מוגש מטעם סמלת
בפרק החדש של הפודקאסט 'מעלים הילוך', אורן רוזנשטיין משוחח עם שי סופר, מדריך במועדון הטיולים 'אבק דרכים', שמספר על המסלול שעבר, ועל הטיפים לנהיגה בטוחה בשבילי ישראל. סופר, לשעבר מנהל תחום ניהול סיכונים בבטיחות בקרן קיימת לישראל, משמש מורה דרך כבר עשרות שנים, כולל טיולי שטח לפני 40 שנה בסיני עם משאיות צבא ישנות.
כמה אתה בטוח? פודקאסט 'מעלים הילוך' מטעם חברת סמלת עם אורן רוזנשטיין. אורח: שי סופר

בכל הנוגע להמלצות על טיולי ג'יפים בישראל, סופר מספר כי בצפון יש דרכים מאתגרות יותר, בעוד שבדרום יש שטחי אש, כאשר מאז המלחמה הצבא מבקש שלא לטייל בהם גם בסופי שבוע. בנוסף, סופר ממליץ להתאים את סוג הרכב שיוצאים איתו לסוג השביל ותמיד לצאת יחד לפחות שני ג'יפים בטיול. מעבר לכך, סופר גם שם דגש על התאמת הטיול לעונת השנה, כדי ליהנות מפריחות וממזג אוויר שמאפשר נסיעה מבלי להיתקע בבוץ. ההמלצות שלו: מעלה שחרות בנגב ומעלה ורדית בסמוך לכביש הערבה.
בכל הנוגע להכנה מראש, סופר אומר כי חובה ללמוד את המסלול, לשמוע על העבירות שלו מאנשים שהיו שם ולהבין האם המסלול מתאים לרכב שלכם והאם היכולות שלכם מתאימות לאתגר. הצטרפות לטיול מאורגן, כמו ב'אבק דרכים', למשל, פותרת הרבה מהשאלות האלו.
בין היתר, סופר משתף בטיפים על הציוד שצריך לקחת לטיולים, דברים שאסור לשכוח בהחלפת גלגל בחול, זמינות של גרר בתנאי שטח שונים והצורך בהכשרת נהיגה בשטח.
פורסם לראשונה: 16:05, 28.07.24