התאמה אישית (פרסונליזציה) היא עניין שכיח בעולם המוטורי. מכוניות כמו גם אופנועים. ואם במקרה של הנוסעות על ארבעה גלגלים מדובר בדרך כלל בבחירת ריפוד או צבע ייחודי, הרי שבמקרה של האחרונים המיקוד הוא על תוספות ושדרוגים. והיצרניות אכן מציעות קטלוגים עמוסי תוספות שניתן לרכוש, מנוע רווחים רב משמעות בתעשייה. רק שכעת לוקחת דוקאטי את ההתאמה האישית צעד אחד קדימה, ומכריזה על הקמת פרויקט התאמה אישית חדש בשם Ducati Unica.
במסגרת התוכנית תאפשר היצרנית האיטלקית ללקוחות נבחרים ובעלי ממון שירכשו את דגמי הקצה של החברה, להגיע למרכז העיצוב והתכנון בבולוניה ושם, בעזרת צוות מעצבים, יוכלו להתאים את האופנוע בהתאם להעדפותיהם. אפשרויות ההתאמה כוללות (כמובן) צביעה מותאמת אישית, אך גם חומרים מיוחדים לגימורי מכלולים שונים וחלקי גוף, לצד התקנת שדרוגים מכאניים מקטלוג השיפורים. לקוחות שייקחו חלק בתהליך יקבלו תיעוד מלא של ההתאמה, לרבות סקיצות העיצוב ותעודה המאמתת את מקוריותו של האופנוע.
כדוגמאות לאפשרויות ההתאמה האישית חשפה דוקאטי שלושה אופנועים של לקוחות שכבר ביצעו את התהליך: רוכש סופרלג'רה V4 שביקש להתאים את הצביעה והגימור של האופנוע ללמבורגיני אוונטדור SVJ שבבעלותו, דוקאטי סטריטפייטר V4 שבעליו ביקש להתאים לו צביעה הסוואה בשילוב אפור מט עם קאליפרים בצבעי דגל איטליה, ולקוח שביקש לצבוע את הסקרמבלר שלו בצבעי כסוף-אדום עם מושב עור בתפירה וחתימה ייחודית.
רק אזהרה. מי שמתכנן כיצד לממש את עיצוב אופנוע החלומות שלו יצטרך לצנן את התלהבותו. מעבר לכיסים העמוקים שנדרשים כדי להתאים לתוכנית "דוקאטי יוניקה", היצרנית תפתח את שערי מרכז העיצוב שלה רק למספר מצומצם של לקוחות נבחרים, כדי לשמור על אקסקלוסיביות. במילים אחרות: נסו להתתקבל רק אל תבנו על זה.