמלית שהושקה פה לאחרונה.
אצל ג'נסיס, חטיבת היוקרה של יונדאי, ישיקו השנה שני דגמי פנאי חשמליים. ברבעון הראשון יגיע ג'נסיס GV60, המבוסס על פלטפורמת האיוניק 5 ומציע מימדים ועיצוב דומים, אך באריזה יוקרתית יותר ועם מראות צד מבוססות מצלמה, בדומה לאאודי אי־טרון. בהמשך תושק גרסה חשמלית לג'נסיס GV70, עם הנעה כפולה, 490 כ"ס ו־400 ק"מ.
30 צפייה בגלריה
ג'נסיס GV60
ג'נסיס GV60
ג'נסיס GV60
(צילום: יח"צ)
בשבועות הקרובים יגיעו אלינו הדור השני של לקסוס NX, אחרי שתא הנוסעים קפץ מדרגה ויציע מראה חדש ומסך מולטימדיה ענק, ולצד הגרסה ההיברידית המוכרת תוצע לראשונה גם גרסה נטענת מהשקע עם טווח חשמלי של 70 ק"מ.
במחצית הראשונה של השנה יגיע אינפיניטי QX55, גרסת קופה מעוצבת ל־QX50 שהחל להימכר פה לאחרונה, ולצידו יחל השיווק לדור השני של אינפיניטי QX60, שיציע עיצוב עדכני ו־7 מקומות ישיבה, אך ישווק עם מנוע ותיק בנפח 3.5 ליטר.
30 צפייה בגלריה
אינפיניטי QX60
אינפיניטי QX60
אינפיניטי QX60
(צילום: יח"צ)
ברבעון השני יגיע הדור השני של הריינג' רובר, רכב הפנאי המלכותי של יצרנית השטח הבריטית. החלק האחורי מציג עיצוב עתידני, מסך המולטימדיה הפך "מרחף", וישנן יחידות הנעה היברידיות־נטענות ואפילו היגוי לגלגלים האחוריים. הריינג' רובר ספורט הקטן טרם נחשף בדור חדש, אך גם הוא צפוי להגיע ארצה בשנה הקרובה.
וזה לא יהיה רכב השטח המיתולוגי היחיד שיוחלף השנה. גם דור חדש לג'יפ גרנד צ'ירוקי יגיע אלינו לקראת סוף השנה, למעלה מעשור לאחר שנחת כאן הדור היוצא. העיצוב יוקרתי מבעבר, ונעשה שימוש נרחב באלומיניום לטובת הפחתת המשקל. תוצע גם יחידת הנעה היברידית נטענת וגם גרסת 7 מושבים מוארכת.
30 צפייה בגלריה
ג'יפ גרנד צירוקי
ג'יפ גרנד צירוקי
ג'יפ גרנד צירוקי
(צילום: יח"צ)
לפני כן יגיעו מתיחת פנים לג'יפ קומפאס הקומפקטי, וגרסת פלאג־אין הייבריד לג'יפ רנגלר, אייקון השטח. גרסה כזו, אגב, כבר מוצעת מזה זמן רב בערוצי הייבוא המקביל.
באמצע השנה יחזור קדילאק אסקלייד העצום, שיציג לראשונה מסך קעור בגודל של לא פחות מ־38 אינץ', עם צפיפות פיקסלים כפולה משל טלוויזיות 4K. אם האסקלייד הקודם לא היה גדול מספיק עבורכם, ודאי תשמחו לדעת שמחליפו התארך ב־20 ס"מ. מנוע ה־V8 בנפח 6.2 ליטר ממשיך מהדור הקודם, אך עם תיבת 10 הילוכים חדשה.
30 צפייה בגלריה
קאדילק אסקלייד
קאדילק אסקלייד
קאדילק אסקלייד
(צילום: יח"צ)
מעדיפים משהו צנוע יותר? ברבעון האחרון של השנה יגיע לישראל אלפא רומיאו טונאלה, אח קטן לסטלביו שגם יציע הנעת פלאג־אין הייבריד. פרטים רשמיים טרם נחשפו.
30 צפייה בגלריה
אלפא רומיאו טונאלה
אלפא רומיאו טונאלה
אלפא רומיאו טונאלה
(צילום: יח"צ)

סאלון ופאר: מסכי ענק וטווח מוגדל

שנתיים אחרי שנחשפה בעולם תגיע ה־DS9, שמבוססת על פלטפורמת פיג'ו 508 עם מימדים מוגדלים, כתחרות לאאודי A6 ולקסוס ES. יחידת ההנעה תהיה הפלאג־אין המוכרת עם הספק של 225 כ"ס, אך תיתכן גם הגעה של גרסה זהה עם 360 כ"ס. הייצור יתבצע בסין.
אאודי תשיק גרסה היברידית־נטענת ל־A6 הסאלונית, שתצטרף ל־A7 הנטענת המשווקת פה מזה כשנתיים. בשיירת ראש הממשלה יכולים גם להתחיל לחכות למתיחת הפנים של ה־A8, שתקבל לראשונה גרסה נטענת.
מרצדס תשיק במחצית הראשונה את ה־EQE, גרסה חשמלית בעיצוב שונה ל־E קלאס. כמו ב־EQS, גם פה נפגוש שלישיית מסכי ענק וטווח הנסיעה יגיע עד ל־660 ק"מ.
ג'נסיס תשיק G80 חשמלית, שתגיע ברבעון הראשון לאחר שנחשפה לפני כשנה בשנגחאי. שני מנועים חשמליים יציעו הספק כולל של 370 כ"ס, והסוללה תספק טווח של יותר מ־400 ק"מ.
אצל קדילאק יתכן ונפגוש השנה ב־CT5, שלפני שלוש שנים החליפה את ה־CTS. בארה"ב מוצע הדגם עם מנוע 2 ליטר מוגדש בהספק של 240 כ"ס או עם מנוע 3 ליטר V6 עם הספק של 340 כ"ס. עדיין לא ידוע מי מהם ייבחר עבור השוק הישראלי.

