DS7 היה הדגם הראשון שהציגה חטיבת היוקרה הצרפתית אחרי שנפרדה מסיטרואן לה היא שייכת, ובמסגרתה ייצרה בעבר. שלא במקרה הוא נחשב לעמוד השדרה שלה, שכן הוא הדגם הנמכר ביותר מהמותג, כ-50% מסך המכירות כיום. וחמש שנים ארוכות לאחר השקתו, הוא עובר מתיחת פנים קלה, במסגרתה גם נוספת גרסת ביצועים היברידית-נטענת. שינויים שאמורים לאפשר לו להתמודד עם לקסוס NX וב.מ.וו X1 ודומיהם.
מה שונה: הגרסה בה נהגנו היא חדשה בהיצע, משלבת את מערכת ההנעה מה-DS9. וזה אומר מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.6 ליטר עם 200 כ"ס, פלוס מנוע חשמלי עם 110 כ"ס שמחוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית. רגע, זה לא הכל. יש מנוע חשמלי נוסף (113 כ"ס) שמחובר ישירות לגלגלים האחוריים, לטובת הנעה כפולה והספק משולב של 360 כ"ס, 60 כ"ס יותר מהגרסה ההיברידית-נטענת טרום מתיחת הפנים.
הרבה כוח שמתבטא בביצועים. הזינוק מהמקום ל-100 קמ"ש מסתיים תוך 5.6 שניות (0.3 שניות פחות), ובכל מצב יש הורדה סופר-יעילה של הכוח לקרקע לרבות על אספלט חלקלק. מעבר לכך הוא מעניק תחושה תמידית של כוח-עם-רזרבה, כך שגם תאוצות הביניים המדמות עקיפה הפכו מהירות משמעותית. פחות התרשמנו מתיבת ההילוכים שאינה מאפשרת שליטה ידנית מלאה באמצעות המנופים מאחורי ההגה. חבל.
גם מערך המיתלים עבר שינויים, עם כיול נוקשה יותר לקפיצים ולבולמי זעזועים (אדפטיביים, בהתאם למצב הנהיגה ותנאי הכביש באמצעות מצלמת סורקת דרך) מנמיכי מרכב (1.5 ס"מ) ומפסקי סרנים רחבים יותר (2.4 ס"מ מלפנים, 1 ס"מ מאחור). על הקשר לקרקע אחראית רביעיית מישלן פיילוט ספורט 4S (שפותחו במקור עבור טסלה, עם הסימול TO) המולבשים על חישוקי "21. מערכת הבלימה מלפנים היא מבית אלקון (380 מ"מ, ארבע בוכנות), עם תחושה טובה יחסית למערכות משולבות אנרגיה לצד עמידות מרשימה כנגד דעיכה.
אך בשונה מה-DS9, נראה כי השינויים ב-DS7 לא עושים רק טוב. האחיזה אומנם גבוהה משמעותית והקצב שניתן לפתח בכבישי הרים מפותלים מרשים מאוד. אבל הם לא מצליחים לחפות על משקל גבוה של 1.9 טון, שמורגש היטב עם זוויות גלגול מוחשיות ותחושה כללית מגושמת. בהקשר זה ראוי להזכיר כי מערך המיתלים נוקשה כעת בכל סוג אספלט שאינו מושלם, וחבל ש-DS לא מציעה אפשרות כיול נפרד של מערכות עם תמהיל של הנעה במצב דינמי ומיתלים במצב רך שהייתה משפרת משמעותית את המצב.
במהירות נמוכה הבעיה גדולה עוד יותר, שם גם המצב הרך ביותר נוקשה מדי, וצמיגים נמוכי חתך לא מסייעים כאן. גם הבחירה בחישוקי ענק מחייבת משנה זהירות בנסיעה עירונית, שכן הם חשופים לפגיעה. העובדה כי DS עדיין לא מציעה מערכת מצלמות היקפיות מלאה, תקשה עוד יותר לשמור עליהם נקיים מחריטות-מדרכה. והעידו על כך החישוקים באירוע ההשקה.