רכבי ספורט: רודסטר גרמני

אאודי RS3, גרסת האטרף המוקצנת של ה־A3, תגיע במחצית הראשונה של השנה. בתפריט: מנוע 2.5 ליטר עם 400 כ"ס, הנעת כפולה, 3.8 שניות ל־100 קמ"ש ומצבי נהיגה יעודיים למסלולי מירוצים או לשעשועי דריפטים.
ברבעון השני יגיע הדור השני של ב־מ־וו סדרה 2 קופה, שבאופן מפתיע במיוחד יוצע עם הנעה אחורית - למרות שסדרה 1 עליה הוא מבוסס כבר עברה ממזמן להנעה קדמית. גרסת הכניסה גם היא צנועה עם הספק של 184 כ"ס, אך תהיה גם גרסת M240 בכירה עם מנוע 6 צילינדרים בטור בהספק של 3,000 סמ"ק ועם 374 כ"ס. יאמי.
בחודשים הקרובים יגיע ארצה דור חדש למרצדס SL, הרודסטר המיתולוגית שהיא כבר מזמן לא "קלה במיוחד", כפי שמרמזים ראשי התיבות של שמה. גג הבד הרך חוזר אחרי 20 שנות הפסקה, ומנוע V8 בנפח 4.0 ליטר עם 476 כ"ס ישרת את הגרסה הבסיסית - וזו לא טעות. מעליו יוצע מנוע בנפח זהה, אך עם 585 כ"ס. ושגרטה תנסה לרדוף אחרינו.
אחרי למעלה ממאה יחידות של שברולט קורבט C8 שהגיעו ארצה ביבוא אישי ומקביל, תתחיל הקורבט להגיע בייבוא סדיר בידי היבואנית הרשמית. מחיר של 600 אלף שקל ומטה יאפשר לה להתחרות בהצלחה מול אלו שכבר מוכרים את הרכב בישראל מזה כשנתיים.

מנכ"ל לקסוס ישראל: "ב־NX החדש נביא דגמי בנזין רק בהזמנה מיוחדת"

מאת אודי עציון
לקסוס, כמו חברת האם טויוטה, אמנם איחרה להשיק מכוניות חשמלית, אבל היא החלה לסגור פערים. השנה הושקה הגרסה נטולת הזיהום מהאגזוז של ה־UX, שתסיים את השנה עם 120 מסירות, מתוך כ־1,800 של המותג. הוזלה של כ־35 אלף שקל באמצע השנה, קצת אחרי השקת טסלה מודל 3, האיצה את הקצב, ולקסוס תסיים את השנה עם נתח של 6.6% חשמליות ממכירותיה, כפול משאר השוק. 83.4% מהמכירות יהיו היברידיות, ורק 10% דגמי בנזין.
30 צפייה בגלריה
דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל
דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל
דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל
(צילום: עופר חגיוב)
"לקוח שקנה רכב היברידי או חשמלי כבר לא יחזור לבנזין", אומר דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל. "בחודש הבא נשיק את ה-NX החדש, בגרסאות היברידיות והיברידיות נטענות, כשאת הבנזין נביא רק בהזמנה מיוחדת. NX הוא הדגם ההיברידי הנטען הראשון שלנו, שיוכל לנסוע לטווח חשמלי של 70 ק"מ, ובשאר הזמן ייסע כהיברידי. אני מעריך שרוב מכירות ה־NX יהיו בגרסה הזו. אנחנו רואים שלקוחות מתבלטים בין היברידי לסוגיו וחשמלי, לא בינם לבין בנזין. עד סוף השנה יהיו לנו עוד דגמים חשמליים והיברידים נטענים".
תצליחו למכור היברידים רגילים אחרי שיהיו לדגמים שלכם גרסאות פלאג־אין?
"כן, כי לא לכל לקוח יש אפשרות להציב עמדת טעינה בבית או במשרד, שבלעדיה אין טעם לרכוש רכב נטען, ודגמי הפלאג־אין יקרים מההיברידים הרגילים. גם ביד השנייה שאנחנו מוכרים רואים העדיפה ברורה להיברידיות".
איך שרדתם את משבר השבבים?
"קיבלנו מהיצרן את המלאי שעליו סיכמנו לפני שנה, לקסוס מכבדת סיכומים. יש לנו גם אספקה לינואר כי נערכנו מראש. לא קיצצו לנו אספקה כמו לאחרים, אבל גם לא הוסיפו לנו כשביקשנו. אני מקווה שב־2022 נצליח לקבל כ־2,000 מכוניות. זה יהיה שוק שאת קצב המכירות אצל כולם ייקבע קצב האספקה, על רגע המחסור הכללי".
איך השפיעה עליכם הכניסה של טסלה?
"יש תחרות, אבל הלקוחות שלנו בדרך כלל לא מסתכלים על מותגים שאצלם שירות הוא לא חלק מהעסקה".
אאוץ'. ג'נסיס, חטיבת היוקרה של יונדאי, שהושקה בארץ השנה, דווקא מנסה לחקות אתכם בעניין השירות.
"אנחנו בעד תחרות. שירות זה תחום עתיר משאבים שדורש התאמה. המדידה היא לאורך זמן. השנה סגרנו 15 שנים ראשונות ללקסוס בארץ, והוכחנו ששירות זה לא עניין נקודתי אצלנו".