המראה עודכן בעיקר בחזית, עם יחידות תאורת מטריקס-לד מרשימות הדומות לאלה של ה-DS4, בעוד שמאחור הוסר הכיתוב 'קרוסבק' מהפס המחבר בין יחידות התאורה. כל הגרסאות ההיברידיות-נטענות מקבלות סוללה חדשה בקיבולת גדולה יותר (14.2 קוט"ש לעומת 13.5 קוט"ש), עם טווח נסיעה חשמלי גדול במעט, בין 57 ל-65 ק"מ.
מה דומה: למעט עדכון הגרפיקה למסך המגע וללוח המחוונים (כבעבר, "12 כל אחד) אין כל שינוי בתא הנוסעים. עם איכות החומרים גבוהה מאוד, עיצוב מקורי, אבל עדיין סירבול תפעול אופייני ומוזרויות אליהן אנחנו מסרבים להתרגל כמו מתגי חלונות סמוכים לבורר ההילוכים, מתג איתות חירום הממוקם הרחק הרחק מהנהג. בורר ההילוכים הוא עדיין בעיצוב גו'יסטיק במקום מתג צנוע כמו בדגמי הקונצרן העדכניים, כך שהוא עדיין לא מאפשר שילוב אוטומטי למצב חניה במקרה והנהג שכח לעשות זאת. וגם תופס מקום מיותר שיכול היה לשמש כתא אחסון נוסף.
המושבים נוחים למדי אבל חסרי תמיכה מספקת, בוודאי בהתחשב בייעוד הספורטיבי שבחרה לו DS. מרחב המחיה ליושבים מאחור טוב, יתרונו העיקרי על מתחריו הישירים. אבזור הבטיחות נותר ללא שינוי, עם בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת וגם התרעת עירנות נהג הנעזרת במצלמה סורקת מבט ומערכת ראיית לילה.
סיכום: בחטיבת היוקרה הצרפתית כנראה מרוצים מכמות המכירות של ה-DS7, ולכן לא הרגישו צורך לעדכן אותו יותר מדי. ולטעמנו זו טעות. ניתן היה לנצל אותה כדי לטפל בחלק מנקודות התורפה שחלקן תולדה של תכנון מוטעה, וליישר קו עם המקובל בהיצע הדגמים העדכני שלה. גם גרסת הביצועים החדשה מתקשה להבריק. אין כאן שיפור ניכר מבחינת יכולת דינמית, יש כן הקרבה של נוחות הנסיעה ודווקא במותג יוקרה.
כך ש-DS הנלחמת על מיצובה בקונצרן סטלנטיס הענק ועמוס המותגים, צריכה ללא ספק לעשות יותר. לא רק בגלל המתחרים בחוץ, אלא גם בהתחשב בפוליטיקה האירגונית של שלל מותגי היוקרה הנמצאים תחת אותה קורת גג.
  • מנוע: טורבו-בנזין, ארבעה צילינדרים, 1.6 ליטר וחשמל
  • הספק מנוע בנזין: 200 כ"ס ב-6,000 סל"ד
  • מומנט מנוע בנזין: 30.6 קג"מ ב-3,000 סל"ד
  • הספק, מומנט מנוע חשמלי קדמי: 110 כ"ס, 32.6 קג"מ
  • הספק, מומנט מנוע חשמלי אחורי: 113 כ"ס, 32.6 קג"מ
  • הספק, מומנט משולב: 360 כ"ס, 53 קג"מ
  • תמסורת: אוטומטית 8 הילוכים, הנעה כפולה קבועה
  • אורך: 459.3 ס"מ
  • רוחב: 189.1 ס"מ
  • גובה: 162.5 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 273.8 ס"מ
  • משקל עצמי: 1,885 ק"ג
  • נפח תא מטען: 541 ליטר
  • זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 5.6 שניות, 235 קמ"ש
  • צריכת דלק, פליטת מזהמים: 55.5 ק"מ לליטר, 40 גרם CO2 לק"מ
  • טווח נסיעה חשמלי: 57 ק"מ
  • כריות אוויר: 6
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): חמישה כוכבים
  • מחיר משוער: 400 אלף שקל
הכתב היה אורח חברת DS